Beantwoord

Wifi versterker KPN op laatste pootjes ?

• 26 april 2018
  • 14 reacties
  • 611 keer bekeken

Reputatie 1
Beste KPN,

Een van mijn wfiversterkers van KPN vertoond de laatste dagen wat kuren.
Wifisterkte fluctueert enorm, is in ene geel uitgeslagen en is soms flink warmer dan hand warm.

en

Foto;s laten het gele niet helemaal goed zien. Andere 2 versterkers in huis snorren prima verder zonder verkleuring of rariteiten.

Gevalletje "kaduuk" en net geen 2 jaar (nog)
kan ik hiermee naar de KPN winkel in de buurt? Begrijp ik de garantievoorwaarden goed? of moet ik het eerst aanmelden?

ik hoor graag even
icon

Beste antwoord door Alex_P 28 juni 2018, 14:58

Triple_NL, fijn om te lezen dat alles weer goed is. Edwin_Merks, dan is het handig om de versterker om te ruilen. Je kunt hiermee bij een KPN winkel terecht.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Je kunt inderdaad naar een KPN winkel in de buurt, neem wel de kassabon of maandfactuur mee waar de kosten opstaan voor de versterker. Als je deze niet meer hebt kun je dat hier aangeven, misschien kan een medewerker ze nog voor je terugvinden.

https://www.kpn.com/faq/13685
Reputatie 7
Ik zou dit graag onderzocht willen zien door KPN.
Ik ben namelijk benieuwd of die KPN WiFi "versterker" nog wel veilig is om te gebruiken.
Bij de ZTE H220N hebben we soortgelijke problemen gezien. Daar was er gelukkig geen "brandgevaar", ik zou hetzelfde van deze KPN WiFi "versterker" willen weten.

Gevalletje "kaduuk" en net geen 2 jaar (nog)
kan ik hiermee naar de KPN winkel in de buurt? Begrijp ik de garantievoorwaarden goed? of moet ik het eerst aanmelden?
In Nederland geldt wettelijk dat je ook buiten de periode van twee jaar recht op garantie bij apparatuur waarvan je redelijkerwijs bij normaal gebruik een langere levensduur zou mogen verwachten. Dat is bij zo'n KPN WiFi "versterker" uiteraard het geval.
Hier het zelfde heb deze net 1 week gaat ook weer terug omdat hij warm wordt. Misschien toch eens onderzoeken kpn. De V10 is nog geen eens warm in de meterkast
Reputatie 6
Badge +10
Hier ook een geval van een geel uitgeslagen en hete wifi-versterker (1,5 jaar oud). Ik heb er 3 staan en eerlijk gezegd voel ik me er niet prettig/veilig bij. Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat de andere 2 ook te heet gaan worden Op een gegeven moment worden ze zo heet dat er brand kan ontstaan. Dit lijkt een zeer serieus probleem waar KPN iets aan moet doen voordat er ongelukken gebeuren.
Reputatie 7
Ik zou in dit topic wel eens een reactie van KPN willen zien.
Reputatie 7
Badge +18
Hi Edwin. En @wjb: bij deze een reactie: hoi!

Zover ik weet zijn er geen problemen met de versterkers wat een verkleuring betreft. Wel met de Experiabox V7, deze worden ook omgeruild waar nodig. @Edwin_Merks je hebt er 3 staan van KPN en alle 3 verkleurd? @Triple_NL, op de foto zie ik het ook duidelijk. Kan het zijn dat je de versterker op een plek hebt geplaatst waar weinig ventilatie is?
Reputatie 7
Zover ik weet zijn er geen problemen met de versterkers wat een verkleuring betreft. Wel met de Experiabox V7, deze worden ook omgeruild waar nodig.Des te belangrijker om dit bericht heel serieus op te pakken en de betrokken KPN WiFi "versterkers" aan een nauwgezet onderzoek te onderwerpen. Mocht het zijn dat hier wel sprake zou kunnen zijn van een mogelijk brandgevaar, dan zou ik dat zeer graag willen weten want dat betekent dat ik mijn KPN WiFi "versterker" en de KPN WiFi "versterker" die ik mijn hoogbejaarde ouders cadeau heb gedaan zal moeten gaan vervangen door iets anders.
Reputatie 7
Badge +18
@wjb Uiteraard. Vandaar ook de vraag aan de andere gebruikers die hier hebben gereageerd. Je mag erop vertrouwen dat ik dit uiterst serieus neem. Je begrijpt hopelijk ook dat ik eerst data nodig heb voordat ik hier aan de bel trek. Laat het me vooral weten als je meer gevallen weet over verkleurde versterkers.
Reputatie 7
@wjb Uiteraard. Vandaar ook de vraag aan de andere gebruikers die hier hebben gereageerd. Je mag erop vertrouwen dat ik dit uiterst serieus neem. Je begrijpt hopelijk ook dat ik eerst data nodig heb voordat ik hier aan de bel trek. Laat het me vooral weten als je meer gevallen weet over verkleurde versterkers.Helemaal goed, ik hoop dat @Edwin_Merks en @Triple_NL snel jouw vraag zullen beantwoorden en dat jij er dan voor gaat zorgen dat die KPN WiFi "versterkers" voor nader onderzoek ingenomen worden. Mijns inziens moet dat laatste sowieso gebeuren, ongeacht de antwoorden op jouw vraag.
Reputatie 7
Badge +18
Ja en nee. Op basis van 2 gevallen is er weinig aanleiding om KPN breed een onderzoek te gaan starten naar de werking van KPN versterkers. Wel ga ik uiteraard op basis van de reacties hierboven de nodige stappen ondernemen zodra ik een antwoord heb. Laat het me vooral weten als je meer voorbeelden hebt van de verkleuring van de versterkers.
Reputatie 1
@Alex_P

Betreffende versterker staat bij mij op de hoek van mijn bureau in een goed geventileerde werkkamer.
Door persoonlijke omstandigheden nog niet aan toegekomen om hem te ruilen. Zal zsm volgen.

Heb totaal 3 units staan. De 2 andere heb ik vergelijkbare euvelof warmte niet kunnen constateren.
Reputatie 6
Badge +10
Sorry voor mijn late reactie.

1 van de 3 vertoont dezelfde verschijnselen als op de foto’s. De andere twee worden ook heet maar zijn nog niet verkleurd. De versterkers staan alle 3 in de vrije ruimte dus meer ventilatie dan nu kunnen ze niet krijgen. Het is dus een manco van de versterker. Ben benieuwd wanneer de andere twee dit (gevaarlijke) euvel gaan vertonen. Ik vertrouw het helemaal niet.....het is wachten op de verkleuring van de andere twee. Best eng eigenlijk....wachten op brand..
Reputatie 1
WiFi versterker gister geswapped via de kpn winkel.
Netjes geïnventariseerd wat er mis mee was en een nieuwe meegekregen.

Opvallend, toen ik de nieuwe installeerde op het netwerk ging heel internet verkeer voor 15 minuten plat, ook op andere aansluitingen die niet via de versterker liepen. Geen idee wat er verkeerd ging.
Maar alles doet het nu en wifiversterker is veel minder warm dan degene die ik retour heb gegeven. Ook is internet op zolder (WiFi) stabieler.
Reputatie 7
Badge +18
Triple_NL, fijn om te lezen dat alles weer goed is. Edwin_Merks, dan is het handig om de versterker om te ruilen. Je kunt hiermee bij een KPN winkel terecht.

Reageer