Beantwoord

Wifi versterker, paar minuten geen internet verbinding

• 26 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 261 keer bekeken

Sinds kort heb ik een Wifi versterker van KPN boven op zolder staan. Vanuit de router heb ik eerst powerline adapter aangesloten, vervolgens gaat vanaf de 1e verdieping vanuit de powerline adapter een internetkabel naar zolder, waar ik de wifi versterker heb staan. Wifi-verbinding op laptop en aansluiting op TV werkt prima. Ook op mijn telefoon (Android) heb ik volle wifi sterkte.

Probleem is alleen dat wanneer ik van beneden naar boven ga, de wifi verbinding wegvalt en ik vervolgens de eerste minuten op zolder geen internetverbinding op mijn telefoon krijg. Na enkele minuten herstelt de verbinding weer vanzelf.

Herkenbaar? Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Bart_ 5 juni 2018, 09:17

Als ik het goed begrijp duurt het even voordat er verbinding is. Maar uiteindelijk komt het wel en kun je dus goed werken? Is de verbinding dan ook stabiel?

Als ik het zo lees heb je ‘m wel correct geïnstalleerd. Zou je deze pagina eens willen doornemen en kijken of dit je op weg helpt? Ook kun je proberen of je de versterker opnieuw kunt configureren .
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat voor telefoon is dit? Het heeft er namelijk mee te maken met dat je telefoon niet vaak genoeg scant naar WiFi netwerken.
Reputatie 7
Badge +18
Dag NielsvW en welkom op het Forum. Ik ben benieuwd of het inmiddels beter gaat. Anders wil ik –net als Robin- graag weten welke telefoon je hebt!
Sorry voor de late reactie, maar het is niet alleen mijn telefoon. Ook wanneer ik met mijn laptop of iPad op en neer loop heb ik hetzelfde probleem. Lijkt erop dat de apparaten op zolder switchen naar een andere wifi-signaal waarbij ze een aantal minuten moeten wachten om internet te ontvangen.

Qua telefoon heb ik een Sony Xperia, maar dat lijkt dus niet uit te maken in dit geval....
@Bart_ het probleem is nog niet opgelost. Enig idee wat ik hieraan kan doen?

Gr. Niels
Reputatie 7
Badge +18
Als ik het goed begrijp duurt het even voordat er verbinding is. Maar uiteindelijk komt het wel en kun je dus goed werken? Is de verbinding dan ook stabiel?

Als ik het zo lees heb je ‘m wel correct geïnstalleerd. Zou je deze pagina eens willen doornemen en kijken of dit je op weg helpt? Ook kun je proberen of je de versterker opnieuw kunt configureren .
Reputatie 7
Badge +18
Dag Niels. Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Trek gerust aan de bel als ik nog iets kan doen.

Reageer