Beantwoord

Wifi versterker verliest verbinding, lampjes knipperen

  • 10 August 2020
  • 6 reacties
  • 1817 keer bekeken

Zelfde probleem hier. Versterker verliest steeds verbinding terwijl hij bedraad is. Op een bepaald moment gast ineens de wps blauw knipperen nadat hij steeds vast blauw is geweest. Stekker van tv kastje in aansluiting en die doet het gewoon.

wat doe je er aan als WPS blauw gaat knipperen en er geen WiFi meer is?

wat doe je er aan als power lampje oranje blijft en wps blauw gaat knipperen? 
hoe kan ik zien of hij goed is aangesloten op experia modem? 
wanneer resetten en hoe daarna verder? 
wps lampje was continue roze/paars en plots weer geen internet??

kortom… wat te doen in welke situatie? 

Wij hebben nog een WiFi versterker (zolder), maar hoe weet ik of die met experia is verbonden of dat hij andere WiFi versterker als bridge gebruikt? 
 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door newsfourme 6 October 2020, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Over welke versterker hebben we het hier? Vierkant wit, vierkant zwart of rond wit?

Sorry voor de late reactie. Het gaat om een vierkante witte wifi versterker van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Sorry voor mijn late reactie @newsfourme, ik weet niet hoe ik dit topic uit het oog verloren ben. Heb je inmiddels nog een oplossing kunnen vinden?

Inmiddels contact gehad met KPN helpdesk. Stekker uit stopcontact en wifi versterker met pin gereset en ingedrukt gehouden. Daarna weer bedraad aangesloten en stroom en utp kabel erin gedaan. Het duurde even maar uiteindelijk is hij toen toch weer goed opgestart.
Probleem nu hopelijk voor lange tijd opgelost...

En… na het wegvallen van wifi via de wifi versterker wederom contact gehad met de helpdesk. Een uur aan de telefoon gezeten met een hele bereidwillige dame (super aardig) echter het probleem is nog steeds niet opgelost. 
Vandaag eindelijk met mijn man alles doorgelopen en wat blijkt… wij hebben een netwerk switch er tussen, omdat de experia box te weinig poorten heeft. TV kan er goed op aangesloten worden, maar geen computers. Schijnt te maken te hebben met IGM snooping (zie dit forum bericht). Dit zegt mij helemaal niks, maar… het is zo vreemd dat de wifi versterkers eerst wel werkten, maar nu ineens niet meer werken via die netwerk switch…. kortom… oplossing staat mogelijk voor meer mensen in een ander bericht. 
Tja… en nu… waarom kan IGM snooping niet uit gezet worden en moet ik een special netwerk switch kopen???

 

 

Zoals aangeraden in forum Nethear GS105E aangeschaft om te kijken of het werkt. Jawel de WiFi versterker lijkt weer te werken, maar… als je nu tv wilt kijken dan heb je 4 seconden beeld en het stokt…. niet te doen. 
Nu wachten op een kpn oplossing!Â