Beantwoord

Wifi versterker WPS knippert sindskort continu paars maar werkt wel prima (blauw)

  • 5 February 2019
  • 11 reacties
  • 1020 keer bekeken

Badge
Ik gebruik al een tijdje deze wifi versterker;https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

Alles werkt prima en is goed afgesteld. Ik heb vanaf de versterker mijn computer en tv en een wifi netwerk voor mezelf.

Sinds een week knippert het wps lampje continu paars, op de site zie ik dat hij dan zoekt naar een draadloos apparaat maar dit hoeft hij helemaal niet te doen. Hij doet verder ook niets ongebruikelijks ofzo maar het geknipper is wel irritant. Wat doe ik om hem ermee te laten stopen zonder dat ik de connectie naar de modem vd beneden buurman per ongelijk verneuk? Ik zie daar niets over in de online gebruiksaanwijzing.

Is het mogelijk dat hij verbinden door zendt of zoekt met een apparaat van een andere buurman boven?
icon

Beste antwoord door WafelIjzer 16 February 2019, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Wafelijzer, welkom hier! Ik begrijp uit je bericht dat je eigenlijk dus gebruik maakt van het internet van de benedenbuurman. Hoe zit jouw Wifi Versterker aangesloten op het modem van de buurman: met een kabel, of draadloos? Het herstarten van de Wifi Versterker zou kunnen helpen, daarmee raak je (als het goed is) de verbinding niet kwijt. Als je een reset zou uitvoeren, dan raak je wel de verbinding kwijt en moet je de installatie opnieuw uitvoeren.

Het kan zijn dat de Versterker inderdaad een ander apparaat in bereik ziet, maar hij zou daar pas op moeten reageren als je zelf eerst de WPS knop indrukt.
Badge
Hey Wafelijzer, welkom hier! Ik begrijp uit je bericht dat je eigenlijk dus gebruik maakt van het internet van de benedenbuurman. Hoe zit jouw Wifi Versterker aangesloten op het modem van de buurman: met een kabel, of draadloos? Het herstarten van de Wifi Versterker zou kunnen helpen, daarmee raak je (als het goed is) de verbinding niet kwijt. Als je een reset zou uitvoeren, dan raak je wel de verbinding kwijt en moet je de installatie opnieuw uitvoeren.

Het kan zijn dat de Versterker inderdaad een ander apparaat in bereik ziet, maar hij zou daar pas op moeten reageren als je zelf eerst de WPS knop indrukt.


Hij is met draad aangesloten.
Verder kan ik toevoegen dat ook wat andere apparaten zie die op het netwerk zitten (daarmee bedoel ik niet mijn opgezette wifi netwerk) van de bovenbuur zoals een Sonos, te zien onder Deze Comp->Network.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb dit wel eens eerder voorbij zien komen. We hebben in die gevallen steeds wel de apparatuur kunnen uitsluiten, waarbij de oorzaak nooit echt gevonden is, maar waarschijnlijk een omgevingsfactor is. Het zou in jouw geval dan ook heel goed toch iets te maken kunnen hebben met de andere netwerken die je ziet. Ik ga hier navraag over doen. Ik kom er bij je op terug. Dat wordt sowieso na het weekend.

In de tussentijd kan het knipperende lampje, mits je verbinding verder in orde is, geen kwaad.
Badge
Dat wordt sowieso na het weekend.

In de tussentijd kan het knipperende lampje, mits je verbinding verder in orde is, geen kwaad.


Geen probleem, alles doet het gewoon het heeft dus geen haast.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een reactie terug. In de basis zou hij dit alleen moeten doen op een moment dat hij de verbinding verliest. Maar jij geeft aan dat je verbinding verder prima is. En als het dan een kort verlies van verbinding is geweest, dan zou ik niet verwachten dat hij dan blijft knipperen nadat de verbinding weer hersteld is. Ze willen hier dan ook intern even verder naar kijken. Van daaruit de vraag: op welke versie Experia Box zit hij aangesloten?

Wil je verder ook, voor de volledigheid je gegevens invullen op je profiel?
Badge
Ik heb een reactie terug. In de basis zou hij dit alleen moeten doen op een moment dat hij de verbinding verliest. Maar jij geeft aan dat je verbinding verder prima is. En als het dan een kort verlies van verbinding is geweest, dan zou ik niet verwachten dat hij dan blijft knipperen nadat de verbinding weer hersteld is. Ze willen hier dan ook intern even verder naar kijken. Van daaruit de vraag: op welke versie Experia Box zit hij aangesloten?

Wil je verder ook, voor de volledigheid je gegevens invullen op je profiel?


De modem is dat neem ik aan: Experia box V10, moet je het nummer eronder ook hebben?

De abonements gegevens heb ik tevens ook niet want deze is afgesloten door de onderbuur, is wel een beetje raar vragen of ik haar gegevens ervan mag om deze aan mijn profiel toe te voegen.
Verdere gegevens heb ik er wel bij gezet, intern zouden jullie er wel uit moeten komen denk ik gezien postcode/huisnr er wel bij staan vermeld.

En ja alles doet het gewoon. Ik heb via de wifi versterker het wifi netwerk dat hij uitzendt een eigen naam en wachtwoord gegeven en daar connect hij gewoon naar zonder problemen of slecht ontvangst.

Ook mijn pc en televisie die bedraad op de wifi versterker zitten hebben geen enkel probleem.
Ik zie ook dat hij prima connected is als ik op de versterker inlog, geen vreemde meldingen.
En de versterker zit natuurlijk bedraad aan de Experia box vast een verdieping beneden.
Paars WPS lampje knippert nog steeds overigens al wekenlang. Die erboven is blauw continu.

Enige dat veranderd is is dat ik een nieuwe bovenbuur heb die een Sonos op het netwerk heeft aangesloten, deze zie ik ook als ik deze computer->netwerk bekijk.
Zij woont er al een tijdje, ik denk dat sindsdien dit is ontstaan.
Reputatie 7
Badge +30
Ik vermoedde inderdaad al dat het abonnement dan van de onderburen zou zijn. Dan hoeven de abonnementsgegevens inderdaad ook niet.Ik denk dat we, in ieder geval voor nu, ook voldoende hebben aan modemtype, dank daarvoor. Ik geef dat door, en je opmerking over de nieuwe bovenbuur met de Sonos.

Daarover nog wel een aanvullende vraag. Hoe heeft de bovenbuur internet? Heeft die een eigen abonnement, of zit die op jouw wifinetwerk, of heeft die ook op dezelfde manier als jij een eigen connectie met de V10 beneden?
Badge
Daarover nog wel een aanvullende vraag. Hoe heeft de bovenbuur internet? Heeft die een eigen abonnement, of zit die op jouw wifinetwerk, of heeft die ook op dezelfde manier als jij een eigen connectie met de V10 beneden?

De bovenbuur zit op het zelfde netwerk waar ook ik en de onderbuur gebruik van maken, volgens mij loopt er een lange kabel vanaf de modem naar hun verdieping en als zij daar niet gebruik van maken dan maken zij gebruik van enkel de wifi.
Daarmee bedoel ik de algemene wifi vanaf de modem en niet het netwerk wat ik zelf met mijn versterker heb opgezet.

Als ik kijk onder Deze Com -> network -> zie ik alleen de Sonos, mijn wifi versterker en de Experia box staan

Volgens mij is dit ook zo'n beetje begonnen sinds dat zij er wonen.

edit:
Overigens goed nieuws, ik dacht wat als ik de versterker herstart vanuit de instellingen.
Duurde eventjes maar ze branden nu allebei blauw.
Moest wel mijn wifi netwerk opnieuw configureren, die doet het nu gelukkig ook.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat het verholpen is, wafelijzer! En met wat jij beschrijft over hoe de bovenbuur verbonden is, zou ik zelf niet direct verwachten dat dit de oorzaak is. Maar omdat het wel op dezelfde tijd begonnen lijkt er wel een verband. Misschien dat, door de introductie van een nieuw apparaat/apparaten die verbonden zijn met dezelfde Experia Box, jouw Wifi Versterker even gedacht heeft 'daar kan ik iets mee', wat dan niet zo bleek te zijn, waardoor hij dan niet meer weet op te houden met knipperen. Ik geef het in ieder geval door richting de ontwikkelaars. Maar, omdat het niet iets lijkt te zijn dat echt invloed heeft op het functioneren, verwacht ik niet dat er op korte termijn iets aan veranderd. Het kan dan ook zijn dat het knipperen nog een keer terugkomt.
Badge
Het kan dan ook zijn dat het knipperen nog een keer terugkomt.

Je hebt gelijk want hij knippert alweer terwijl alles het gewoon doet.
Ik denk dat ik het lampje maar even afplak gezien ik zo elke week de versterker kan restarten en mijn netwerken kan relaunchen. Iig dank voor de input!
Reputatie 7
Badge +30
Ai, dat is jammer 😞 Dan is, bij gebrek ook aan verdere oplossing vanuit mij, afplakken waarschijnlijk het handigst. Mocht ik verdere terugkoppeling krijgen vanuit de ontwikkelaars dan kom ik er hier op terug.