Beantwoord

Wifi versterkers wachtwoord werkt niet meer

  • 11 January 2020
  • 36 reacties
  • 616 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb twee wifi versterkers (witte) die het altijd goed hebben gedaan, alleen sinds ik van de kpn een update heb gekregen, kan ik geen contact meer krijgen met de twee versterkers, ook vind de app de versterkers niet. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 March 2020, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zijn het ronde of vierkante?

Het zijn vierkante

Hoi @Jimbo69 . Welkom op het forum.

Hoe heb je deze versterkers aangesloten? Via een kabel of draadloos?  Het zou kunnen dat je ze opnieuw kennis met elkaar moet laten maken. Dat gaat het beste via een (tijdelijke)  bedrade verbinding met de experiabox. (aansluiten en de versterker(s) even resetten middels het reset gaatje)

Welk type experiabox heb je, trouwens? 

Hoi Erwin, 

Ik heb trouwens vierkante zwarte versterkers en een V10A box.

Ik ben erachter gekomen dat na de update van KPN mijn versterkers het niet meer deed en dat ik de experia box moest resetten, daarna de versterkers weer aangesloten, opnieuw de versterkers gereset en Yes ze deden het weer..alleen voor 5 minuten en daarna weer geen verbinding. Ik heb nu de box weer gereset ( met de versterkers losgekoppeld) gewacht tot het weer was opgestart, de versterkers weer aangesloten, gereset en weer had ik verbinding voor 5 minuten/…

Heb jij enig idee wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

 

Hoi @Jimbo69 . 

Zoals je het schrijft doe je alles goed. Vreemd dat het dan niet werkt. Wat bedoel je precies met een reset? Want misschien dat het daar mis gaat.

Hier volgt de 99% werkende methode:

-Koppel de experiabox los en reset die via het reset gaatje. (10 seconden ingedrukt houden)

De experiabox is nu het centrale wifi punt.

-Sluit de zwarte wifi versterkers weer aan en reset ze ( 10 seconden het reset knopje ingedrukt houden)

De Experia Wifi's nemen nu de gegevens één op één over van de V10A

-Verwijder alle draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten (tablets, telefoons etc.) en zet de verbindingen opnieuw op.

 

Alles zou nu weer stabiel moeten draaien. Zo niet, laat het weten!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Goedenavond Erwin,

Excuses dat ik laat terug reageer, was op een business trip en had nog niet de kans om het te proberen 

Ik heb vanavond precies gedaan wat je voorstelde, alleen weer zonder succes.

Ik heb daarna de box nogmaals afgekoppeld en weer gereset, daarna 1 van de versterkers er rechtstreeks op de box gekoppeld, de versterker weer gereset en dan blijft het voor een paar minuten goed en dan weer niks.

Ik had hiervoor de box genaamd Jimbo, de versterkers waren ingesteld door een monteur van KPN en genoemd Jimbo 1 en Jimbo2.

Na het resetten zet hij alles op Jimbo ( de box) zoals ik het wil hebben en is Jimbo 1 en 2 weg en heet alles Jimbo en heb ik perfect wifi, alleen na een paar minuten schakelt de versterker weer naar Jimbo 2 en kan ik geen enkel apparaat daar mee koppelen en heb ik alleen wifi vanuit de box…

Kan ik niet in de box inloggen en daar Jimbo 1 en 2 verwijderen?

bedankt lig voor je tijd

Wat een merkwaardig verschijnsel. Als de experiabox reset en losgekoppeld laat. Blijft de wifi dan wel werken? Of switchst die dan na een tijd ook naar een andere netwerknaam?

Hoi Erwin, Ja de wifi blijft perfect werken vanaf de experiabox onder de noemer Jimbo en switch niet over. Het bijzonders is dat Jimbo2 ook zichtbaar is, terwijl de versterker is afgekoppeld.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Komt het uit dat ik morgenmiddag even bel? 

Erwin, dat is goed, alleen hoe laat ga je bellen?

Ik werk namelijk tot 17:30

Ik kan wel eerder naar huis gaan alleen laat even weten hoe laat 

 

Hoi @Jimbo69 . Om 17:30 ben ik al weer vertrokken. Ik werk vandaag tot 16:15 :-)

Vrijdagavond ben ik ook aan het werk van 18:00 tot 22:00. Is dat misschien handiger? 

Ja perfect, morgenavond ben ik tot 20:00 uur thuis!

Laat maar weten hoe laat je wilt bellen

 

ik zet je rond 19:00 in de agenda :-)

Top bedankt!!

Leuk je gesproken te hebben, @Jimbo69 . We doen verwoede pogingen om via de service tool  jouw wifi naam en wachtwoord aan te passen maar je krijgt telkens bij het laden van de gegevens een foutmelding. Zelfs met chrome.

Mijn collega doet nu de suggestie om het nog eens via telefoon of tablet te proberen. Of  misschien (en ik hoop dat je die hebt) via een niet-apple apparaat. 

Als het allemaal niet mag baten wil ik dat graag weten. Dan gaan we over op plan B ;-)

Ik heb je tevens nog een privéberichtje gestuurd. :-)

 

Erwin goedenavond

Ik heb alles gedaan wat er is gevraagd, maar tevergeefs…

Graag plan b inwerking stellen , zodat ik weer wifi heb in heel mijn huis

Hoor graag

Erwin goedenavond

Nog suggesties?

Wifi is oude tweede en derde verdieping drama en wil graag dat het goed gaat werken.

Hoor graag van je

Sorry voor de radiostilte. Ik had na je berichtje van 4 februari plan B als in werking gezet. D.w.z.: via een backoffice het verzoek gedaan om jouw v10a voor een v10 in te ruilen.

Omdat die keuze niet aan mij is, heb ik bewust nog even niks gezegd om de verwachtingen niet te hoog op te laten lopen.

Blijkbaar hebben ze nog niks met mijn verzoek gedaan en ik heb opnieuw een mail gestuurd. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug!

Hoi Erwin ,

Geen probleem..ik hoor het graag, want ik heb op dit moment op de tweede verdieping geen wifi..

In ieder geval bedankt voor de service

 

Goedemorgen Erwin,

 

Ik ga vandaag de V10 ophalen en de V10A  opsturen, alleen mijn vraag is: Moet de V10 worden ingesteld? En hoe doe ik dat?

 

Goede vraag, @Jimbo69 .  Bij de eerste keer aansluiten gaat hij alle relevante gegevens van de centrale server halen.

Als het modem een uurtje heeft staan pruttelen ben ik benieuwd of jij dan via die servicetools wel de netwerknaam kunt aanpassen. Mocht dat niet werken heb ik vervolgens de mogelijkheid om het centraal te wijzigen. :)

Hoi Erwin,

Ok dan ga ik dit morgen regelen en kijken we hoe ver we komen!

Ik hou je op de hoogte

 

 

Hoi Erwin,

Het is met de nieuwe modem nog slechter.

Ik heb de modem 4 keer moeten resetten voordat ik eenkeertje wifi had.

Het is precies hetzelfde en als ik de service tool gebruik, dan krijg ik precies hetzelfde als de vorige keer , krijg geen toegang

 

Wat gaan we nu doen?