Vraag

WiFi werkt niet goed, installeren wifiversterkers lukt niet icm TP-link AC1200

  • 29 August 2020
  • 5 reacties
  • 543 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had een oude modem en heb die eergister verwisselt met de nieuwe modem, maar er waren wat problemen. Zit nu te bedenken om weer terug te gaan naar oude modem. Heb de experia via post doorgekregen van kpn of telfort volgensmij.. 

Op het begin deed ik de stappen van installeren. Toen waren er opeens 2 wifis, de oude en de gene op de router. Op het begin deed de nieuwe wifi het, maar toen werd ik opeens uitgelogd en kreeg steeds foutmelding wachtwoord onjuist terwijl ik niets aan de wachtwoord heb veranderd. 

Nu zijn er op een of andere manier 2 wifis, met 1 router en 1 modem. Geen idee hoe het werkt. 

En is het veilig om weer de oude modem terug in te schakelen?

En op de nieuwe wifi heb ik dus geen eens toegang.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Bas_1966 Als er nog bent, hoe heb jij het gedaan? Of niets meer aan gedaan? 

Snap niet waarom deze comment opeens apart is gedaan

Reputatie 7
Badge +20

 Hoi @Salvador, welkom op het forum! 
Gezien dit probleem per situatie vrij uniek is hebben we een eigen topic voor je vraag aangemaakt.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer een paar dagen verder. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?
Heb je hierover ook al contact gehad met mijn telefonische collga's op 0800-0402? Zij kunnen alle stappen stuk voor stuk met je bij langs lopen als je wilt.

Het advies is in principe altijd éérst je Experiabox te installeren. Als dat goed werkt kun je je netwerk uitbreiden met je Wifi Experia's. Als deze al een keer geinstalleerd geweest zijn is het aan te raden deze met het knopje achterop nog even volledig te resetten voordat je ze opnieuw installeert.

 Hoi @Salvador, welkom op het forum! 
Gezien dit probleem per situatie vrij uniek is hebben we een eigen topic voor je vraag aangemaakt.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer een paar dagen verder. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?
Heb je hierover ook al contact gehad met mijn telefonische collga's op 0800-0402? Zij kunnen alle stappen stuk voor stuk met je bij langs lopen als je wilt.

Het advies is in principe altijd éérst je Experiabox te installeren. Als dat goed werkt kun je je netwerk uitbreiden met je Wifi Experia's. Als deze al een keer geinstalleerd geweest zijn is het aan te raden deze met het knopje achterop nog even volledig te resetten voordat je ze opnieuw installeert.

Hoi, leuk dat je reageert vaak wordt het na jaren niet eens meer naar gekeken. 

Er zijn nu nog steeds twee aparte wifis, maar heb dat gewoon zo laten zitten. 

De wifi die op de modem staat is nog aan VRV95179E1644, maar kan daar nog niet mee inloggen als het goed is. Hij staat achter op de modem en verschijnt ook in de wifi lijst. 

De oude wifi naam doet het wel, dus dacht van laat het zo maar zitten zo lang de wifi het maar doet. 

Ik had volgens het blad dat we gekregen hadden hetzelfde gedaan. Oude modem naar nieuwe modem en dan alle kabels in hetzelfde poort stoppen. 

Maar ik heb dus geen contact opgenomen met uw collega, de wachttijd is vaak lang, door amplitude storing is muziek vaak slecht bij meeste services en vaak komen we er niet ver mee.. 

Ik had als ik het me herinner de oude box eruit en dan gelijk eerst de experia box ingestelt aan de muur(daarmee bedoel ik bedrading). En toen gewoon de kabels in de juiste poort en gewoon laten zitten. 

De nieuwe wifi deed het voor 1 seconde waar ik kon inloggen, daarna niet meer terwijl ik er niks aan deed. Maar de andere wifi doet het in ieder geval wel. Alleen zijn er nu twee wifis. 

Bedankt nog voor het reageren.

Groetjes, Salvador. 

 

Oh en trouwens de experia box is verbonden met een tp-link ac1200 misschien is die informatie belangrijk. Het heeft 3 antennes. 

Heb trouwens weer proberen in te loggen maar waarschijnlijk heeft iemand het zo snel gehacked. 

De reden van dat ik modem verwissel was omdat er iets mis met dns was voor een lange tijd. Dit lichtje knipperde ook rood, het lijkt op een ufo. 

Hij is nu wel weer lekker groen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting @Salvador, het eerste wat me opvalt is je TP-Link. Ik vermoed dat deze problemen veroorzaakt met je installatie.
Behalve dat het wifi van dit apparaat niet samenwerkt met het wifi van je Experiabox of de Experia wifi's zijn er nog een hoop andere instellingen in dit apparaat die problemen kunnen veroorzaken.
Meer informatie over het gebruiken van een eigen router achter je experiabox kun je in dit topic vinden.

Inhoudelijk kan ik je daar niet echt mee helpen en wil je dan ook adviseren de stappen eens te doorlopen met je TP-Link uitgeschakeld.