Goedemorgen,
Sinds 01-07-2020 ben ik klant bij KPN, ik heb een Experia Box v12 (zwart) en twee SuperWifi punten ontvangen. Nu heb ik de installatie doorlopen en naar mijn idee is dat goed gegaan, echter ervaar ik het volgende probleem:
- Mijn woning bestaat uit twee panden, gescheiden door een dikke muur, met doorgang via een deuropening tussen de twee ruimten.
- Experia box en Wifi punt 1 (“bij Modem”) staan in één ruimte, Wifi punt is met kabel aangesloten aan het modem en neemt de WiFi functie hiervan over, zoals in de handleiding staat.
- WiFi punt 2 (“Woonkamer”) staat in de andere ruimte, hemelsbreed op een meter of 5 afstand van het modem en eerste Wifi punt.
- Als ik op mijn bank zit in de woonkamer (ruimte 2) en gebruik maak van mijn Nintendo Switch schakelt de verbinding over van Wifi punt 1 naar 2 en weer terug. Ik zit dan binnen het bereik van beide Wifi punten, en zie in de KPN app dat er inderdaad het ene moment verbinding is met punt 1, en op het andere moment met punt 2. Dit zou naar mijn idee naadloos moeten gaan en geen (korte) onderbrekingen van het netwerk moeten opleveren. Helaas is Fortnite een game die erg gevoelig blijkt te zijn voor deze netwerk wissels en word ik op het moment dat er overgeschakeld wordt terug gestuurd naar het beginscherm, waardoor ik geen fatsoenlijk potje kan spelen.
Via de wifimanager kan ik niet echt aangeven wat mijn woonsituatie is, omdat dit nogal een uitzonderlijke indeling betreft. Beide Wifipunten werken, geven ook geen foutmeldingen via de lampjes en voor zover ik begrijp is een groen continu brandend lampje een teken dat de verbinding goed is.
Mijn vraag is eigenlijk, wat kan ik doen om óf te zorgen dat de verbinding aan 1 punt gekoppeld wordt, zonder deze overschakelmomenten, óf te zorgen dat de verbinding naadloos (mesh) overgenomen wordt, zonder onderbrekingen.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel