Beantwoord

Wifi wordt automatisch uitgezet op de V10 sinds Wifi Experia

  • 4 maart 2019
  • 13 reacties
  • 171 keer bekeken

Beste,


Ik heb nu ongeveer 2 maanden de wifi experia, ik ben er zeer tevreden over omdat ik nu in het hele huis goede Wifi ontvangst heb.

Ik heb de Wifi Expera geplaatst op de eerste en tweede verdieping van ons huis.

Maar ik heb sinds de installatie een probleem met de V10 modem, het is nu al 5 keer gebeurt dat de wifi op de V10 automatisch wordt uitgeschakeld.

Wanneer dit gebeurd weet ik niet, maar als ik zelf een onderzoek start kan ik niks vinden.

Gisteren was het voor de laatste keer.

Wie weet wat de oorzaak kan zijn van deze issue?
icon

Beste antwoord door Edwin_Merks 4 maart 2019, 09:16

Bij gebruik van Experia Wifi’s i.c.m. een V10 wordt de wifi op de V10 door KPN uitgeschakeld. Dit is zo ingebouwd door KPN. Volgens KPN moet je 1 experia wifi in de buurt van de V10 plaatsen en 1 elders. Wil je op elke verdieping wifi dan zul je er dus eentje extra aan moeten schaffen voor de begane grond.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @DontEatYellowSnow , ik vind het ook niet slim om de WiFi op het modem uit te zetten, dan 2 EW's te moeten kopen, waarvan 1 de uitgezette WiFi op de modem vervangt en de andere EW een extra WiFi punt moet creëren. Zo kun je goed omzet creëren.

Ik had vorig jaar 1 EW gekocht en de modem zover gekregen (zie mijn eerdere reactie binnen dit topic) dat de WiFi toch aan bleef, maar het gaat steeds weer fout als de modem, al dan niet automatisch, weer opstart, dan is de WiFi weer uit.

In jouw geval kun je als optie voor Devolo powerlines met ingebouwd stopcontact en ingebouwde WiFi kiezen, kies dan de nieuwste set die het G.hn-protocol ondersteunt en bij voorkeur op een geaard stopcontact aansluiten, want dan doet de aardedraad mee voor optimale snelheid, want je kunt ook nog bekabeld aansluiten op de powerlines als netwerkkabels trekken geen optie is.

Succes.

P.S. Ik heb eventueel een 3-delige set van Ziggo (Comtrend) te koop die volgens het G.hn-protocol werkt, daar bij mij gisteren alles van LAN-kabels is voorzien.

De set is voorzien van de laatste software.

Je kunt me eventueel een PB sturen voor nadere info.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.

Hallo @Joep1965 Als het IS/RA-punt in de meterkast zit moet je volgens KPN je modem daar ook aansluiten.

Hoe korter de DSL-kabel naar het modem hoe beter, toch:thinking:

Badge

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.


Kom jij dan de kabels trekken naar de eerste verdieping en naar zolder?? Wat kan ik hier nu weer mee??? Het gaat er toch om dat KPN de WiFi in de meterkast heeft uitgezet?? Eerst was het goed maar door de nieuwe kastjes voor boven staat WiFi beneden nu uit. 
Fijne dag verder

Reputatie 7
Badge +8

De meterkast is ook niet de beste plek natuurlijk. Dat moet anders kunnen.

Badge

Welke Experia Box heb je?


10, zo'n witte

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Badge

Bij gebruik van Experia Wifi’s i.c.m. een V10 wordt de wifi op de V10 door KPN uitgeschakeld. Dit is zo ingebouwd door KPN. Volgens KPN moet je 1 experia wifi in de buurt van de V10 plaatsen en 1 elders. Wil je op elke verdieping wifi dan zul je er dus eentje extra aan moeten schaffen voor de begane grond.


Het rare is dat ik twee kastjes toegestuurd heb gekregen terwijl ik heb aangegeven dat ik op 3 verdiepingen slechte WiFi heb. Nu zet KPN de WiFi op de Experiabox uit, is het WiFi signaal boven beter dan voorheen maar is de wifi vanuit de meterkast (Experiabox) heel slecht. Dus eigenlijk krijg ik de keuze van KPN: wil je boven of beneden slechte WiFi? 
De oplossing is dus dat ik zelf een extra kastje moet kopen omdat KPN de WiFi beneden gemakshalve heeft uitgezet. Erg vreemd en niet erg vriendelijk.

Reputatie 7
Badge +28

Het werkt inderdaad nog wel zoals Jan beschrijft, maar bij elke update sowieso, en volgens mij zelfs ook bij resets, dan wordt de wifi alsnog weer uitgezet. Gewoon omdat de Experia Wifi onderling de apparaten makkelijker aan elkaar kunnen overgeven en dat werkt niet samen met de V10 en andere oudere Experia Boxen. Vandaar dat we dit zo doen. Als je dat beslist niet wilt, dan is het beter om een los access point van een ander merk te kopen.

Hoi Gertjan, goede vraag! Edwin slaat de spijker op z'n kop wat betreft het antwoord. Dit is zoals het product ontworpen is.

Dat is jammer. De snelheid van de Experia wifi is in praktijk nl. veel lager dan de Experia V10.  Ik zou liever de V10 als hoofdbron voor de wifi houden. En enkel een Experia wifi als accesspoint op de plaats waar ik momenteel slechte ontvangs heb.

Is dat via een workarround mogelijk?

Met de introductie van de laatste firmware is ook mijn 5ghz netwerk weg en het bij deze firmware ipdate beloofde gastnetwerk is er helemaal niet? :-)

Hallo @JR61 , ik heb de wifi van de V10 gewoon weer aangezet, even op bevestigen klikken en de wifi werkt weer. Als de modem de wifi niet meteen aan laat staan gewoon nog een paar keer proberen tot deze wel pakt.

Ik heb wel de Telfort versie, weet dus niet of dat uitmaakt.

Succes.

 

Dank Jan,  bij de laatste firmware update gaat de wifi van de Experia V10 dan toch steeds weer uit. Misschien een KPN dingetje. Maar ik zal het nogmaals  proberen. En anders toch maar zelf een andere oplossing zoeken :-) 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi Gertjan, goede vraag! Edwin slaat de spijker op z'n kop wat betreft het antwoord. Dit is zoals het product ontworpen is.

Dat is jammer. De snelheid van de Experia wifi is in praktijk nl. veel lager dan de Experia V10.  Ik zou liever de V10 als hoofdbron voor de wifi houden. En enkel een Experia wifi als accesspoint op de plaats waar ik momenteel slechte ontvangs heb.

Is dat via een workarround mogelijk?

Met de introductie van de laatste firmware is ook mijn 5ghz netwerk weg en het bij deze firmware ipdate beloofde gastnetwerk is er helemaal niet? :-)

Hallo @JR61 , ik heb de wifi van de V10 gewoon weer aangezet, even op bevestigen klikken en de wifi werkt weer. Als de modem de wifi niet meteen aan laat staan gewoon nog een paar keer proberen tot deze wel pakt.

Ik heb wel de Telfort versie, weet dus niet of dat uitmaakt.

Succes.

 

Hoi Gertjan, goede vraag! Edwin slaat de spijker op z'n kop wat betreft het antwoord. Dit is zoals het product ontworpen is.

Dat is jammer. De snelheid van de Experia wifi is in praktijk nl. veel lager dan de Experia V10.  Ik zou liever de V10 als hoofdbron voor de wifi houden. En enkel een Experia wifi als accesspoint op de plaats waar ik momenteel slechte ontvangs heb.

Is dat via een workarround mogelijk?

Met de introductie van de laatste firmware is ook mijn 5ghz netwerk weg en het bij deze firmware ipdate beloofde gastnetwerk is er helemaal niet? :-)

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gertjan, goede vraag! Edwin slaat de spijker op z'n kop wat betreft het antwoord. Dit is zoals het product ontworpen is.
Reputatie 6
Badge +10
Bij gebruik van Experia Wifi’s i.c.m. een V10 wordt de wifi op de V10 door KPN uitgeschakeld. Dit is zo ingebouwd door KPN. Volgens KPN moet je 1 experia wifi in de buurt van de V10 plaatsen en 1 elders. Wil je op elke verdieping wifi dan zul je er dus eentje extra aan moeten schaffen voor de begane grond.

Reageer