Vraag

wifibooster werkt niet meer

  • 27 June 2020
  • 5 reacties
  • 165 keer bekeken

Ik ben onlangs verhuist en heb mijn KPN abb meegenomen. Helaas geen glasvezel meer wat jammer is, maar dat is niet het grootste probleem.

Op zolder heb ik een mega  wifi slechte wifi en heb daar mijn booster van Ziggo "neergezet" (Volgens de kenners op internet zou dat geen probleem moeten zijn)

Op mijn oude adres werkte dat overigens prima, zowel met Ziggo als later bij KPN

Nu werkt de booster op zich wel (ik zie de booster wel in de lijst) maar ik heb via de booster geen internet.

 

Gegevens:

-windows

-witte Ziggo adapter via het stopcontact

-Alle lampjes branden correct volgens handleiding

- geeft aan dat hij geen ip-adres kan krijgen...geen geldige ip configuratie

- ook bedrading van booster rechtstreeks naar mijn computer maar dat ziet hij als onbekend netwerk

-ik heb uiteraard al een keer alles herstart ;-)

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @NL ziet! Als het eerder met KPN werkte op het oude adres, dan zou dat op het nieuwe adres ook moeten kunnen zou je zeggen. Ik ben geen expert op het gebied van de wifibooster van Ziggo, maar dat ding ziet eruit als een DVS met wifi ingebouwd. 

Ten eerste zou ik die adapters een keer volledig resetten en opnieuw koppelen. Dan zou ik het testen door de adapter op een andere plek te plaatsen dan de zolder (werkt ‘ie dan wel?). Als dat werkt, de adapter nog een keer op zolder proberen. 

Hallo Paul

Reset heb ik al geprobeerd, maar op een andere plaats nog niet.

Goed idee en ga ik vanavond uitproberen.

Gr Rt

 

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Paul

Reset heb ik al geprobeerd, maar op een andere plaats nog niet.

Goed idee en ga ik vanavond uitproberen.

Gr Rt

 

@NL ziet En? Eureka? Of drama?

Helaas werkt het niet.

Ze sturen nu kpn boosters op...

Hopen dat dat werkt.

Bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +25

Helaas werkt het niet.

Ze sturen nu kpn boosters op...

Hopen dat dat werkt.

Bedankt voor je hulp

A jammer. Mocht je nog vragen hebben over de ‘kpn boosters’, dan weet je me te vinden.