Vraag

Wifiwachtwoord/naam veranderen om gebruikers te kicken

  • 27 January 2019
  • 2 reacties
  • 176 keer bekeken

Hallo, soms zitten er ongewenste gebruikers op ons netwerk en soms willen we gewoon dat het netwerk weer word ‘schoongemaakt’. Dit deden we eerst door het netwerknaam/netwerkwachtwoord te veranderen waardoor iedere gebruiker ‘gekickt’ werd van het netwerk en ze de nieuwe juiste netwerknaam/wachtwoord in moesten vullen als ze weer WiFi wilden. Maar als ik nu het netwerknaam/netwerkwachtwoord verander gebeurt er niks. Iedereen blijft op het Wi-Fi-netwerk en kan er gebruik van maken, ookal heb ik de Naam en/of wachtwoord van het netwerk veranderd via de site met al die cijfertjes op de computer. Ik heb een factor reder geprobeerd meerdere malen, maar het lijkt niet te werken. Weet u misschien hoe dit opgelost kan worden en het systeem terug kan gaan naar hoe het eerst werkte? Een ding dat me was opgevallen is dat alle apparaten met LAN verbonden blijken te zijn in plaats van WiFi, ik ben niet een technisch wonder, maar volgensmij betekent dat met kabel? Terwijl wij maar 1 computer bekabeld hebben, verder hebben we ook nog Een WiFi homeplug van Sitecom en 2 WiFi versterkers van KPN zelf.

Ik hoop dat u mij hiermee kan helpen zodat ik weer het netwerk ‘leeg’ kan maken.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Da's als ik het zo lees geen gekke methode om je netwerk op te schonen. De wifi versterkers, veranderen die ook van naam mee? Gaat dat om de oude wifi versterker (wit) of om de Experia Wifi (Zwart)? Mocht het om die laatste gaan, dan kun je hier in ieder geval meer informatie krijgen: https://www.kpn.com/faq/21465. Het kan zijn dat de wifinaam van je versterkers niet meeveranderd is en dus kan iedereen nog verbinden 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Risyn! Apparaten met LAN zijn inderdaad bekabelde apparaten. Ik denk dat dit door de Sitecom adapters wordt veroorzaakt. De Sitecom adapters zijn bekabeld aangesloten op de Experia Box, waardoor de Experia Box ervan uit gaat dat alles wat daar achter zit ook bekabeld verbinding maakt. Alleen apparaten die (via WiFi) direct met de Experia Box zijn verbonden worden weergegeven onder WiFi.

Ik denk net als TBloemink dat het probleem in een van de achterliggende apparaten zit. De Sitecom adapter heeft zijn eigen WiFi netwerk waarvan de netwerknaam/wachtwoord niet aangepast worden als je die van de Experia Box aanpast. Ik weet niet zeker of dit de adapter is, Downloads for your LN-555v1001 Wi-FI Homeplug 500 Mbps Combo Pack, als dat wel het geval is kun je hier de handleiding downloaden waarin uitleg staat hoe je die instellingen aanpast. Voor de WiFi versterker kun je de link van TBloemink gebruiken. Als je de Experia WiFi gebruikt worden de instellingen wel overgenomen van de Experia Box.

Reageer