Beantwoord

Windows 10-update

• 16 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 326 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Ik heb een vraag over de Windows 10-update naar versie 1809.

Onlangs heb ik de Windows 10-update van versie 1803 naar versie 1809 geïnstalleerd. Omdat er bestanden waren verdwenen ben ik weer teruggegaan naar versie 1803.

Nu wil ik weer naar de nieuwe Windows 10-versie 1809. Mijn vraag is of dit automatisch gebeurt, of dat ik daarvoor zelf iets moet doen. Handmatig updaten lukt in ieder geval niet, want op mijn pc staat dat ik de update al heb geïnstalleerd. Maar er staat ook dat mijn pc momenteel werkt op versie 1803.

Wie weet het antwoord?

Piet.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door P.J.M. van der Vooren 23 oktober 2018, 16:59

Na schijfopruiming bleek de map Windows10Update gewist te zijn. Daardoor wordt de update vanzelf weer binnengehaald. Het blijkt dat deze map het opnieuw installeren van de update tegenhoudt.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Het probleem is opgelost.

Piet.
Reputatie 5
Badge +7
Na schijfopruiming bleek de map Windows10Update gewist te zijn. Daardoor wordt de update vanzelf weer binnengehaald. Het blijkt dat deze map het opnieuw installeren van de update tegenhoudt.
Reputatie 7
Ik wil iedereen ten stellingste afraden om versie 1809 nu al zelf te gaan installeren. Niet alleen waren er problemen met verdwijnende bestanden maar toen dat opgelost was waren er problemen met het geluid. En wie weet wat er nog meer voor problemen komen. Ondanks testen via Insiders ziet Microsoft er blijkbaar geen kans meer toe direct een goede update af te leveren (ook de eerste versies van 1803 waren buggy). Uiteindelijk wordt de update automatisch geïnstalleerd, maar dat kan ff duren en dat is maar goed ook.
Gewoon w88 totdat je aan de beurt bent voor de reguliere update.
Waarschijnlijk kun je via Disk Cleanup (Cleanup system files) de updatefiles van 1809 (Windows Update Cleanup) opruimen. Je moet bijvoorkeur niet zelf met de map Windows10Upgrade gaan hannessen, tenzij dat écht niet anders meer kan.
Reputatie 7
Hoe dan ook. Niet haantje de voorste willen zijn maar gewoon w88. Laat anderen de fouten er eerst maar uithalen.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo Real1ty,

De map Windows10Upgrade staat inderdaad op de C-schijf. Moet ik deze wellicht verwijderen?

De Update-assistent geeft momenteel aan dat ik word bedankt voor het bijwerken naar de nieuwste versie van Windows 10.

Piet.
Reputatie 7
Badge +13
Hey P.J.M. van der Vooren, goeie vraag. Is je vraag beantwoord met behulp van Real1ty? Laat je het hier nog even weten als het is gelukt? 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Hey Piet, dat is goed nieuws! 😃 Ik ben wel heel benieuwd hoe je het hebt opgelost, misschien dat anderen er ook wat aan hebben. Laat je het hier weten?
Reputatie 7
Badge +13
Bedankt voor het delen Piet, sharing is caring 😉
Reputatie 3
Badge +3
Aan P.J.M. van der Vooren,

Vraag: waarom wil je weer naar 1809?
Heb je de map: Windows10Upgrade op je C schijf staan?

Windows 10 Update-assistent
Reputatie 3
Badge +3
Hallo P.J.M. van der Vooren,

Je kan de map: Windows10Upgrade ook even voor de zekerheid verplaatsen, in een tijdelijke map (zelf aanmaken).
En dan kijken of hij de upgrade dan wel pakt.

Ter info:
Ik maak zelf om de zoveel tijd een volledige backup van de C: schrijf met een gratis programma. (Inmiddels gekocht i.v.m. snelheid)
Voor het geval dat er iets met windows misgaat.
(Met Windows Back-up terugzetten van een image gaat helaas wel eens mis.)
Reputatie 3
Badge +3
Aan Henk2304,

Had er al, wat over vermeld in het topic:
Het gaat om de laatste windows oktober 2018 update die nu problemen geeft op mijn PC
Windows 10 October 2018 Update problems: how to fix them

Windows 10 Update-assistent verwijderen:
😊 Kan gewoon via instellingen-> app en onderdelen verwijdert worden.
Windows 10-updateassistent
Reputatie 3
Badge +3
Systeembestanden opschonen via
instellingen->systeem->opslag (zie rechts voor hulp)
druk C: schijf-> tijdelijke bestanden

Of via (oude manier) C; schrijf rechter muis knop -> schijfopruiming -> links onder Systeembestanden opschonen.
Maar dan krijg je minder info / hulp.
Reputatie 3
Badge +3
@P.J.M. van der Vooren,

Info komt uit het topic:
Het gaat om de laatste windows oktober 2018 update die nu problemen geeft op mijn PC

Hoi Real1ty,

Zoals beloofd alleen wat later heb ik eindelijk na 2 dagen alles weer goed gekregen ,met Hulp van Microsoft de escalatie service, als er wat na de laatste update problemen zijn.
Ik hèB nog versie 1809 maar nu werkt alles wel goed.
Dus forum, bij problemen updates etc Microsoft contacten voor Hulp.
En dat doen ze gratis. Maar moet wel met Windows Microsoft zaken te doen hebben

Misschien heb jij, er ook wat aan?
Reputatie 3
Badge +3
Aan P.J.M. van der Vooren,

Leuk om te horen Piet, dat het heeft gewerkt.
P.S. heb je nu ook alle bestanden en programma's terug, zoals voor de upgrade naar 1809?

Reageer