Vraag

Windows 7 internet probleem

  • 4 May 2019
  • 8 reacties
  • 196 keer bekeken

Hai iedereen!
Ik heb een oude trage Windows 7 laptop (Compaq CQ57) van mijn zus overgenomen gekregen. Er zit een WiFi knop op met een rood lampje als de WiFi uit staat en een blauw lampje als de WiFi aan staat. Als ik nu op het knopje druk (die rood aan blijft geven) gebeurd er niks. Ook heb ik al van alles geprobeerd met CMD gebeuren. Ik heb wel een internet kabel maar daar kan ik niet gebruik van mijn laptop maken door het hele huis.
Hopelijk zijn er nog suggesties/dingen die het zouden kunnen aanpassen. (vroeger deed de wifi het helemaal goed! Ik had trouwens de laptop laatst uit elkaar gehaald om het stof eruit te halen, daarna reset en de WiFi deed het niet meer. Misschien nog goed om even te weten 🙂

Mvg, liang

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik had trouwens de laptop laatst uit elkaar gehaald om het stof eruit te halen, daarna reset en de WiFi deed het niet meer. Misschien nog goed om even te weten :-)

Mvg, liang

Dan ben ik bang dat de WiFi stuk is, 😔 Want het is nooit slim om een laptop los te halen. I.v.m. gevoelige onderdelen. Heb je nog andere apparatuur wat ook gebruik maak van WiFi?

Ik had trouwens de laptop laatst uit elkaar gehaald om het stof eruit te halen, daarna reset en de WiFi deed het niet meer. Misschien nog goed om even te weten :-)

Mvg, liang
Dan ben ik bang dat de WiFi stuk is, 😔 Want het is nooit slim om een laptop los te halen. I.v.m. gevoelige onderdelen. Heb je nog andere apparatuur wat ook gebruik maak van WiFi?

Hoi Dennis!
Eerder had ik dit probleem met de WiFi ook, toen deed die het na een hele tijd opeens.
En ja me hele gezin ziit ook op de wifi.
Bedankt voor je reactie!

Mvg liang
Ik heb me eens wild gezocht waarom mijn laptop ineens geen wifi meer deed.
Bleek er ergens een heul klein knopje te zijn waar ik het bestaan niet van wist, net boven de usb aansluiting, aangetikt met usb-stick dus . . . grrrr.

Maar, als het echt niet wil dan kun je een wifi stick gebruiken.
En, een laptob die op W7 niet wil zal het met linux (bv ubuntu) prima doen, ik schrijf er dit bericht mee 🙂
Ik heb me eens wild gezocht waarom mijn laptop ineens geen wifi meer deed.
Bleek er ergens een heul klein knopje te zijn waar ik het bestaan niet van wist, net boven de usb aansluiting, aangetikt met usb-stick dus . . . grrrr.

Maar, als het echt niet wil dan kun je een wifi stick gebruiken.
En, een laptob die op W7 niet wil zal het met linux (bv ubuntu) prima doen, ik schrijf er dit bericht mee :-)

Hoi kees,
Sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt met knopje boven usb?
Verder zou ik liever niet teveel/geen geld willen uitgeven aan deze laptop. Ik gebruik hem eigelijk alleen om beats op te maken, niet veel meer dan dat.
Zoals ik al zij had ik de laptop gereset, hierdoor is dus ook het programma waarmee ik muziek maakte verloren gegaan.
Om dit programma weer te instaleren heb ik wifi nodig.
Dingen via de internet kabel downloaden werkt op de 1 of andere manier niet.

Mvg, Liang
Het knopje is er om de wifi aan/uit te kunnen zetten, maar dat wist ik dus eerste niet :-<
Het is niet gezegd dat jou laptop dat ook heeft, maar het zou kunnen,.
Een wifi stick kost weinig.

Dingen via de internet kabel downloaden werkt op de 1 of andere manier niet.
Da's wel vreemd.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi liang, met een reset bedoel je Windows terugzetten naar fabrieksinstellingen? Mogelijk moet je dan nog deze driver installeren: Compaq 14-, HP 14-, 15- en Pavilion 11-notebookcomputers - HP Wireless Button Driver wordt weergegeven als een onbekend apparaat na een upgrade van Windows 7 naar Windows 10 | HP® Klantondersteuning

Als dat niet het geval is, zie je dan in apparaatbeheer nog andere onbekende (netwerk)apparaten? Als de laptop verder goed functioneert en het lampje brandt nog lijkt de kans me klein dat alleen de WiFi adapter stuk is gegaan. Als dat wel het geval is, vanaf € 5,99 heb je al een simpele USB adapter. TP-Link TL-WN725N - Prijzen - Tweakers. Deze adapter blinkt niet uit in specificaties maar lijkt me prima voor deze relatief oude laptop.
Deze computer is sowieso aan vervanging toe. Want Microsoft stopt de ondersteuning op Windows 7 per 14 januari volgend jaar (2020). Er komen dan geen beveiligingsupdates en softwareupdates meer uit.
Reputatie 7
Badge +28
Heeft dit nog geholpen @Anoniem138284?

Reageer