Beantwoord

Windows server VPN PPTP werkt niet.

  • 28 January 2019
  • 13 reacties
  • 797 keer bekeken

Hallo Iedereen,

Ik heb een Windows PPTP VPN opgezet maar ik kan via mijn externe ip address geen verbinding maken.
Als ik verbinding probeer te maken met mijn interne ip (van de windows server) werkt het wel.
Heb in de experiabox poort 1723 en 47 openstaan.

Iemand een idee?

Dit is de tutorial die ik heb gebruikt:


*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bberg 28 January 2019, 22:07

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de port-forwardings die je op de Experia Box ingesteld hebt?
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de port-forwardings die je op de Experia Box ingesteld hebt?

Reputatie 7
Kan je de inhoud van applications "PPTP Server" en "VPN 47" ook tonen?
Ik zie dat je dat apparaat ook als DMZ host hebt ingesteld.
Dat zou ik nooit doen, je hebt dan nog maar one line of defence en dat is de firewall van die Windows 2016 server. Dat is vragen om moeilijkheden. Mijn oprechte advies is dan ook die Windows server zo snel mogelijk niet meer als DMZ host in te stellen.
Kan je de inhoud van application VPN 47 ook tonen?
Ik zie dat je dat apparaat ook als DMZ host hebt ingesteld.
Dat zou ik nooit doen, je hebt dan nog maar one line of defence en dat is de firewall van die Windows 2016 server. Dat is vragen om moeilijkheden. Mijn oprechte advies is dan ook die Windows server zo snel mogelijk niet meer als DMZ host in te stellen.


Had ik alleen gedaan om te testen, maar staat nu weer uit 🙂.

Hier 47:

Reputatie 7
Maak van TCP en UDP eens alleen TCP.
Heb je ook nog een screenshot van PPTP Server?
Maak van TCP en UDP eens alleen TCP.
Heb je ook nog een screenshot van PPTP Server?

Reputatie 7
Wijzig ook daar het protocol in alleen TCP.

Test daarna opnieuw en doe dat ook eens via 4G en van een locatie buiten de deur.
Wijzig ook daar het protocol in alleen TCP.

Test daarna opnieuw en doe dat ook eens via 4G en van een locatie buiten de deur.


Heeft helaas niks geholpen 😞.
Reputatie 7
Wijzig ook daar het protocol in alleen TCP.

Test daarna opnieuw en doe dat ook eens via 4G en van een locatie buiten de deur.
Heeft helaas niks geholpen 😞.

Dan zal je nu toch naar de firewall van de Windows server moeten gaan kijken immers de configuratie van de Experia Box ziet er goed uit.
Je zou de Experia Box nog even kunnen rebooten om eventuele bugjes, zoals die ook in de V9 zaten, helemaal uit te sluiten.


Wijzig ook daar het protocol in alleen TCP.

Test daarna opnieuw en doe dat ook eens via 4G en van een locatie buiten de deur.
Heeft helaas niks geholpen 😞.
Dan zal je nu toch naar de firewall van de Windows server moeten gaan kijken immers de configuratie van de Experia Box ziet er goed uit.
Je zou de Experia Box nog even kunnen rebooten om eventuele bugjes, zoals die ook in de V9 zaten, helemaal uit te sluiten.


Hmm, oke.
Windows firewall heb ik al nagelopen en al tijdelijk helemaal uitgeschakeld om het te testen.
Heb het al wel een keer werkend gehad maar daarna nooit meer.
Ga wel een reboot proberen.
Laat het nog wel weten!


Wijzig ook daar het protocol in alleen TCP.

Test daarna opnieuw en doe dat ook eens via 4G en van een locatie buiten de deur.
Heeft helaas niks geholpen 😞.
Dan zal je nu toch naar de firewall van de Windows server moeten gaan kijken immers de configuratie van de Experia Box ziet er goed uit.
Je zou de Experia Box nog even kunnen rebooten om eventuele bugjes, zoals die ook in de V9 zaten, helemaal uit te sluiten.


Reboot van Experia box heeft geholpen!
Reputatie 7
Dus het werkt nu allemaal?
Dan zit er dus helaas een bug in de firmware van de V10 waardoor wijzigingen in port-forwardings niet direct doorgevoerd worden, maar pas na een reboot.
Lang geleden hebben we in de V9 ook zo'n bug gezien.
Dus het werkt nu allemaal?
Dan zit er dus helaas een bug in de firmware van de V10 waardoor wijzigingen in port-forwardings niet direct doorgevoerd worden, maar pas na een reboot.
Lang geleden hebben we in de V9 ook zo'n bug gezien.

Klopt, werkt na reboot helemaal

Reageer