Beantwoord

Wireless Perfume Diffuser van Rituals

  • 8 November 2017
  • 34 reacties
  • 46490 keer bekeken

Ik heb de Wireless Perfume Diffuser van Rituals gekocht.
Deze kun je dan bedienen op afstand, hiervoor een app gedownload op mijn telefoon (IPhone 6s plus). Maar de app kan geen wifi verbinding maken. Ik zie wel in mijn telefoon de Diffuser staan, deze tik ik aan en maakt dan even verbinding en dan verbreekt het.
Dan moet je naar de app terug en klik je door.
In de app zie je dan mijn modem tik deze aan en geef het wachtwoord op.

Dan word er gevraagd geef de lotcode of scan de barcode in van de Diffuser dit gaat goed en de app gaat verder.
Maar dan blijf deze draaien en krijgt dan geen verbinding met de perfume diffuser.
Volgens Rituals moet er een instelling worden veranderd omdat de Diffuser op 2,4Ghz radio frequentie werkt. Misschien moet er een instelling worden verander ik heb de Experia Box v10 KPN.
icon

Beste antwoord door Nadia 25 May 2020, 08:58

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Steven, welkom op het forum! Goede vraag die je stelt. Ik heb geen idee als ik eerlijk ben. Check in ieder geval even hoe jij de 2.4 en 5 GHz hebt ingesteld in jouw Experiabox. Misschien heb je de 2.4 per ongeluk uitgeschakeld. Hopelijk is er een gebruiker op het forum die je wat betreft de diffuser verder kan helpen! 🙂
Beste steven,

Ik heb exact hetzelfde alleen maak ik gebruik van het netwerk van ziggo.. Heb de diffuser reeds omgewisseld voor een nieuwe bij rituals en wederom hetzelfde probleem..😑
Reputatie 7
Badge +30
Ik vind het antwoord van de fabrikant wel een beetje slecht. Lekker makkelijk de schuld verschuiven zodat je er niet meer mee zit.

@Martijn van den berg, welke router heb je? Ik ben namelijk wel benieuwd of er overeenkomsten zijn
Begrijp ik het goed dat de diffuser tussen de netwerken in je wifi netwerken lijst staat?
Volgens de gebruiksaanwijzing https://www.rituals.com/nl-nl/perfume-diffuser.html
Moet je een account aanmaken dat is dus allemaal gelukt.

Op de rituals website lees ik dat deze diffuser ook via 4g zou werken.
Verder is de documentatie niet echt uitgebreid.
Welke kleur heeft het ledlampje in de handleiding staat daar ook een hele uitleg over.
@Steven van Gul volgens een bevriende Rituals medewerkster zou de data verbinding van de smartphone uit moeten staan dat het anders niet werkt.
Ik heb de experiabox V10 van KPN. Zie dat in deze box de 2.4 en 5GHZ aanstaan.
Heb ook nog mijn data verbinding uitgezet van mijn Iphone plus, maar dit werkte ook niet.
Ook mijn Diffuser omgeruild maar ook dit hielp niet. Breng het maar terug of iemand moet nog een oplossing weten dan hoor ik dit graag.
Wat ik van die medewerkster van Rituals begreep en die is niet heel technisch aan gelegd, ze heeft dat ding om te testen gekregen, waren ze ook een tijdje bezig geweest en zou je in de app ook te zien moeten krijgen de data verbinding uit te zetten. Dus het hele proces via wifi doorlopen.

Het is hun uiteindelijk gelukt en kunnen via de app de timer en geursterkte te regelen en zo.
Wellicht toch alles nog eens goed lezen tijdens het installeren, mischien ergens iets overgeslagen of een vinkje vergeten. Behalve het aan hebben staan van de 2,4 ghz mag het toch niet te moeilijk zijn. Ik zag dat het ding nog €99,00 kost zonder vulling dan moet het toch makkelijk in het gebruik zijn. Het is mooi om te zien maar moet wel werken.

Heel veel meer zonder een bezoekje bij ze kan ik er ook niet over vertellen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg het niet voor elkaar. Waar kun je zien of 2,4 GHz aanstaat? Is het bij de anderen nu wel gelukt?
Verander je wifi naam in een simpele naam. Ik had hetzelfde probleem. En had een &-teken in mijn wifi naam. Deze veranderd in (en). En nu krijg ik wel verbinding.
Succes en groetjes Rene
Reputatie 7
Badge +22
Hoi YFR, welkom op het forum! Vervelend dat het niet lukt. Welke Experia Box heb je? Onze Experia Box V10 heeft, naast de 2,4 Ghz, ook een 5 Ghz. Je kunt via de webinterface (http://192.168.2.254) de netwerknaam aanpassen (WiFi -> Geavanceerd). Onze andere Experia Boxen hebben alleen 2,4 Ghz WiFi.

Wat voor melding krijg je in de app van Rituals?

@Rene, bedankt voor deze tip. 🙂
Hallo allemaal,

Ik heb zelf ook een V10 modem.
Het ligt niet aan het modem van KPN wanneer je niet kunt koppelen.
Je moet gewoon veel geduld hebben.
De app van Rituals is gewoon erg langzaam met verbinding zoeken en verbinden.

Neem de tijd en heb geduld.... zet wel even je mobile data uit.

Ik heb dit soort apparatuur vaak binnen 5 min gekoppeld, maar dit duurde wel bijna een half uur.
Reputatie 1
Ik krijg het ook niet voor elkaar. Valt steeds weg en pakt dan mijn huidige wifi kanaal weer op. Lampje van de diffuser blijft maar knipperen 😞
Reputatie 7
Weet dat er momenteel heel wat problemen zijn met de wifi van de V10.
Het zou maar zo kunnen zijn dat jullie daar last van hebben.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Welke naam bedoel je?? Waar moet je dat doen? Ik heb ook een diffuser gekocht maar wordt ook steeds eraf gegooid! Tenminste in de ap, zegt dat dat ding offline is ineens
Hallo allemaal,

Ik heb zelf ook een V10 modem.
Het ligt niet aan het modem van KPN wanneer je niet kunt koppelen.
Je moet gewoon veel geduld hebben.
De app van Rituals is gewoon erg langzaam met verbinding zoeken en verbinden.

Neem de tijd en heb geduld.... zet wel even je mobile data uit.

Ik heb dit soort apparatuur vaak binnen 5 min gekoppeld, maar dit duurde wel bijna een half uur.


Ik heb de diffuser na 2 weken terug gebracht. De batterij was na 2.5 dag lekker waarvan hij 2x een half uur heeft aangedaan en de rest op standby.
Te veel gedoe en te weinig kwaliteit voor zo'n duur apparaat.
Vandaag ook de perfume diffuser gekocht en als ik hier lees dan heb ik weinig hoop dat het mij gaat lukken. Ik heb precies dezelfde problemen.
Echt waardeloos product vrees ik. Hij maak t inderdaad geen.
Verbinding ?
Reputatie 7
Hey Namaste, welkom op het KPN forum 🙂 Goed dat je hier terecht bent gekomen om je vraag te stellen. Wat ontzettend balen dat je nieuwe Diffuser geen verbinding maakt. Je kunt proberen de netwerknaam en wachtwoord van je modem te wijzigen. Woudierene heeft met een eenvoudigere netwerknaam en wachtwoord wel verbinding gekregen. Maak daarvoor gebruik van de online: Servicetool: Wijzig WiFi-naam en wachtwoord. Let op, de servicetool is alleen vanaf je WiFi-netwerk bereikbaar. Succes! 🙂
Hoi Nadia,
Gisteravond nadat ik hem zeer goed opgeladen had en het losgelaten had enige uren, ging het ineens goed.
Alleen ik had een schema gemaakt vanaf 7 uur vanmorgen en ik rook niets toen ik binnenkwam. De timer doet het blijkbaar niet , of ik begrijp het niet. Hij gaat dan toch automatisch aan?
Je hebt als je kijkt naarde instellingen
Perfume genie, en moet dat naar links of naar rechts geschoven worden. Je ziet namelijk niet wanneer je hem aan he staan?
Daaronder heb je schema en voorkeuren staan.
Groetjes Nancy
Reputatie 7
Hey Nancy, fijn dat je snel een reactie plaatst 🙂 Ik vrees dat ik niet veel verstand heb van het instellen van The Perfume Genie van Rituals . Je kunt dan het beste contact opnemen met de fabrikant van je parfume machine. Als je vragen hebt over het aansluiten en instellen van apparaten op een KPN aansluiting kan ik je verder helpen 😃 Kan ik hierin nog wat voor je betekenen?
Nee hoor want het is gelukt. Wel,zit ik met een samsung TV die geen HDM 2 en 3 meer heeft ineens. Om die rede kan ik mijn TV niet meer gebruiken. Net 2 jaar oud ?
Weet je wie ik daar voor koet hebben ?
Dank voor je snellen reactie.
?
Reputatie 7
Yeahh! Dat is goed nieuws 😃 Fijn dat het is gelukt! Maar wat zuur dat je problemen ondervindt met je Samsung TV. Op ons forum kun je ook met vragen terecht over het gebruik van iTV van KPN. Omdat het offtopic is van dit bestaande topic wil ik je vragen daarvoor een nieuw topic aan te maken. Dan kan de community je snel verder helpen 🙂 Met deze link: Maak je een nieuw topic aan.
Let op er MOET een vulling in dit apparaat voordat je gaat koppelen.
Dit staat niet in de handleiding :-)

Succes.
Reputatie 7
Hey @GerardHome, enorm bedankt voor deze bruikbare tip! Ik had dit zelf niet kunnen bedenken 🙂 Jammer dat de handleiding het niet benoemt, hiermee voorkom je dat gebruikers het apparaat retourneren, terwijl het prima werkt. Sharing = caring. Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!
De mijne zegt: cartridge not loaded...
Reputatie 7
Hallo @SarahCappelle, welkom op het KPN forum. Ik weet niet zeker of we jou hier daarmee kunnen helpen. Vermoedelijk dat je naar een andere (kennis)pagina van Rituals moet zoeken 😉 Ik gok dat er iets met de navulling van je dispenser aan de hand is. Of je kunt hier nog wat meer informatie geven van het probleem in relatie tot een WiFi/internet-probleem. Succes met het vinden van de oplossing

Reageer