Beantwoord

Wireless Perfume Diffuser van Rituals

  • 8 November 2017
  • 34 reacties
  • 46577 keer bekeken

Ik heb de Wireless Perfume Diffuser van Rituals gekocht.
Deze kun je dan bedienen op afstand, hiervoor een app gedownload op mijn telefoon (IPhone 6s plus). Maar de app kan geen wifi verbinding maken. Ik zie wel in mijn telefoon de Diffuser staan, deze tik ik aan en maakt dan even verbinding en dan verbreekt het.
Dan moet je naar de app terug en klik je door.
In de app zie je dan mijn modem tik deze aan en geef het wachtwoord op.

Dan word er gevraagd geef de lotcode of scan de barcode in van de Diffuser dit gaat goed en de app gaat verder.
Maar dan blijf deze draaien en krijgt dan geen verbinding met de perfume diffuser.
Volgens Rituals moet er een instelling worden veranderd omdat de Diffuser op 2,4Ghz radio frequentie werkt. Misschien moet er een instelling worden verander ik heb de Experia Box v10 KPN.
icon

Beste antwoord door Nadia 25 May 2020, 08:58

Bekijk origineel

34 reacties

Hallo allemaal, ik heb de Rituals Genie ook gekocht maar kan geen verbinding maken. Al 3 dagen mee bezig maar helaas. Wifi op 2.4 GHZ gezet en alle stappen doorlopen maar het wil maar niet werken, ik krijg steeds de melding 'Verbinding mislukt'. Ik heb rituals klantenservice gebeld en zij zeggen dat het mogelijk door IOS13 komt en dat de app daarvoor geüpdatet moet worden. Hebben andere mensen hier ook last van? Ik geloof eigenlijk niet dat het te maken heeft met IOS13. Kan iemand mij helpen???
Reputatie 7
Welkom op het forum, @UK2019. Goeie vraag! Het is erg goed mogelijk dat de nieuwe software van Apple de verbinding tegenhoudt. Rituals zal dan de bug moeten herstellen door een software update. Zelf heb ik er geen ervaring mee, misschien dat andere iOS-gebruikers zich hier nog melden. Even afwachten..
Goedemiddag, inderdaad DAT zou het goed kunnen zijn !! Het apparaat werkte bij mij via de app ! EN ..... de software van mijn iPhone geüpdate en geen verbinding meer ....
Reputatie 1
Het lijkt inderdaad vooralsnog onmogelijk om te koppelen met iOS13.1. Zat ook uren te proberen zonder resultaat. Heb vervolgens een oudere i-phone gepakt die nog op iOS12 draaide en toen lukte het koppelen direct. Vervolgens kon ik het apparaat wel bedienen met de nieuwste versie van iOS.
Reputatie 7
Hallo @Ingrid B en @Jambo1972, welkom op het KPN forum. Bedankt dat ook jullie hier reageren in het topic. Ik denk dat we op basis van jullie ervaringen met iOS 13 en de Rituals Perfume Diffuser kunnen concluderen dat er inderdaad een bug zit in de software. Balen! Door een software update van Apple en/of Rituals moet het worden opgelost. Hopelijk wordt daar snel aan gewerkt.

Mocht je het echt heel storend vinden, dan zou je een downgrade van iOS kunnen overwegen. Dat geniet niet perse de voorkeur, omdat je dan bijvoorbeeld beveiligingsrisico's kunt lopen.

Je kan 2,4GHz en 5GHz splitten

Even je 5GHz een anders naam en wachtwoord geven.

 

want nu staan er bij 2,4GHz en 5GHz zelde naam en wachtwoord. Als je deze split doet hij het beter.

Reputatie 7

Hoi @Ewaldes, welkom op het KPN forum. Bedankt voor de tip!

Je kan 2,4GHz en 5GHz splitten

Even je 5GHz een anders naam en wachtwoord geven. Want nu staan er bij 2,4GHz en 5GHz zelde naam en wachtwoord. Als je deze split doet hij het beter.

Wanneer je in het bezit bent van een multiband router: Experia Box V10 of V10a kun je de banden splitsen: Wifinaam & wachtwoord wijzigen. 

Even een update: wat heeft gewerkt is het volgende. Ik heb met een Samsung telefoon verbinding gemaakt en vervolgens geprobeerd met mijn iPhone. En voila: gelukt!

Reputatie 7

Dat is goed nieuws. Voor de nieuwe mensen hier, wat heb je precies gedaan om de Rituals Genie te laten verbinden, @UK2019? Via de app van Rituals? 

Reageer