Vraag

woonveilig camera neemt niet op

  • 2 May 2020
  • 18 reacties
  • 694 keer bekeken

Mijn WoonVeilig buiten camera neemt niet op. Heb een abonnement. Deed het eerder vaker wel dan niet. Nu helemaal niet meer. Heb een Experiabox v10. Had ik eerder ook al. Vanuit WoonVeilig komen ze er niet uit. Het lijkt iets te maken te hebben met KPN. Heb de eerdere topics hierover al gelezen over forwarding. Dit is zo’n gecompliceerd en technisch verhaal dat dit mij onmogelijk zelf gaat lukken. Moet ik denk ik ook niet willen. Kan ook veel fout gaan. 
 

Kan KPN mij hiermee helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Voor een woonveilig camera hoeft geen port-forwarding ingesteld te worden.

Het probleem moet dus elders gezocht worden.

Heeft de camera wel een verbinding met wifi?

Ok. Het is een vaste verbinding. Kan wel live kijken. Alleen opnemen doet hij niet. 

Reputatie 7

Oké, dan is wifi geen issue.

Er zou dan ook niets de camera in de weg mogen staan om de opnames vast te leggen.

Je zegt dat je via de woonveilig app wel live beelden kunt bekijken maar dat er geen opnames vastgelegd zijn. 

Dit kan op een paar dingen duiden:

  • De registratie van de camera in "the cloud" van woonveilig is "corrupt".
  • De camera registreert geen alarmsituatie en gaat derhalve ook niet opnemen.

Heb je al eens geprobeerd om de camera te ontkoppelen van jouw woonveilig account en van scratch opnieuw te configureren?

Ja dat hebben we geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Maar al er voor WoonVeilig camera’s geen port forwarding nodig is waarom dan toch die topic?

als het alarm eraf is en ik wil handmatig opnemen doe de camera het ook niet. Ik heb al een nieuwe camera ontvangen maar het werkt nog niet. Eerder deed de vorige camera het wel en deze ook maar dan nam hij soms niet op. Nu dus helemaal niet meer. Er is verder niks veranderd. 
 

gr

Reputatie 7

Maar al er voor WoonVeilig camera’s geen port forwarding nodig is waarom dan toch die topic?

Welk topic?

Las eerder hierover op dit forum. Lang en technisch verhaal. Maar goed als dat niet het ding kan zijn moeten we zien te achterhalen wat wel. 

Reputatie 7

Heb je een link naar dat topic?

Je hebt het zelf volgens mij geschreven. Maar als dat niet het ding kan zijn kunnen we ons beteren focussen op wat het wel kan zijn. Heb een experiabox V10A. Wellicht dat deze niet in orde is....

Reputatie 7

Je hebt het zelf volgens mij geschreven. 

Maar welk topic bedoel je nu toch want ik heb nooit een topic geschreven over port-forwarding voor een woonveilig camera. Voor bewakingscamera's zoals de Foscam camera's die ik gebruik ligt dat anders want het bekijken van die beelden loopt niet via "the cloud".

 

Heb een experiabox V10A. Wellicht dat deze niet in orde is....

Dat zou kunnen, ik heb sowieso geen hoge pet op van de V10a. Toch acht ik de kans klein dat dat het geval zou zijn maar een onderzoek daarnaar laat ik graag aan KPN.

Waarschijnlijk geen dit topic over de Foscam dan.

Hoe laat ik dit onderzoeken door KPN? 
 

 

Reputatie 7

Hoe laat ik dit onderzoeken door KPN? 

Er zal hier vanzelf iemand van KPN reageren.

Ok thanks!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ralvb, welkom op het forum! Jammer dat je problemen ervaart met je camera. Je camera is dus met een kabel aangesloten op de Experia Box. Je gebruikt de WoonVeilig app en kunt daarmee wel de beelden bekijken. Dat wijst erop dat de connectie tussen de WoonVeilig omgeving en jouw thuisnetwerk in orde is.

Het opnemen lukt echter niet. Dit doe je ook via de app? En die beelden worden dan opgeslagen in de cloudomgeving van WoonVeilig? In dat geval is het uitgaand verkeer, en daar doet de Experia Box niets mee. Krijg je ook een foutmelding of iets dergelijks te zien in de app?

Je hebt ook contact gehad met WoonVeilig hierover begrijp ik, wat hebben die verder gezegd?

Hoi Erik, het gebeurd ook regelmatig dat ik de melding vanuit WoonVeilig krijg dat de internetverbinding verbroken is. Daarna werkt de camera helemaal niet meer. Dus ook niet live kijken via de app. Ja, de beelden worden in de cloud van WoonVeilig opgeslagen. 
 

Heb contact met WoonVeilig. Heb een tweede nieuwe camera ontvangen. Hierbij hetzelfde probleem. Nu is de vraag de camera aan te sluiten op een ander netwerk (bij familie). Dan toevoegen in de app en kijken of hij daar wel werkt. 
 

Lees regelmatig over “problemen” met de Experia Box. Ik zou ook een nieuwe box kunnen proberen...

 

 

Reputatie 7

Zelf heb ik jaren probleemloos een alarminstallatie van WoonVeilig achter een V10 gehad en vandaag de dag staat dezelfde alarminstallatie achter een EdgeRouter zijn werk te doen.

Heb je een glasvezelaansluiting of een VDSL aansluiting?

Hoi wjb, Ik heb een glasvezelaansluiting

Reputatie 7

Als je regelmatig een melding krijgt van WoonVeilig dat de verbinding verbroken is, dan zou het wel eens kunnen zijn dat jou NTU niet helemaal lekker communiceert.

Ervaar je zelf ook wel eens dat de verbinding met Internet weg is?

Zo ja, haal dan eens alleen de NTU even van de stroom af.

Is de verbinding dan vrijwel direct weer terug?

Reputatie 7
Badge +30

Als je regelmatig een melding krijgt van WoonVeilig dat de verbinding verbroken is, dan zou het wel eens kunnen zijn dat jou NTU niet helemaal lekker communiceert.

Ervaar je zelf ook wel eens dat de verbinding met Internet weg is?

Zo ja, haal dan eens alleen de NTU even van de stroom af.

Is de verbinding dan vrijwel direct weer terug?

 

Dit is een goed punt, probeer dat inderdaad even. Laat de NT dan ongeveer 2 minuten stroomloos. Kijk ook even naar de kabel tussen NT en Experia Box, is dat een rode? Zo ja, als het stroomloos maken van de NT niet helpt, vervang dan deze kabel eens door een andere.