Beantwoord

Woonveilig in combinatie met Experiabox V10 en Reggifiber

  • 4 January 2019
  • 4 reacties
  • 602 keer bekeken

Ik heb een reggifiber modem met daarop een KPN experiaboxV10. Op de KPN box is via UTP kabel een woonveilig huiscentrale aangesloten. Deze laatste kan geen verbinding maken met de server van Woonveilig. Volgens Woonveilig is het antwoord "een aantal poorten moeten openstaan" maar helaas begrijp ik niet hoe ik dit kan controleren. Ik kan wel inloggen op de Experiabox maar dan raak ik de weg kwijt. Iemand de juiste tip? Dank je
icon

Beste antwoord door wjb 4 January 2019, 21:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Voor woonveilig hoef je geen enkele poort op te zetten, uitgaand staan alle poorten per definitie open en er is geen sprake van inkomende communicatie waarvoor poorten geopend zouden moeten worden.
Kan je wel met een browser de huiscentrale op zijn LAN IP adres bereiken?
Dank voor je snelle reactie. Ik kan het IP adres pingen vanuit het interne netwerk en kan via een browser ook de huiscentrale bereiken. .Dus als dat antwoord is op je vraag: ja dat kan.
Reputatie 7
Kan je inloggen op de huiscentrale en kijken of jouw huiscentrale het publieke IP adres heeft kunnen vaststellen.
Ik weet niet welke versie van de huiscentrale je hebt, maar ik heb al jaren een alarminstallatie van woonveilig en bij mij wordt het onderstaande scherm getoond na inloggen.

Hoi. Nogmaals dank.Ik kan helaas niet inloggen op de huiscentrale. Op verzoek van Woonveilig mijn inloggegevens gewijzigd maar vrees dat deze niet overalgoed zijn doorverwerkt vanwege de noncommunicatie. Ik heb het idee nu dat het probleem niet aan de verbinding ligt maar meer een administratief probleem is bij Woonveilig. In ieder geval dank voor het meedenken en je reacties

Reageer