Beantwoord

Wordt de Netgear switch automatisch geupdatete?

  • 4 February 2020
  • 44 reacties
  • 699 keer bekeken

Wordt de netgear  switch van KPN automatisch geüpdate zoniet hoe moet dit dan?

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

icon

Beste antwoord door wjb 5 February 2020, 08:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Hallo @Remco78 , bij Netgear kun je de updates downloaden.

 

Hoe dan heb het vaker geprobeerd maar lukt niet

Op de site van Netgear de meest recente firmware downloaden.

Naar Maintenance- Firmware update

Het bestand opzoeken dan toepassen kan bijna niet mis gaan.

Oke kan het bestand updaten maar dan hoe zet je het op de switch?!

Oke kan het bestand updaten maar dan hoe zet je het op de switch?!

Hallo @Remco78 , inloggen in de switch en dan de firmware bijwerken.

Zie ook de handleiding van de switch.

 

In de Experiabox het ipadres van de switch opzoeken.

Inloggen op de Experiabox via 192.168.2.254 daarna wisselt de methode per model.

Zodra je het weet het ip adres van  de switch invoeren dat zal zijn 192.168.2.???

Daarna op het scherm van de switch naar Maintenance- Firmware update 

Je zal een venster zien met een balkje waar je het bestand kan opzoeken, uitvoeren en als laatste reboot.

Reputatie 7

Goede vraag, Remco. Wij verkopen (of geven in bepaalde gevallen) die switches alleen. We doen hier verder inhoudelijk niets mee. Dus het updaten ervan is iets dat zelf dient te doen. De suggestie van wjb lijkt me dan de makkelijkste :D

 

Installeer de laatste versie van de ProSAFE Plus Configuration Utility op een PC en dan kan je daarmee eenvoudig de firmware updaten van de Netgear switches in jouw netwerk.

 

Admin: quote van latere reactie toegevoegd voor een completer antwoord

Installeer de laatste versie van de ProSAFE Plus Configuration Utility op een PC en dan kan je daarmee eenvoudig de firmware updaten van de Netgear switches in jouw netwerk.

Goeie aanvulling gemak dient de mens 👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +21

Maar waarom zou je de switch willen updaten?
Die werkt toch goed?
Of zie ik wat over het hoofd?

Netgear zal niet voor niks nieuwe firmware beschikbaar stellen lijkt mij.

Maar waarom zou je de switch willen updaten?
Die werkt toch goed?
Of zie ik wat over het hoofd?

Hallo @huistijger  

Als je devices gebruikt die softwarematig bijgewerkt kunnen worden moet je dat altijd doen, ook i.v.m. de veiligheidsissues tegenwoordig en aangezien de managed switches van Netgear ook Qos ondersteunen lijkt me dit uitermate belangrijk.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goede vraag, Remco. Wij verkopen (of geven in bepaalde gevallen) die switches alleen. We doen hier verder inhoudelijk niets mee. Dus het updaten ervan is iets dat zelf dient te doen. De suggestie van wjb lijkt me dan de makkelijkste :D

Oke wjb dank je wel maar dan vraagt hij om een password...... 

Reputatie 7

Oke wjb dank je wel maar dan vraagt hij om een password...... 

Als je nog nooit ingelogd bent geweest dan is het wachtwoord "password".

Ja en dat zegt hij dat ik de computer rechtstreeks met een internetkabel naar de switch moet verbinden lekker is dat als de computer 25 meter verder staat.

Reputatie 7

Ik beheer mijn zes Netgears (2xGS108Ev3 en 4xGS105Ev2) via de ProSAFE Plus Configuration Utility en ik ondervind daar nooit problemen mee.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt?

Wat zit er allemaal op het pad tussen jouw computer en die switch?

Met al jullie adviezen lukt het mij niet om de switch te updaten zou graag stapsgewijs horen hoe dit bij jullie wel werkt.

 

Badge +12

Met al jullie adviezen lukt het mij niet om de switch te updaten zou graag stapsgewijs horen hoe dit bij jullie wel werkt.

 


Zou je eerst de vraag van @wjb willen beantwoorden? Normaal zou het prima moeten lukken met de utility en zou je de melding niet moeten krijgen.

Hij geeft op een gegeven moment aan dat ik de switch direct met de computer moet verbinden vervolgens gebeurt er niets

Badge +12

Hij geeft op een gegeven moment aan dat ik de switch direct met de computer moet verbinden vervolgens gebeurt er niets


Ben je er wel achter wat het ip-adres van de switch is? Zet die dan eens in je webbrowser-balk en kijk es of hij op de webpagina van de switch komt. Mijn GS105E heeft ook een webpagina die bereikbaar is. Bij de iets nieuwere moet dat kunnen namelijk.

Weet wat het is maar werkt niet

 

Badge +12

Weet wat het is maar werkt niet

 


Zit je met de pc wel in hetzelfde netwerk dan? Is de pc bekabeld aangesloten of via wifi?

Bekabelt

Reputatie 7

Er wordt vermoed ik verkeerd gelezen :sweat_smile:

 

Het wordt enkel als “advies” weer gegeven om interruptie te voorkomen via wifi, maar updaten via wifi doet die sowieso wel!

 

Ter info: Je moet wel het .bin bestand installeren.

Badge +12

Er wordt vermoed ik verkeerd gelezen :sweat_smile:

 

Het wordt enkel als “advies” weer gegeven om interruptie te voorkomen via wifi, maar updaten via wifi doet die sowieso wel!

 

Ter info: Je moet wel het .bin bestand installeren.


Volgens mij krijgt ts überhaupt geen verbinding mat de switch. Vandaar dat we eerst dat eens op willen lossen. Dat het met wifi gewoon kan weet ik. Dat doe ik namelijk ook :wink: