Beantwoord

WRT3200ACM achter Experia Box V10: kan NAS niet meer bereiken

  • 28 December 2019
  • 13 reacties
  • 180 keer bekeken

Hallo ,

Ik heb een 2de modem (WRT3200ACM ) achter de experiabox V10 gehangen conform topic: 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983  

in eerste instantie werkte het allemaal; ik kon mijn NAS vanuit een andere locatie bereiken. Echter na een dag of 2-3 kreeg ik (als ik op een andere locatie mijn NAS probeerde te bereiken) de volgende melding:

“You don't have permission to access/ on this server or the index file might be missing. Give http://ipaddress/manage/ to redirect to manage page “ 

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Guusje2007 28 December 2019, 19:19

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Is het WAN IP adres van de WRT3200ACM nog wel hetzelfde?

Is het LAN IP adres van de NAS nog wel hetzelfde?

 

Plaats anders eens screenshots van de instellingen die je op de Experia Box hebt gedaan t.b.v. de eigen router en van de instellingen op de eigen router t.b.v. de NAS.

Heb je hier voldoende informatie mee?

Reputatie 7

Ik mis de DHCP binding op de Linksys voor de Iomega Storcenter.

Kan je ook de WAN netwerk instellingen van de Linksys plaatsen.

De laatste is toch het WAN Adres dat je nodig hebt?

Reputatie 7

Kan je die NAS benaderen op 192.168.2.195?

Nee niet de NAS maar mijn eigen router.

De NAS is .1.127

 

Reputatie 7
Badge +24

“You don't have permission to access/ on this server or the index file might be missing. Give http://ipaddress/manage/ to redirect to manage page “ 

Lijkt me dat deze melding uit de NAS komt. Dat zou betekenen dat er aan de instellingen van de router niets mankeert. Welke diensten gebruikt u op de NAS? Krijgt u deze melding in de browser of gebruikt u een app?

Reputatie 7

Nee niet de NAS maar mijn eigen router.

De NAS is .1.127

Dus je kan jouw NAS niet bereiken op 192.168.2.195?

Dan zit het probleem dus in de Linksys.

Is de Iomega überhaupt wel actief op het netwerk. Hij wordt immers als offline weergegeven in dat screenshot van je.

Ik krijg de melding in de browser. Wat bedoel je met diensten die ik gebruik op de NAS? Kun je dat iets specifieker omschrijven?

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg de melding in de browser. Wat bedoel je met diensten die ik gebruik op de NAS? Kun je dat iets specifieker omschrijven?

Nou... je kunt bijv misschien Nextcloud op je NAS installeren. Ik gebruik al vele jaren Nextcloud, en ik heb zo'n soortgelijke melding wel eens van Nextcloud gehad. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee niet de NAS maar mijn eigen router.

De NAS is .1.127

 

De NAS is .1.127 op het moment dat je telefoon via WiFi verbonden is met de WRT3200ACM. Maar als je telefoon verbonden is met de wifi van de Experiabox, wat dan? Lukt het dan om 192.168.2.195 te bereiken?

Ik heb de wifi van de experiabox uitgezet. Deze WIFI gebruik ik niet op aanraden van KPN. Zou mogelijk de WIFI van mijn eigen router kunnen beïnvloeden.

Bedankt voor jullie reactie's

Ik heb de fout gevonden: lag idd aan de NAS.

Nogmaals bedankt.

Reageer