Beantwoord

Xbox One: double NAT

• 8 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik kom er nog niet uit... Precies zelfde meldingen op de XBOX One. Experiabox aangelosten met internetkabel op Asus router van type RT-N66U. Al van alles geprobeerd + geprobeerd wat hier staat, maar kom er niet uit. Loopt bij elk spel online vast op dit moment...

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 oktober 2018, 07:47

Gewoon de Asus in AP/Bridge zetten en. UPnP op de Experiabox gebruiken?
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo!

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn Xbox One met het internet.
De Xbox geeft aan dat er een dubbele NAT aanwezig is.

Ik heb de Experiabox aangesloten met een internetkabel op een router van ASUS van het type RT-N66U.
Dat aansluiting ging allemaal goed (extra router vanwege zolder) alleen nu werkt die nog niet op de XBOX. Ook contact gehad met XBOX zelf en die gaven aan dat er verschillende poorten (?) opengezet moeten worden en dat ik daarvoor contact met jullie moest opnemen.

Al veel geprobeerd (https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/double-nat-xbox-one-443172 ook deze link).
Helaas was dit ook niet de oplossing. Of misschien dat iemand het voor mij wel allemaal goed kan invullen? Zelf niet zo veel verstand van namelijk. 😅

Ook contact gezocht met KPN telefonisch. Krijg dan via de mail iets opgestuurd.
Maar ook daar kom ik niet verder mee.

Ben er nu al een paar dagen zoet mee...

Iemand die mij alsjeblieft kan helpen? Elk spel loopt online vast...

Met vriendelijke groet,

Koen Strijbos
Reputatie 7
Badge +30
Gewoon de Asus in AP/Bridge zetten en. UPnP op de Experiabox gebruiken?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Koen, welkom hier. Double NAT is niet wat je wil inderdaad. Robin zet een vraagteken achter z'n zin maar dat kan net zo goed een punt zijn. 😉 Die Asus moet eigenlijk geen router werkzaamheden uitvoeren dus daarom zet je die dan in AP(access point)/Bridge modus. Dan UPnP aanzetten in de Experia box zodat je goed online kan gamen (dat doe ik ook met een Xbox One en werkt prima). Dan hoef je ook niet handmatig poorten te gaan forwarden...
Reputatie 7
Badge +24
Nog gelukt Koen? Bij vragen weet je ons te vinden.

Reageer