Beantwoord

Xbox one Experiabox V10

• 14 november 2017
  • 59 reacties
  • 6219 keer bekeken

Hallo,

Ik krijg mijn Xbox One niet online met KPN experiabox V10
Nat type is verschillend : gemiddeld of goed maar als ik multiplayer druk komt er een error. heb meerdere games geprobeerd maar geen succes.
Heb met kpn contact gehad maar die weten niet goed wat ze ermee moeten volgens KPN valt dat niet onder KPN's Ondersteuning toch nog wat hulp gekregen maar bij lan host weten ze niet wat ze moeten invullen.
Contact met xbox support gehad en die heeft het over van ipv6 naar ipv4 dat is inmiddels gelukt.
maar nu het volgende probleem xbox support gaf aan dat het dan aan de provider licht met verschillende ports.
Deze poorten moeten geopend zijn opdat Xbox Live kan worden gebruikt:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Poort 500 (UDP)
Poort 3544 (UDP)
Poort 4500 (UDP)
Weet iemand Wat ik kan instellen?? ik heb geen idee meer
icon

Beste antwoord door Roko 15 november 2017, 09:28

Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo. Zet de Gateway adres gelijk aan het IP adres van je Experiabox (192.168.2.254) en vul bij DNS die van Google in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) zoals Mike2165 ook al aangaf.
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.

In dit topic staat nog wat algemene informatie over gaming en de Experia Box
Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Je hoeft helemaal geen poorten te forwarden voor Xbox live.
Zet UPnP aan op de Experia Box.
Je hoeft helemaal geen poorten te forwarden voor Xbox live.
Zet UPnP aan op de Experia Box.
upnp staat aan maar werkt alsnog niet
Reputatie 7
Voor UPnP moet de Xbox One zijn IP adres via DHCP krijgen en mogen er geen port-forwardings gedefinieerd zijn voor poorten die door de Xbox gebruikt worden.
Hoe kan ik dat instellen enig idee? via de xbox zelf of iets via mijnmodem veranderen?
Reputatie 7
Normaliter zal die Xbox One zijn IP adres via DHCP (automatisch) verkrijgen.
Je kunt dit op de Xbox controleren. Vraag me niet hoe, ik heb namelijk geen Xbox.
Werkt nog steeds niet.. 😥
Reputatie 7
Is de Xbox bekabeld aangesloten of via wifi?
beiden geprobeerd werkt beide niet..
Reputatie 7
Badge +12
Is er wel een Xbox Live abonnement actief op het account waarmee je online wilt spelen?
Is er wel een Xbox Live abonnement actief op het account waarmee je online wilt spelen? vandaag aangeschaft 90 days membership geeft ook aan dat het verloopt over 3 maanden. maar als ik vervolgens de game opstart en multiplayer druk komt er een scherm of ik xbox live wil kopen als ik nee bedankt druk geeft hij de volgende error aan: 'Error. The current profile is not allowed to play on Xbox Live' contact gehad met xbox support en die heeft alles gecheckt alles was goed kon alleen aan de provider liggen moest iets van ipv6 naar ipv4 ingesteld worden en met port zoals hierboven vermeld iets veranderd moeten worden. maar ik kom er niet uit.
Reputatie 7
Badge +12
Dit lijkt wel echt op een probleem met het Xbox Live abonnement. Volgens de site van Activision kan de activatie ook even duren. Zie onderstaande link en dan met name punt 3.

https://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Notice-the-current-profile-is-not-allowed-to-play-on-Xbox-Live-Error-Message
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb ook de v10 met Xbox one heb NAT open en alles werkt perfect heb niks geen poort opengezet enkel upnp aan en Xbox mac zowel ipv en ipv6 in dmz gezet en werkt alls een zonnetje en op je Xbox zelf zou ik de dns veranderen naar handmatig 8.8.8.8 en 8.8.4.4 betreft zodra je een online subscription hebt kun je gelijk online als je verder nog vragen heb over Xbox draai al 10 jaar mee in de Xbox wereld
Ik heb ook de v10 met Xbox one heb NAT open en alles werkt perfect heb niks geen poort opengezet enkel upnp aan en Xbox mac zowel ipv en ipv6 in dmz gezet en werkt alls een zonnetje en op je Xbox zelf zou ik de dns veranderen naar handmatig 8.8.8.8 en 8.8.4.4 betreft zodra je een online subscription hebt kun je gelijk online als je verder nog vragen heb over Xbox draai al 10 jaar mee in de Xbox wereld bedankt voor de reactie ga ik proberen dan ga ik ipv6 ook maar weer openzetten en dns nog eens proberen te veranderen. Wat dmz inhoud geen idee maar dan wacht ik nog even af in de hoop dat het morgen werkt 👍🏼 Thnx voor alle reacties
Reputatie 7
DMZ staat voor demilitarized zone waarbij er geen firewall is die het aangesloten apparaat beschermt.
Ik weet niet hoe de Xbox zelf beveiligd is.
Reputatie 7
Als je overigens de Xbox als DMZ Host gaat instellen, dan zal je hem wel bekabeld moeten aansluiten.
Reputatie 3
Badge +3
Wat @wjb zegt klopt je zult hem bekabeld aan moeten sluiten om Dmz te kunnen gebruiken mijn ervaring is dat met dmz de problemen verdwijnen dmz kun je makkelijk aan zetten in de Experiabox en dan even het mac adres invullen van je Xbox kijk op je Xbox bij netwerk instellingen voor het mac adres let op er zijn er 2 die de Xbox aangeeft 1 bekabeld en 1 wifi
Reputatie 5
Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo. Zet de Gateway adres gelijk aan het IP adres van je Experiabox (192.168.2.254) en vul bij DNS die van Google in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) zoals Mike2165 ook al aangaf.
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.

In dit topic staat nog wat algemene informatie over gaming en de Experia Box
Reputatie 7
Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo.Sterker nog, zorg ervoor dat de DHCP server dit adres niet kan uitgeven door de range van de DHCP server aan te passen.
Zo heb ik ik mijn DHCP server van de Experia Box ingesteld om adressen uit te geven tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.244.
Apparaten met een vast IP adres beginnen bij 192.168.2.245.
Reputatie 5
Pro tip!
Reputatie 7
Badge +21
Hi @ElroyG, goed dat je je vraag hier stelt! Is het inmiddels gelukt met de hulp van @wjb, @hrh, @Mike2165 en @Roko? Als er nog iets is of als je nog vragen hebt hoor ik dat graag 🙂
Zijn er ook nog oplossingen te bekennen hier voor problemen met gta v xbox one V10 glasvezel .
heb namelijk het probleem dat een bekabelde verbinden problemen geeft . op wifi kan ik de DNS handmatig instellen maar dan speel ik met beperking , en met hot spot heb ik totaal geen problemen , medewerkers gesproken en enigste oplossing is dit forum , maar daar komt geen V10 gta v xbox one recente problemen / oplossingen in voor. daarnaast heeft het te maken met de protocollen van de firewall die KPN zelf inbouwt waarop wij wel verschillende instellingen kunnen doen , maar geen enkele firewall instellingen kunnen veranderen , tevens ben ik wijzer dat er geen bridge modus mogelijk is met V10 want dan werken de HD recorders niet meer. Dus KPN domineert het voor de klant om online gaming te beperken . , uiteraard zijn UPnP en DMZ ingeschakeld , heb ik een static ip adres toegewezen aan mijn console en dat moest genoeg zijn voor de V10 - tevens heb ik nog als extra wat poorten forward voor xbox live - xbox connect en gta v

Ik zou onderhand nu wel eens een oplossing willen hebben van een medewerker van kpn of iemand moet met de goude tip komen , want als ik moet wachten op het onprofessioneel gedrag en slechte service van kennis dan ben ik in 2019 nog niet aan het online gamen..
reactie op bovenstaande : mijn nat type is open - ipv4 en ipv6 ingesteld , gebruik enkel een andere DNS want 8.8.8.8 en 8.8.4.4 werken niet bij mij . Bij bekabelde verbinding geeft ie aan : could not download files to play gta v online - bij WIFI - DNS veranderen , kan ik pas online wanneer ik de xbox one restart ( blijkbaar dat ie de internet gegevens dan pas meeneemt ) en speel ik met beperkingen tot het joinen van andermans servers - en bij mobile hot spot heb ik totaal geen problemen maar vreet mijn GB zich helemaal te pleuris.
Verders heb ik totaal geen verstand van instellen router V10 heb zover mogelijk alles met een medewerker thuis gedaan van KPN , maar verders kom ik niet . heb rockstar ge support met het bericht :

Dear Rockstar.
for some time I have had the problem that my xbox one can not connect to a wired connection from my router - if I change my DNS and play via Wi-Fi then I can manage it but play with restrictions, especially from the Netherlands to connect to for example America or Canada where I have friends that I want to join, The common problems that I experience are that I suddenly get kicked out of a session or that there is an internet error, also glitch the whole gameplay - I have the game again installed and tried everything but my question is A: is my ip address banned? and B: maybe you have a solution so that I do not miss out on a lot of money because of these problems. Especially with the new Doomsday heist I run into these problems. and because I have to restart the xbox one every time to be able to go online, it costs me a lot of time and costly money damage.

En die sturen mij het volgende :

Thank you for contacting Rockstar Support.
We understand that you are experiencing a connectivity issue.
We request you to contact the local Internet Service Provider to resolve your connectivity issue.
We appreciate your cooperation in this matter.
Please do not hesitate to reach out in the future if you are having technical issues with any of our titles, we will surely help you out.
Best regards,
Vernon V.
Rockstar Support

Na enige search , kom ik toch bij het protocol van de firewall van de v10 .. bridge modus is niet mogelijk en poorten toewijzen of UPnP en DMZ heeft voor nu geen enkele oplossing - Zou het iets anders kunnen zijn KPN ???

Zal blij zijn als jullie volgend jaar de mogelijkheid geven aan klanten dat de V10 eindelijk van de muur af mag en dat de klant zelf een router van zich eigen aan de muur mag hangen , want na de V8 en de V9 is dit nog steeds geen enkele verbetering !!

Gekkelotje
Even een korte invoeging op mijn ZTE Experia Box V10 - samen met een ICT'r de instellingen doorlopen zodat jullie ( Moderator en ander ) weten wat er gedaan is om mijn probleem te verhelpen , maar tot nu toe geen resultaat !!!

Bij het inloggen op mijn router V10 staat het volgende :

UPnP IGD - Aan

Poort Forwarding - IPv4 - xbox live - xbox connect - Grand Theft Auto V - Lan Host - ip adres ingevult zoals op de Xbox one aangegeven + wat Home aangeeft op de V10

Poort Forwarding - IPv6 - xbox live - xbox connect - Mac adres toegevoegd zoals beschikbaar was in apparaten.

DMZ IPv4 - Aan -Xbox one MAC adres toegevoegd zoals beschikbaar was in apparaten

DMZ IPv6 - niet mogelijk regel aan te maken i.v.m - parameters

IPv6 Switch - Aan en IPv6 status Aan

Mirror - uit

DNS - standaard Domeinnaam en Hostnaam - Mijn Pc en mijn Eneco

Tevens heb ik bij DHCP Binding - Bijnaam xbox one - '' maak van dit apparaat een DMZ host / Vast IP adres bij DHCP binding '' beide aan een toegewezen in de '' app list '' xbox live - xbox connect - grand theft auto v - Daarbij staat het IP adres van de Xbox one als Static toegewezen .

Al weet ik niet wat de functie ISP DNS aan/uit voor nut heeft

Hoop dat er door middel van deze bovenstaande gegevens een oplossing kan gevonden worden in mijn probleem .
Reputatie 7
Als je UPnP-IGD aan hebt staan dan moet/mag je geen port-forwardings aanmaken die naar de Xbox verwijzen.
Als je de Xbox als DMZ Host instelt, dan heeft het geen zin om UPnP-IGD aan te hebben staan en mogen er geen port-forwardings gedefinieerd zijn voor poorten die naar de Xbox doorgezet moeten worden. Tevens moet de Xbox dan met een netwerkkabel aangesloten zijn.

Als je ISP DNS uit zet, dan kan je zelf de primaire DNS server instellen.
Geachte wjb.

Ik heb voor de zekerheid me router naar fabrieksinstellingen gezet en vanaf 0 wederom begonnen,
Heb UPnP - IGD uitgelaten - en geen port forwarding meer toegevoegd. Verder heb ik de Xbox als DMZ host ingesteld en daarbij stond enkel standaard het mac adres in IPv4 ingesteld van de xbox one - Tevens heb ik dit geprobeerd met de netwerk kabel.
ISP DNS staat nog gewoon standaard uit .

Graag oplossing want mijn probleem is nog niet verholpen.

Tijdens het opstarten van GTA V op de Xbox one geeft ie steeds de melding ( zie afbeelding 1 )

Tevens heb ik dit probleem niet als ik op WIFI speel met de volgende DNS : primary: 84.200.69.80 & secondary : 84.200.70.40 , maar dan ben ik wel beperkt in game en krijg ik ook af en toe de melding ( zie afbeelding 2 )

Reageer