Beantwoord

Xbox one Experiabox V10

• 14 november 2017
  • 59 reacties
  • 6251 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Zet dan op de Experia Box ISP DNS eens uit en vul bij de primaire DNS eens 84.200.69.80 in.

Wat is het resultaat?
Geachte wjb

Het volgende zoals mijn router ingevoerd staat ( even voor de duidelijkheid ) afbeelding bovenstaande ingevoerd.
DDNS = uit
UPnP = uit
SNTP - geen verandering
Poort IPv4 & IPv6 geen verandering - behalve xbox live en xbox connect forwarding verwijderd
DMZ = aan - Lan host - Ip adres wat mijn xbox aangeeft
IPv6 switch = aan, zo ook de status
DNS - Domeinnaam - Home - Hostnaam - mijn pc - xbox one & Eneco

Hebben wel poort 3074 veranderd naar een andere poort die Xbox one aangeeft en toen deed het hele geintje het wel , dus waarschijnlijk blokt 3074 iets .
Voor nu kunnen ze hier weer online , mocht er problemen zijn zal ik om oplossingen vragen hier.

Alvast Bedankt
Gekkelotje
Reputatie 7
Dat staat allemaal prima ingesteld.
Als de wijziging van die primaire DNS geen verbeteringen heeft gebracht, dan raad ik je aan deze weer terug te zetten op zijn oorspronkelijke waarde.
Dank voor de snelle reactie , heb overigens 1 vraagje , poort 3074 heeft voorheen altijd gewerkt maar nu dus niet meer , nu wij die poort veranderde doet het betreft online gamen hier uitstekend , zou het kunnen zijn dat deze poort aangezien standaard word aangemaakt bepaalde instellingen blokkeren ten behoeve van de firewall voor het online gamen ? Hoop voor andere mensen hier dat het voor hun ook op deze manier opgelost is . Alvast bedankt KPN forum.
Reputatie 7
Nee, de firewall van de Experia Box blokkeert niets.
Er wordt zo vaak geroepen op Internet dat de Experia Boxen zo "dichtgetimmerd" zijn, maar dat is onzin.

Heb je jouw Xbox nu als DMZ Host gedefinieerd of niet?
Geachte wjb

Het is me helemaal duidelijk .
En ja ik heb me xbox nog steeds als DMZ Host gedefineerd

Ben alleen van poort 3074 naar ergens in de 55000 gegaan en toen deed Gta v online het wel goed

enkel als we de volgende keer of dag willen spelen , moeten we de poorten veranderen op de xbox one en de xbox one opnieuw opstarten om vervolgens weer online te kunnen.
Reputatie 7
Als de Xbox als DMZ Host gedefinieerd is, dan hoor je helemaal geen port-forwardings te definiëren immers elke poort waarvoor geen port-forwarding gedefinieerd is wordt doorgestuurd naar de DMZ Host.

Is de DHCP binding voor de Xbox wel correct. Is het MAC adres van de LAN (bekabelde) aansluiting van de Xbox wel gebruikt?
Geachte wjb

Even voor de duidelijkheid poort 3074 staat los van de router / het is een poort die de xbox toegewezen krijgt van KPN op het moment dat ik bekabeld of via Wifi speel. Dus ik heb geen port forwarding uitgevoerd of de router.
Tevens kan ik niet bekabeld spelen helaas want dan kan ik geen ander DNS adres op de Xbox one veranderen ,, en zo ook geen andere poort selecteren.
Ik weet dat er 2 verschillende Mac Adressen zijn betreft Bekabeld en Wifi. maar heb de wifi Mac ingevoerd bij DHCP verbindingen .

en nog steeds :

moeten we enkel als we de volgende keer of dag willen spelen , moeten we de poorten veranderen op de xbox one en de xbox one opnieuw opstarten om vervolgens weer online te kunnen
Reputatie 7
Je zegt dat je de XBox als DMZ Host ingesteld hebt.
Dat betekent dus dat je hem met een netwerkkabel aangesloten hebt, dat is immers vereist voor een DMZ Host.
Dan moet je natuurlijk ook het MAC adres van de bekabelde aansluiting in de DHCP binding hebben staan.

Verder verwijs ik naar mijn vorige bericht. Als je jouw XBox als DMZ Host hebt ingesteld dan hoef je verder helemaal niets te configureren, geen DNS, geen poorten, helemaal niets.
Geacht wjb

Ik stuur in bijlage 2 afbeeldingen zodat het allemaal wat duidelijker is , zei in de vorige post dat ik bij een bekabelde verbinden geen DNS adres kon veranderen die ook in de Primaire DNS staat nadat ISP DNS uit staat.
Verders ben ik al de gehele tijd op Wifi en in de afbeeldingen laat ik zien zoals mijn WIFI ingesteld staat op mijn Router
Reputatie 7
Badge +30
Heeft allemaal niets met forwarding te maken, Rockstar heeft enkele andere servers in hun DNS staan waardoor je soms de verkeerde krijgt die niet werk. Als je je DNS wijzigt naar DNS Watch werkt het soms wel, ook werkt Google DNS soms. KPN DNS geeft een ander IP terug.
Reputatie 7
Geacht wjb

Ik stuur in bijlage 2 afbeeldingen zodat het allemaal wat duidelijker is , zei in de vorige post dat ik bij een bekabelde verbinden geen DNS adres kon veranderen die ook in de Primaire DNS staat nadat ISP DNS uit staat.
Verders ben ik al de gehele tijd op Wifi en in de afbeeldingen laat ik zien zoals mijn WIFI ingesteld staat op mijn Router
Je DNS adres verander je ook bij jouw DHCP instellingen, dit heeft niets te maken met bekabeld of via wifi aangesloten zijn.
Er zijn twee manieren om jouw Xbox aan te sluiten.
1) Bekabeld als DMZ Host.
2) Bekabeld of via wifi met UPnP IGD aan.

Via wifi aangesloten apparaten kunnen niet als DMZ Host fungeren.
Kan iemand mij aub in lekentaal stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om GTA V online weer mogelijk te maken? Ik heb inmiddels alles weer terug gezet naar fabrieksinstellingen, omdat er zoveel verschillende dingen nu in dit forum staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Voor de duidelijkheid: wij zitten met 3 xbox ones op bedraad internet. We hebben de V10. Alles werkt behalve GTA online.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Login op de V10 en ga naar de pagina Instellingen -> UPnP IGD.
Zet UPnP aan.
Klaar, niets meer aan veranderen.

Werkt er iets niet, neem contact op met de leverancier van het spel.
Is dat echt alles? Ik ga het gelijk doen!
Reputatie 7
Is dat echt alles? Ik ga het gelijk doen!Dat zou inderdaad alles moeten zijn. Ik heb echter geen Xbox of ander merk gameconsole dus ik kan het niet voor je controleren. 😟
Is dat echt alles? Ik ga het gelijk doen!Dat zou inderdaad alles moeten zijn.

Het werkt nog niet. Moet ik iets opnieuw opstarten ofzo? Poorten openen?
Reputatie 7
Is dat echt alles? Ik ga het gelijk doen!Dat zou inderdaad alles moeten zijn.Het werkt nog niet. Moet ik iets opnieuw opstarten ofzo? Poorten openen?Nee, meer zou niet nodig moeten zijn. Nu zien we wel vaker problemen met online gamen maar de oorzaak daarvan ligt vrijwel altijd buiten jouw eigen invloedssfeer. Vandaar ook mijn opmerking om dan contact op te nemen met de leverancier.
Is dat echt alles? Ik ga het gelijk doen!Dat zou inderdaad alles moeten zijn.Het werkt nog niet. Moet ik iets opnieuw opstarten ofzo? Poorten openen?Nee, meer zou niet nodig moeten zijn. Nu zien we wel vaker problemen met online gamen maar de oorzaak daarvan ligt vrijwel altijd buiten jouw eigen invloedssfeer. Vandaar ook mijn opmerking om dan contact op te nemen met de leverancier.

Oke, dan hebben de kids nu dus gewoon pech. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Nog even voor de zekerheid: Klopt dit wel helemaal? (zie bijgevoegde afbeelding)
Reputatie 7
Ja, dat klopt allemaal.
Ja, dat klopt allemaal.

Oke dan blijf ik er verder gewoon van af. Laat upnp aan staan en hoop dat ie het morgen wel weer doet ofzo. Mocht nog iemand tips hebben, hoor ik het wel.
Reputatie 7
Ja, dat klopt allemaal.Oke dan blijf ik er verder gewoon van af. Laat upnp aan staan en hoop dat ie het morgen wel weer doet ofzo. Mocht nog iemand tips hebben, hoor ik het wel.Je zult, ben ik bang, bij Rockstar Games moeten zijn.
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gta-v-online-werkt-niet-error-202-440486/index1.html#post548534
Ja, dat klopt allemaal.Oke dan blijf ik er verder gewoon van af. Laat upnp aan staan en hoop dat ie het morgen wel weer doet ofzo. Mocht nog iemand tips hebben, hoor ik het wel.Je zult, ben ik bang, bij Rockstar Games moeten zijn.
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gta-v-online-werkt-niet-error-202-440486/index1.html#post548534

Sorry, ik ben een beetje blond als het op computers aan komt. Lees ik nou goed dat ik de DNS aan moet passen in die van Watch en dat het dan zou moeten werken??
Reputatie 7
Sorry, ik ben een beetje blond als het op computers aan komt. Lees ik nou goed dat ik de DNS aan moet passen in die van Watch en dat het dan zou moeten werken??
Niet aan beginnen, dat is een mijns inziens ongewenste work-around die dan wel weer tot andere problemen zal gaan leiden.
Nee, dan is het beter om gewoon even "blond te blijven" en dit probleem op te laten lossen door de club die dat zou moeten doen ... Rockstar dus.
En worden de kids ongeduldig, dan kan je je nu als een expert verweren en aangeven dat het probleem toch echt bij GTA (Rockstar Games) ligt en dat vele anderen er ook last van hebben. 😉

Reageer