Beantwoord

Xbox one Experiabox V10

• 14 november 2017
  • 59 reacties
  • 5938 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Ja, dat klopt allemaal.Oke dan blijf ik er verder gewoon van af. Laat upnp aan staan en hoop dat ie het morgen wel weer doet ofzo. Mocht nog iemand tips hebben, hoor ik het wel.Je zult, ben ik bang, bij Rockstar Games moeten zijn.
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gta-v-online-werkt-niet-error-202-440486/index1.html#post548534
Sorry, ik ben een beetje blond als het op computers aan komt. Lees ik nou goed dat ik de DNS aan moet passen in die van Watch en dat het dan zou moeten werken??
Niet aan beginnen, dat is een mijns inziens ongewenste work-around die dan wel weer tot andere problemen zal gaan leiden.
Nee, dan is het beter om gewoon even "blond te blijven" en dit probleem op te laten lossen door de club die dat zou moeten doen ... Rockstar dus.
En worden de kids ongeduldig, dan kan je je nu als een expert verweren en aangeven dat het probleem toch echt bij GTA ligt en dat vele anderen er ook last van hebben. 😉

Wederom bedankt voor de duidelijke reactie! Als dit weer andere problemen op kan leveren, begin ik er niet aan. De kids spelen bij ons thuis maar een ander spelletje. Bij hun moeder thuis hebben ze ziggo en daar werkt het wel gewoon. Helaas hebben wij hier keuze tussen KPN of KPN. En inderdaad: ik ben al een halve dag aan het zoeken voor ze (terwijl de pubers zich uiteraard kostelijk vermaken met een ander spel), dus kan nu met een gerust hart zeggen dat het aan GTA ligt 🙂
Ja, dat klopt allemaal.Oke dan blijf ik er verder gewoon van af. Laat upnp aan staan en hoop dat ie het morgen wel weer doet ofzo. Mocht nog iemand tips hebben, hoor ik het wel.Je zult, ben ik bang, bij Rockstar Games moeten zijn.
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gta-v-online-werkt-niet-error-202-440486/index1.html#post548534
Sorry, ik ben een beetje blond als het op computers aan komt. Lees ik nou goed dat ik de DNS aan moet passen in die van Watch en dat het dan zou moeten werken??
Niet aan beginnen, dat is een mijns inziens ongewenste work-around die dan wel weer tot andere problemen zal gaan leiden.
Nee, dan is het beter om gewoon even "blond te blijven" en dit probleem op te laten lossen door de club die dat zou moeten doen ... Rockstar dus.
En worden de kids ongeduldig, dan kan je je nu als een expert verweren en aangeven dat het probleem toch echt bij GTA (Rockstar Games) ligt en dat vele anderen er ook last van hebben. 😉
Allemaal bullshit hier op het forum , luister mensen ..... ligt degelijk aan rockstar want die hebben na de ddos aanval vele IP adressen op de Blacklist laten komen , en rockstar gaat dit echt niet oplossen , en betreft de hulp hier , is allemaal lik me vestjes, monteur na 3 maanden eindelijk over de vloer gehad en die kwam verder dan wat ik hier van menig één mag vernemen , dus laat je niet gek maken , rockstar daar ligt de oplossing

heb je net als ik de pech dat je niet meer online komt bij rockstar servers , dikke pech want je staat bij hun gewoon op een zwarte lijst.
Allemaal bullshit hier op het forum , luister mensen ..... ligt degelijk aan rockstar want die hebben na de ddos aanval vele IP adressen op de Blacklist laten komen , en rockstar gaat dit echt niet oplossen , en betreft de hulp hier , is allemaal lik me vestjes, monteur na 3 maanden eindelijk over de vloer gehad en die kwam verder dan wat ik hier van menig één mag vernemen , dus laat je niet gek maken , rockstar daar ligt de oplossing

heb je net als ik de pech dat je niet meer online komt bij rockstar servers , dikke pech want je staat bij hun gewoon op een zwarte lijst.

Hoe verklaar jij dan dat ik soms wel gewoon kan spelen zonder problemen en soms niet?
Als we op een zwarte lijst staan dan zouden we helemaal niet meer online kunnen.
Geachte SnakeNL.

Ik ga ervan uit dat een monteur wel weet wat er aan de hand kan zijn , maar idd met jouw uitleg ( wat ik ook mee maak ) ben ik tot de volgende conclusie gekomen.
KPN of Ziggo of andere Telecom maatschappijen moeten contact met Rockstar opnemen , want het blijkt zo te zijn dat het IP was Rockstar terug geeft , niet overheen komt met de uitgaande Server van KPN , Ziggo of andere Telecom maatschappijen in Nederland.
En dan hebben we weer het terug kaatsen van de Bal hier in Nederland , want niemand wil schuld bekennen , Maar de Consument is wel de L*L

Ben wel een stapje verder gegaan de afgelopen dagen , want breng toch ongeveer 350€ naar KPN per maand. en betaal 12,50€ per maand voor extra internet 500/500 + 50 € per jaar om online te mogen met XBOX ONE dus wil ik ook wel wat oplossingen.. en daarom heb ik XBOX ONE gecontacteerd en na Systeem Herstel geen verdere oplossing in te bereiken 'gelukkig had ik 2tb aan games op de extern staan '' maar dat zou mijn probleem geweest zijn .
Dus Heb ik me Router gerest en alles gedaan zoals hier beschreven werd. ( Geen Resultaat ) want dit is een intern probleem , KPN DOE ER WAT AAN !!!!
Dus heb me nodige contacten op het HACK gebied gecontacteerd , en wat denk je , ik kom online .,

OPLOSSING : DNS probleem van KPN naar ROCKSTAR !! (zoals Robin Flikkema al eerder aangaf)

Heb een VPN opgezet .. Betaald met CyberGhost en kom zonder problemen online

Betreft Zwarte Lijst : wist niet beter dat het aan Rockstar had kunnen liggen - maar degelijk ligt het bij KPN - Maar deze resource had ook bij ene ander Rukkers hier kunnen plaats vinden , jammer dat de Consument hier altijd opzoek moet naar een oplossing.

*Admin: ongepast taalgebruik aangepast
Reputatie 7
Betreft Zwarte Lijst : wist niet beter dat het aan Rockstar had kunnen liggen - maar degelijk ligt het bij KPN - ...Waar baseer je jouw conclusie op dat dit issue bij KPN zou liggen. Mijns inziens ligt de oorzaak namelijk bij Rockstar.
Waaruit ik baseer dat mijn conclusie een issue zou zijn dat bij kpn ligt ?

het volgende wat ik terug lees over een stukje wat Robin Flikkema schreef ongeveer 30 dagen geleden ''

Rockstar Games gebruikt llnwd.net (LimeLight Networks) als CDN partner. Zij hebben hun eigen Authoritieve DNS om aan te geven wat het IP van hun CDN hosts. De DNS servers 11 tot en met 14 zijn verantwoordelijk voor het IP van de CDN hosts die Rockstar gebruikt (vanuit NL). Maar nu het mooiste: Ze geven verschillende IPs terug (vanuit NL):
dns11.llnwd.net: 87.248.202.39
dns12.llnwd.net: 87.248.202.39
dns13.llnwd.net: 178.79.242.83
dns14.llnwd.net: 87.248.202.39

Rockstar of Rockstars partner zorgt dus zelf voor het 178.97.242.83 IP, en "toevallig" hebben KPN en enkele andere partijen die over genomen.

Kortom, KPN DNS doet niets verkeerd. Maar Rockstars partner geeft een ander (of verkeerd) IP terug.
Nu kan KPN hier zelf een uitzondering voor maken, maar zodra de CDN host wijzigt zit iedereen weer met het probleem. De oplossing is dat Rockstars partner het andere IP ook aan DNS13 meegeeft of dat dat IP ook een werkende CDN host krijgt.

Lijkt wel zo netjes als KPN dan even contact kan opnemen met Rockstar , om dit probleem voor altijd op te lossen, aangezien het een landelijk probleem is met verschillende providers lijkt me toch wel dat er een partij moet zijn die dit tot een oplosbare situatie moet kunnen herleiden , zowel intern als/of extern.
De DNS oplossingen zijn er niet : bedoel op de pc is het nogal makkelijk om de IPv4 & IPv6 te veranderen naar een open DNS zoals google of dns watch , maar voor de console gamers is dit bijna onmogelijk, Tevens ben ik er van bewust dat KPN / Ziggo en anderen hier zeker wel iets in kunnen veranderen maar dan zou het wel een hele klus worden, Het probleem wat ik mee maak iedere keer is zodra ik de DNS van google of dns watch invul ik toch inlever op de verbinding , bedoel soms lijkt het wel dat er op dat moment geen data vanuit mijn router naar de server word verstuurd of ontvangen. De instellingen zoals hier weleens worden aangegeven zijn totaal niet naar het oplossen van dit probleem , dit probleem doet zich nu al enkele maanden voor en blijkbaar word er nergens gekeken naar een oplossing behalve dat er word gesuggereerd dat het een [ router instelling ] moet zijn , Mijn enigste oplossing voor nu is een VPN via cyberghost '' Vind het enkel raar dat tot medio october 2017 ik nog wel online kon met GTA V . en nu ineens totaal niet meer .

Dus vraag me af of er vanuit KPN een gedetailleerde resource is gedaan naar dit probleem bij Rockstar ?
behalve dan zelf op onderzoek uitgegaan van eerdere teksten op dit forum.
Reputatie 7
Badge +30
Hoezo, op een console kan je ook je DNS server gewoon wijzigen. Daarnaast kan KPN wel de DNS voor rockstar specifiek wijzigen maar ik zit helemaal niet te wachten op actief van KPN. KPN moet gewoon DNS netjes doorgeven en dat doen ze op dit moment.

Reageer