Ik krijg mijn Xbox One niet online met KPN experiabox V10
Nat type is verschillend : gemiddeld of goed maar als ik multiplayer druk komt er een error. heb meerdere games geprobeerd maar geen succes.
Heb met kpn contact gehad maar die weten niet goed wat ze ermee moeten volgens KPN valt dat niet onder KPN's Ondersteuning toch nog wat hulp gekregen maar bij lan host weten ze niet wat ze moeten invullen.
Contact met xbox support gehad en die heeft het over van ipv6 naar ipv4 dat is inmiddels gelukt.
maar nu het volgende probleem xbox support gaf aan dat het dan aan de provider licht met verschillende ports.
Deze poorten moeten geopend zijn opdat Xbox Live kan worden gebruikt:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Poort 500 (UDP)
Poort 3544 (UDP)
Poort 4500 (UDP)
Weet iemand Wat ik kan instellen?? ik heb geen idee meer
Beste antwoord door Roko
Als je je Xbox in de instellingen een vast IP geeft, neem dan een hoog IP adres zodat de kans dat deze via de DHCP van je Experiabox al uitgegeven wordt minimaal is, b.v. 192.168.2.222 ofzo. Zet de Gateway adres gelijk aan het IP adres van je Experiabox (192.168.2.254) en vul bij DNS die van Google in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) zoals Mike2165 ook al aangaf.
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.
In dit topic staat nog wat algemene informatie over gaming en de Experia Box
Bekijk origineel
Dan moet je bij "Port Forwarding - IPv4" menu op je Experiabox de poorten voor Xbox Live toevoegen in de sectie "Application Configuration".
Klap die sectie uit en klik dan helemaal onderin op het plusje om een nieuwe app toe te voegen (standaard staat die al in groep spelletjes). Noem deze app b.v. Xbox Live, klik toevoegen en voeg de poorten toe die je al aangaf.
Daarna ga je naar boven in het scherm naar "Poort Forwarding - IPv4" en maak je met het plusje een nieuw item aan, de modus is IP en vul dan het adres in dat je al ingesteld had op je Xbox (b.v. 192.168.2.222), De app groep is spelletjes en selecteer dan in de dropdown de applicatie Xbox Live die je hierboven had aangemaakt.
Daarna de boel opslaan, de Experiabox herstarten en voor de zekerheid je Xbox ook. Als het goed is heb je op de Xbox nu een "NAT - Open" en zullen Xbox Live en mulitplayer werken.
In dit topic staat nog wat algemene informatie over gaming en de Experia Box