Vraag

Xbox One pakketverlies

  • 1 February 2020
  • 6 reacties
  • 811 keer bekeken

Hoi allemaal,

 

Zo nu en dan speel ik een spel online op de Xbox One. Wanneer ik dit probeer te doen is lukt het bijna nooit om in een keer een online sessie te starten. Wanneer ik enkele dingen uitzoek bij de instellingen van de Xbox kom ik er op dat moment keer op keer achter dat er 100% pakketverlies is. Als ik de Experiabox V10 herstart dan is er 0% pakketverlies en kan ik wel een online sessie starten. Dit probleem heb ik zowel met een draadloze als bekabelde verbinding en het keert iedere keer terug.

 

Heeft iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

 

Met vriendelijke groet,

Nivard


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi Nivard, welkom. Ik heb ook een V10 en een Xbox One thuis. Het beste advies dat ik kan geven hierin is het volgende:

  • Sluit de Xbox altijd bekabeld aan voor online gamen
  • Log in op de V10, en zet UPnP aan.
  • Niks meer, niks minder. Verder geen portforwardings of iets dergelijks, want je hebt dan al UPnP.

Ik hoop dat het helpt.

Hi Paul,

 

Dankjewel voor je tips. Helaas staat dit allemaal al zo ingesteld en werkte dit voor mij dus niet. Mocht iemand nog andere adviezen hebben dan hoor ik het vraag.
 

Met vriendelijke groet,

Nivard Herijgers 

Heeft iemand anders nog ideeën? Ik heb als maar een packet loss van 100%.

Reputatie 7
Badge +25

Packet loss van 100% is wel apart. Heb je dit bij meerdere spellen, of bij één specifieke? Om welk spel gaat het? Heb je ook een andere kabel getest, op een andere poort van het modem? Dus zoveel mogelijk dingen gaan uitsluiten...

Het probleem speelt met diverse spellen, waaronder GTA V en call of duty black ops en WWII. Ik heb de Xbox recentelijk verplaatst en op beide locaties/kabels en poorten speelt hetzelfde probleem. Het is wel zo dat het modem via een switch verder het huis ingestuurd wordt. Dit kan denk ik alleen geen probleem zijn omdat het probleem opgelost is nadat het modum stroomloos gemaakt wordt.

Reputatie 7
Badge +25

Het is wel zo dat het modem via een switch verder het huis ingestuurd wordt. Dit kan denk ik alleen geen probleem zijn omdat het probleem opgelost is nadat het modum stroomloos gemaakt wordt.

Welk merk+type switch? Mij lijkt het toch verstandig om zonder tussenkomst van de switch te testen. Wellicht even wat werk, maar wel belangrijk voor uitsluiten van het probleem.