Vraag

XBox One S Multiplayer foutmelding i.c.m. Experiabox V8

  • 23 February 2019
  • 10 reacties
  • 335 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb problemen met de multiplayer functie van mijn XBox One S. Als ik de Netwerktest doe dan zegt ie dat alles in orde is. Als ik de Multiplayer test doe dan krijg ik de volgende tegenstrijdige melding: "Alles in orde. Er zijn problemen met je verbinding voor multiplayer". Ik kan wel online spelen maar heel vaak wordt de verbinding verbroken en moet ik deze herstellen. Mijn NAT Type staat gewoon op Open. Ik heb op de Experiabox V8 UpNP ingeschakeld.
De XBox heeft een statisch IP adres en nog blijft de melding komen. Ook heb ik de DNS adressen op de XBox veranderd in 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit gaf ook geen enkele verandering.
DMZ geprobeerd en eveneens hetzelfde probleem. NAT open maar wel dezelfde melding. Dus dit maar snel weer uitgezet.
Ik begin nu te twijfelen of de Experiabox V8 geen probleem heeft. Wellicht dat iemand van KPN dit kan oppikken.
Begin nu wel een beetje radeloos te worden.
Iemand de oplossing?

Gr.

Rick

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rick, de foutmelding maakt het niet heel veel duidelijker inderdaad. Ik vond dit bericht op Tweakers, dat aangeeft dat de foutmelding niet heel betrouwbaar is: [xbo] Xbox One - Deel 6 - Hardware & Spielerij Algemeen - GoT. Ik denk dat we de Multiplayer test even moeten laten voor wat het is, maar ik ben wel benieuwd waarom de verbinding zo instabiel is.

Om het iets moeilijker te maken kan ik door een storing zelf geen metingen uitvoeren. Daarom eerst een paar vragen; merk je ook uitval op andere apparaten? Is de XBox bekabeld of draadloos aangesloten? Zijn er andere netwerkapparaten aanwezig zoals een switch, router of versterker?
Reputatie 2
Hallo Joran,

Op andere apparaten merk ik geen uitval. De xbox is bekabeld aangesloten via een switch waarop nog een Android box is aangesloten. Echter ik heb ook getest door de xbox rechtstreeks op de experiabox aan te sluiten met hetzelfde resultaten. Op de overige poorten zitten aangesloten 1x interactieve tv rechtstreeks aangesloten middels kabel op de experiabox (hier zit wel een experia wifi tussen), 2x interactieve tv aangesloten middels kpn erbindingsset, laatste poort zit een pc met rechtstreekse kabel aangesloten (hier zit ook een experia wifi tussen.

Gr,

Rick
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de toelichting! Als het om een simpele switch gaat is dat meestal het probleem niet. Een draadloze verbindingsset of Experia WiFi kunnen wel problemen veroorzaken. Als die verderop in het netwerk zitten kunnen we dat uitsluiten.

Inmiddels kan ik wel weer testen uitvoeren en daar valt wel het een en ander op. De meeste dagen ziet de verbinding er helemaal stabiel uit en dan zijn er dagen waarop de lijn er opeens 4x uit ligt. Is dat omdat je de Experia Box of het glasvezelkastje moet herstarten?

Ik wil overigens best een nieuwe Experia Box sturen, het lijkt me de moeite van het testen waard. Een verschil is wel dat de nieuwe Experia Box drie netwerkpoorten heeft. Heb je ze nu alle vier in gebruik? Ik kan een gratis switch meesturen als dat nodig is. Als je al te veel switches/versterkers hebt laat ik dat achterwege. Laat maar weten 🙂
Reputatie 2
Ik heb nog maar sinds vorige week de WiFi experia's dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb inderdaad een periode de experiabox een paar keer opnieuw moeten opstarten.
Ik heb inderdaad alle 4 poorten in gebruik. Ik maak graag gebruik van je aanbod voor de nieuwe experiabox en de switch die ik dan nodig heb. Wellicht dat het probleem dan verholpen wordt.

Gr.

Rick
Reputatie 7
Badge +28
Wordt geregeld! 👌 Alle informatie ontvang je per sms. Het pakket blijft twee weken op het servicepunt liggen dus ruil het om wanneer het je uitkomt. Laat maar weten of dat het probleem heeft verholpen!
Reputatie 2
Hoi Jordan dankjewel. Moet ik de experia wifi's nu opnieuw installeren of neemt de nieuwe experiabox dit automatisch over?

Gr.

Rick
Reputatie 7
Badge +28
Nadat de nieuwe box is geïnstalleerd kun je beide Experia WiFi's een reset geven, daarna worden de instellingen weer automatisch overgenomen. Voor de reset, zie Experia Wifi > Hoe kan ik de Experia WiFi een fabrieksreset geven?
Reputatie 7
Badge +28
Kun je alweer probleemloos gamen @Rick.van.D?
Reputatie 2
Hallo Joran,

Na alles geïnstalleerd te hebben bleef mijn NAT ineens op gemiddeld staan. Hierop alles (xbox, experiabox, switch) gereset. Na enige tijd had ik weer een Open Nat. Bij het gamen wordt ik er niet meer uitgegooid merk ik, alleen het ik nu bij het testen van de multiplayerverbinding de volgende melding staan: Het pakketverlies is hoog. Het pakketverlies is 100%. Dit is hoog en kan invloed hebben op de netwerkverbinding. De xbox is aangesloten op de door jullie nieuw geleverde switch. Ik heb verder niet het idee dat ik beperkt wordt. Ik kan gewoon alles doen en spelen op de xbox. Ik zie het ff aan hoe het gaat de komende tijd....

Gr.

Rick
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd genoeg lijkt die test wel vaker 100% packetloss aan te geven ook al werkt alles prima. ik stel voor dat we dat laten voor wat het is. Het klinkt in ieder geval goed nu! Laat maar weten of het zo blijft 🙂

Reageer