Beantwoord

Yamaha av versterker aangesloten op TV+ Box, maar het geluid blijft achterlopen

  • 9 March 2023
  • 41 reacties
  • 620 keer bekeken

Reputatie 1

ook hier al enige tijd bezig om het een en ander in orde te krijgen.

heb een yamaha av versterker aan gesloten op de nieuwe tv box van kpn.

maar hier bij duurt het soms 30 seconden voordat ik er geluid bij krijg, zappen gaat redelijk snel.

heb alles goed ingesteld tig keer gereset etc maar geluid blijft achter.

alles tig keer nagelopen en met goede hdmi stekkers aangesloten maar tijdens het overschakelen van zenders gaat mijn av rx tekeer voor dat die eigenlijk de 5.1 aangeeft waarvan ik vermoed dat het geen 5.1 is .

de oude box had hier totaal geen moeite mee.!!

 

icon

Beste antwoord door FredFiring 7 April 2023, 09:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 1

naar al meer dan 30 jaar bij de kpn te zitten met telefonie internet en tv nooit geen problemen gehad laten ze het nu mooi afweten. update na update en werkt nog steeds niet.

reset na reset, fabrieksinstellingen, en weet wat al niet meer, nog steeds niet de opgenomen films met de oude tvontvanger terugkijken op de diw7022 en geluid van tv naar versterker hapert

sinds 3 weken nieuwe tv kastjes gekregen en een zwarte v12 modem wou dat ik er nooit aan begonnen was wil eigenlijk mijn oude kastjes terug (zend ze aub terug) om weer mooi geluid te krijgen.

dolby digital is er !! maar happert hoe ik het ook aanbied aan de versterker via hdmi alle instellingen doorgegaan. en als het zonodig weer via optisch moet gaan waarom levert KPN er dan ook geen optische kabel bij ???.

YAMAHA RX-A870 AVANTAGE versterker(dolby atmos) EN EEN PHILLIPS TV oled 4k uhd android tv 55oled856/12 met op dit moment de  arris vip 2952 v2.

heb heel veel geduld maar houd een keer op zijn meerdere providers die alles aanbieden.

Fred

 

 

 

zonodig weer via optisch moet gaan waarom levert KPN er dan ook geen optische kabel bij ???

Zeer velen sluiten de box alleen op een televisie aan. Zonde van al die optische kabeltjes.

Hier zou het ook met hdmi VIA de versterker kunnen. Maar het nadeel daarvan vind ik dat áltijd de versterker aan moet voor tv. En lang niet altijd is het geluid van de tv zelf onvoldoende. Bijvoorbeeld met nieuws en talkshows heb ik alleen de tv aan. Scheelt ook stroom verbruik. Ook niet onbelangrijk tegenwoordig. Vandaar hier optisch naar de versterker.

Maar het zou m.i. ook moeten werken met HDMI.

oude kastjes terug (zend ze aub terug)

Euh, 2 regels verder staat dat je er nog een hebt

met op dit moment de  arris vip 2952 v2

 

Reputatie 1

In bruikleen van de buurman !!!!.

En geluid via versterker vele malen mooier.

 

In bruikleen van de buurman !!!!.

Oh, aha. Dat stond niet in de analen… 😁

En geluid via versterker vele malen mooier.

Als het gewoon wel werkt via de TV+ DIW7022 box dan maakt het geen verschil (hier). De live streams zijn dezelfde via alle boxen bij KPN.

Voor ik het hele topic nogmaals doorlees: Je bent van een oud kpn abonnement naar het nieuwe gegaan. Welke reden was er voor de overstap van iTV naar TV+ ? De apps? Die heb ik ook in mijn smart-tv. Goed zittende schoenen gooi je toch ook niet voortijdig weg?

Overigens ga ik t.z.t. ook naar het nieuwe abo. Hier werkt de box (uit de testperiode) gelukkig prima.

Reputatie 1

Net nog even de diw7022 direct aangesloten op tv via diverse hdmi ingangen 

Geluid hapert geeft een akelig geluid dus hoe ik het ook aansluit via versterker of rechtreeks op tv tis en blijft kloten.😡

Dan is er mogelijk wat defect in het audio deel. Omruil van het kastje lijkt mij dan evident.

Via @Erwin_ of 0800-0402 .

Want hier werkt ie wel. 

@FredFiring  Dat deugt idd niet.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Reputatie 1

profiel aangevuld !

@FredFiring  Dat deugt idd niet.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

 

Reputatie 1

Gebeurt nu weer weinig bij kpn denk dat ze het zelf niet meer weten .

 

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de vertraging, Fred. We hebben jouw antwoorden e.d. doorgegeven, maar ik zie dat er nog geen verder antwoord op is. Ik vraag het opnieuw na.

Reputatie 7
Badge +30

@FredFiring, hier ben ik weer. De problemen rondom geluid zijn in onderzoek. Wil zeggen dat ik nog niet direct een definitieve oplossing voor je heb. Wel nog een paar meer vragen en verzoeken.

 

Eerst dit: de beste manier om de boel aan te sluiten is:

TV+ Box <==HDMI kabel==> TV <==HDMI kabel op een ARC poort==> Yamaha.

Stel dan de TV+ Box in op Automatisch, en de TV op passthrough en eARC support. 

Heb je het ook op deze manier? 

Zo niet, zou je dat willen testen?

 

 

Daarnaast ben ik een beetje kwijt wat op het moment het hoofdprobleem is rondom geluid. Je hebt inmiddels wel Dolby geluid, toch? En het probleem is dan dat het geluid dat je wel hebt erg hapert. Kun je daar wat meer over vertellen?

  • Heb je dit op alle zenders, of op specifieke (zo ja, welke?)
  • En is dit dan bij zappen, of ook als de zender gewoon aanstaat?
  • Heb je dit alleen bij live tv kijken, of ook bij Terugkijken of het bekijken van opnames?
  • Heb je ook problemen met de synchronisatie tussen beeld en geluid (lipsync)?

 

Laatste vraag voor nu: zou je er eventueel voor openstaan als iemand van het TV team bij je langs zou komen?

Reputatie 1

hoi erik.

heb inmiddels alles uitgeprobeerd ook het hierboven beschrevene.

heb het nu weer met de arris box die ik in bruikleen heb weer als volgt aangesloten.

tv+box ……..versterker……...tv . hdmi arc staan aan

het probleem is dat dolby ditgital niet goed gaat dit kan ik zien door de info page opte vragen van de tv dan zien ik het volgende enekeer dolbydigital dan dolby true hd dan weer dd stereo en de meeste tijd pcm. en dat haperd de heletijd door, oja op alle zenders en als de zenders gewoon aanstaan en heb het alleen bij livetv uitgeprobeerd. word er moedeloos van geen zin meer om weer alles om te plugen. moet elke keer de kast van de muur trekken om er fatsoenlijk bij te kunnen

lipsync komt ook voor ja.

heb vanmiddag nog een keer het kastje aangesloten maar niets hoor

ik gebruik de meegeleverde hdmi kabels en jaren ongestoord tv kunnen kijken en nu is het gewoon kl…….

en heb nog 2 kennisen hier in het dorp ervaren het zelfde probleem.

en iemand van het tv team langs sturen weet niet of dat help kan ook niet veel meer betekenen dan weer van alles van de muur halen en weer omplugen en tot de conclusie komen dat het niet werkt. 

maar als die zin heeft aan koffie en  s’avonds na 8 uur hier wil komen prima 

nu wachten tot de nieuwe update er is van 5 maart vanmiddag nog niet.

YAMAHA RX-A870 AVANTAGE versterker(dolby atmos) EN EEN PHILLIPS TV oled 4k uhd android tv 55oled856/12 met op dit moment de  arris vip 2952 v2. dat werkt!!!!!!!!!

Reputatie 1

kleine update since de update vandaag(5-4-2023) geen haperingen meer in geluid alleen geluid nu in stereo en geen DD heel vreemd.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je aanvullingen, @FredFiring. Fijn dat het nu niet meer hapert. Maar knudde dat we dan nu weer terug zijn op het beginprobleem van geen Dolby. 

Ik ben benieuwd of er nu dan wel sprake is van terugval op unicast. Wil je daarvoor nog, tijdens live tv kijken waarbij je dan merkt dat het geen Dolby is, om eens op de ^ pijltoets te drukken? Als je dan géén infobalk te zien krijgt, dan zit je netjes op multicast. Zie je wel een infobalk, dan ben je teruggevallen op unicast (en dan klopt het dat je geen Dolby hebt op dat moment)

Reputatie 1

kleine update since de update vandaag(5-4-2023) geen haperingen meer in geluid alleen geluid nu in stereo en geen DD heel vreemd.

 

hoi erik.

gisteravond nog weer bezig geweest om te kijken of het werkt 

haperingen waren weg en zie daar versteker geeft DD aan. dus tot zover i am happy.

hopelijk blijft dat zo .

gr Fred

Reputatie 7
Badge +30

Ha, super! 🤞🏻 dat het zo blijft 😄