Beantwoord

Zand bij KPN kast in brandgang zakt weg

• 10 september 2018
  • 68 reacties
  • 5058 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Het is al tweede keer in 3 jaar tijd dat bij de KPN verdeelkasten het zand wegzakt, omdat het daar niet mogelijk is om volledig te tegelen spoelt het regenwater daar weg via een opening. Er is nu een gevaarlijke situatie ontstaan voor de voorbijgangers (voornamelijk voor kinderen en ouderen). Graag wil ik dat u hiervoor een oplossing zoekt.

Hoor graag u reactie. Mijn voorkeur is telefonisch contact.

Met vriendelijke groet,

Abdel
icon

Beste antwoord door Nadia 5 oktober 2018, 11:44

Hallo Abdel, nog even een bericht van mij. Ik heb goed nieuws ontvangen van Facilicom. Ze hebben de stenen en zand om de kast heen nu netjes gelegd 🙂

Mocht je nog hulp nodig hebben,laat het hier even weten. Ik help je graag.
Bekijk origineel

68 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Abdel, welkom op het KPN forum 🙂 Oeh, gevaarlijke situaties moeten we te allen tijde zien te voorkomen. Goed dat je het hier doorgeeft! Als de KPN verdeel/wijkkast op openbaar grond staat speelt de gemeente hier ook een rol. Ik help graag om het probleem structureel op te lossen. Kun je hier een aantal foto's plaatsen zodat we de situatie kunnen beoordelen? Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen met gegevens waar de kast zich dichtbij bevindt? Postcode + huisnummer + telefoonnummer. Dan kunnen we de boosdoener opzoeken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 1
Hierbij de foto’s
Reputatie 7
Badge +15
Ai, dat ziet er inderdaad niet heel veilig uit. Ik zal mijn collega's van het Infra Support Team op de hoogte stellen. Ik kom hier spoedig op terug 🙂
Reputatie 1
Thnx, normaal zitten er afvoer putten in een brandgang waardoor het regenwater zo weg stroomt. In ons geval is dat niet zo waardoor het regenwater via de verdeelkast weg vloeit.
Reputatie 7
Badge +15
Aan onze kant van de lijn zijn we aan het werk. Mijn collega's nemen dit in behandeling 🙂 Maar als dat zo lees is het dweilen met de (hemel)kraan open. Voor een structurele oplossing is het raadzaam om dit via het loket van de Gemeente te regelen. De gemeente heeft de zorg voor een doelmatige inzameling en verwerking van afvloeiend hemelwater. Deze zorgplicht is vast gelegd in artikel 3.5 van de Waterwet. Gemeenten zijn verplicht de zorg voor het hemelwater uit te werken in het gemeentelijk rioleringsplan (GRP).

Zodra ik meer weet van onze kant, laat ik dat hier weer weten 🙂
Reputatie 1
Bedankt, ik wist niet dat de gemeente dit hoort te regelen. Ik zal dit ook bij de gemeente neerleggen. Alvast bedankt tot zover. 👍🏽
Reputatie 7
Badge +15
Daarvoor zijn we! Ik snap erg goed dat je bij ons navraag doet. Het voordeel van dit forum is dat we met je mee kunnen denken, en dat doen we dan ook graag 😃 Succes bij de aanvraag, laat het weten als ik iets voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Hi Nadia,

We zijn 1 week verder en er is nog geen actie ondernomen. Na heftige regen van gisteren is het alleen erger geworden. Mag ik misschien het adres waar ik een ingebrekestelling kan sturen.

Met vriendelijke groet,

Abdel
Reputatie 7
Badge +15
Dag Abdel, dat ziet er inderdaad niet uit of is het er beter op geworden. Goed dat je het hier weer even laat weten dat ik wat voor je kan betekenen. Zullen we eerst nog maar even een 'reminder' sturen naar mijn collega's van Infra Support Desk? Ik heb wel een bevestiging ontvangen dat ze mijn verzoek hebben ontvangen. Allicht dat dit aan hun aandacht is ontgaan. Ik heb net een herinnering naar ze gestuurd. In afwachting van de reactie verblijf ik.
Reputatie 1
Hi Nadia,

Bedankt, maar Zou ik het adres mogen ?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Abdel
Reputatie 7
Badge +15
Hi Abdel, zeer zeker mag dat. Je vindt al onze contactgegevens en -kanalen voor het indienen van een klacht hier: Klacht indienen KPN. Wil je nog wel geïnformeerd worden over de status van het verzoek dat ik voor je heb ingediend?
Reputatie 1
Hi Nadia,

Ik wacht tot volgende week op de klacht die je hebt ingediend. Ik ben alleen bang dat het gat erger wordt vandaar mijn ongeduldigheid. En natuurlijk weet ik dat je persoonlijk niks aan kan doen. Wens jou alvast een fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Abdel
Reputatie 7
Heb je de gemeente al geïnformeerd? Die zijn verantwoordelijk voor de bestrating. Ook rondom straatkasten.
Reputatie 1
Dit is geen grond van de gemeente.
Reputatie 7
Badge +15
Ik snap zeer zeker de haast Abdel. Ik neem het ook zeker niet persoonlijk 🙂 Wij willen er dan ook alles aandoen om een onveilige situatie te verhelpen. Al zal het wel een 'lapmiddel' zijn door het gat opnieuw te dichten. De enige echte duurzame oplossing is toch ervoor zorgen dat het overtollige hemelwater naar een centrale plek wordt afgevoerd zoals een rioolaansluiting en/of oppervlakte water. Omdat de brandgang niet op gemeentegrond valt zullen zij die zorgplicht niet dragen @PeterG, ik had eerder ook al te snel die conclusie getrokken 😉

Abdel, jij ook een heel fijn weekend 🙂
Reputatie 7
Dit is geen grond van de gemeente.
Omdat de brandgang niet op gemeentegrond valt zullen zij die zorgplicht niet dragen @PeterG
, ik had eerder ook al te snel die conclusie getrokken ?

De eigenaar v.d. grond wel. Die is verantwoordelijk voor de veiligheid, als het publiek toegankelijk is.
Reputatie 7
Badge +15
Dat klopt Peter. De eigena(a)r(en) van het terrein waarop het hemelwater valt is primair verantwoordelijk voor de afvoer van het hemelwater. Het hemelwater wordt afgevoerd naar het oppervlaktewater of wordt in de bodem geïnfiltreerd.
Het verzoek ligt nu bij ons Infra team om het voorlopig weer te herstellen. Maar voor de structurele oplossing kunnen wij niet zorgen. Daarvoor zullen de eigena(a)r(en) zelf moeten zorgen.
Reputatie 7
Badge +15
Dag Abdel, ik heb bericht gekregen dat het bedrijf dat wij hebben ingehuurd de werkzaamheden heeft afgerond. Gisteren zijn ze ter plaatse geweest om het gat te dichten. Hopelijk zal dat voorlopig weer zo blijven! Kan ik nog wat voor je betekenen? Heb je nog vragen? Ik hoor het graag 🙂
Reputatie 1
Hi Nadia,

Grappig dat ze zeggen dat ze het gat hebben gedicht. Dat heb ik maandag al aan je doorgegeven dat ik het heb gedaan omdat het zolang duurde. Vindt het een kwalijk dat zij betaald krijgen voor het werk wat ik heb gedaan. Ik was 12 euro kwijt aan zand kwijt bij Karwei. Wel jammer dit. Toch bedankt voor jou moeite en inzet daar heb ik niks op aan te merken. Ik wil wel een klacht indien over dat het zolang duurde en het bedrijf die jullie hebben ingehuurd die vervolgens geen werkzaamheden heeft uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Abdel! Geen probleem, het was geen moeite. Daarvoor zijn we hier om elkaar te helpen 🙂 Ik heb inderdaad maandag een privébericht van je ontvangen. Hierin schrijf je dat je het gat hebt gedicht. Je geeft aan dit niet op een professionele manier te hebben gedaan. Ik heb daarom de 'opdracht' laten staan zodat onze opdrachtnemers het konden controleren. Ik heb begrepen dat het een kleine klus was, hier en daar nog wat verstevigd. Mijn ongelukkige woordkeuze door de woorden gat te dichten te gebruiken in vorige post. Het spijt mij daarvoor én dat je een tijdje hebt moeten wachten voordat er iemand is komen kijken. Ik snap dat je daarvan baalt.
Reputatie 1
Bedankt voor je bericht. Ik kan je verzekeren dat ze niets hebben gedaan. Heb net een foto gemaakt het ziet er nog steeds het zelfde uit als hoe ik het maandag heb achter gelaten. De klinkers rechtboven op de foto staan nog steeds op de zij. De stoeptegels zijn lager als de rest. Dit komt omdat ik zand tekort kom. Dit zegt meer over het bedrijf. Nadia jij hebt je best gedaan, bedankt.👍🏼
Reputatie 7
Badge +15
Abdel, ik zal dat meteen doorgeven aan het bedrijf. Hier zijn wij natuurlijk ook niet tevreden over. Ik kom hierop terug! Bedankt voor je reactie 🙂
Reputatie 1
Hi Nadia,

Bedankt voor je moeite, zie foto die ik vandaag heb genomen.

Mvg,

Abdel
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor het delen! Ik heb wederom de opdracht uitstaan bij de partij die we de eerste keer hebben opgetrommeld om het 'netjes' te maken. Ik hoop dat het dit keer mooi wordt afgewerkt! Ik zie graag een foto van het eindresultaat 🙂
Reputatie 1
Hi Nadia,

Bedankt voor je inzet en service. ??

Reageer