Beantwoord

Zand bij KPN kast in brandgang zakt weg

• 10 september 2018
  • 68 reacties
  • 5061 keer bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

Reputatie 1
Hi @Nadia,

Bedankt voor je reactie. Als het een oude leiding of ongedierte was dan zou het ook bij de buren zijn en het is heel toevallig bij een andere KPN verdeel kast paar meter verder op. De rest van de buren heeft er geen last van. Afvoer systeem zou misschien de oplossing kunnen zijn. Maar dan moet de woningbouw aan de ene kant en de koper van de andere zijde mee instemmen om de kosten te delen om deze aan te laten leggen. Juridisch moet KPN voor de onderhoud zorgen als ze kostenloos gebruik mogen maken van stuk(je)grond. Maar dit zal ik uitzoeken of dit ook echt klopt.

@Nadia waar kan ik schriftelijk een brief sturen over deze situatie.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Abdel
@Nadia vanuit mijn werk ervaring op grondwerk gebied weet ik dat de eerder genoemde redenen oorzaak 'kunnen' zijn. Wat het 'precies' is zou onderzocht moeten worden. Dat houd in net zo diep graven tot de oorzaak is gevonden. Regenval zelfs extreem veroorzaakt dit niet een plas water blijft staan of de hele straat spoelt weg zie de beelden uit Italie of andere gebieden. Zo lokaal loopt het zand elders weg dan kan de connectie met zware regenval wel de verklaring zijn namelijk toch een buis waar van onderaf door een breuk het zand wordt meegevoerd door snel stromend water. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat dit niet van bovenaf gebeurd.

Het ongedierte is een mogelijkheid de leiding/buis breuk of onder de fundering lijkt me op basis van de foto's en berichten veel logischer.

Hemelwater afvoer kan de gevolgen weg nemen niet de oorzaak. Zelfs als er een afvoer wordt aangelegd moet de bestrating wel aflopen daarnaar toe en zelfs dan kan deze verzakking blijven terugkomen.
Reputatie 7
Badge +10
Of er zit een loze ruimte ergens die met een paar keer aanvullen vol zal zijn of er verdwijnt zand naar ergens . . . . .
En dan kun je bezig blijven.
Dat het zich openbaart naast het kpn kastje kan toeval zijn, of niet.
De boel openhalen (meer dan een schep diepte) zal de eerste stap zijn.
Maar door wie, veel kastje - muur.
Iets voor een tv programma ? Is weer eens wat anders dan een boom of schutting kwestie.
Of er zit een loze ruimte ergens die met een paar keer aanvullen vol zal zijn of er verdwijnt zand naar ergens . . . . .
En dan kun je bezig blijven.
Dat het zich openbaart naast het kpn kastje kan toeval zijn, of niet.
De boel openhalen (meer dan een schep diepte) zal de eerste stap zijn.
Maar door wie, veel kastje - muur.
Iets voor een tv programma ? Is weer eens wat anders dan een boom of schutting kwestie.

Dat dus, de oorzaak kan op een meter diepte zitten of nog dieper.
Reputatie 7
Badge +10
Idd, we zaten tegelijk te typen, als ik dat geweten had dan had ik niets hoeven zeggen.
Maar, ik ben benieuwd.
Ik stond ook wel eens in de grond te roeren (zo heet dat, grondroerder) maar dan meestal voor eigen gebruik, voorlopig even klaar, o nee, toch niet bedenk ik me nu.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen @luxury83, ik heb een update! Mijn collega's hebben mijn vraag niet goed begrepen en hebben meteen de opdracht aan een derde partij al uitgezet om het zand en stenen rondom de kast te fixen. Dus, binnenkort komt er iemand van Facilicom langs. Ik laat deze opdracht staan, wat wel verstandig is dat we naderhand de oorzaak achterhalen. Als het met relatief makkelijke middelen door ons tot een duurzame oplossing volgt doen we dat uiteraard. Maar, mocht het een flinke klus zijn dan moet er toch gezocht worden naar de daadwerkelijke verantwoordelijke.

Ik houd je hier op de hoogte, Abdel.
Reputatie 1
Beste @Nadia goed nieuws uiteraard. Ben echt blij met jou inspanning. πŸ‘
De gat is groter geworden en kon deze niet zo open laten. Afgelopen zaterdag heb ik iemand gevraagd om dit te dichten. Met 3,5 kruiwagens.

Reputatie 7
Badge +15
Oh, goed bezig Abdel 😎3,5 kruiwagen?(!) Dat is fors, of ligt het aan mij? Ben je onderweg in het gat ook iets verdachts tegen gekomen wat duidt op een mogelijk probleem? Ben wel benieuwd.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt wel een sinkhole oftewel zinkgat😯
Reputatie 7
Badge +15
Het lijkt wel een sinkhole oftewel zinkgat😯
Je haalt me de woorden uit het toetsenbord @Jan-D

Het lijkt wel een sinkhole oftewel zinkgat😯Je haalt me de woorden uit het toetsenbord @Jan-D

Als daar sprake van is dan kan de oorzaak heel diep liggen.
De eerder genoemde oorzaken een scheur in de fundering of een buis met een scheur hebben ook een 'sinkhole' tot gevolg.

Als het een geologische sinkhole is dan zou de uitwerking veel groter zijn.
3,5Γ—80 liter (gemiddeld) mits tot de rand afgestreken kruiwagens is niet mis. Is het tussendoor wel aangestampt anders zal het vrij snel weer inklinken.
Reputatie 1
Nee het is gewoon een grote gat onderin en er lopen geen leidingen. Ik heb het alleen met voet aangedrukt.
Je hebt niet verder uitgegraven begrijp ik alleen volgegooid heb je laag voor laag aangedrukt?
Dan hoop ik dat dit genoeg is. En met een volgende bui niet nog meer wegspoelt.
Reputatie 1
Ik heb het met water ingespoeld. Totdat het water niet meer door spoelde
Reputatie 1
@Nadia nogmaals bedankt voor de moeite. Komt er nog iemand van Facilicom langs. Het lijkt mij wel even verstandig dat ik een keer samen met facilicom naar het probleem gaan kijken. Voor nu is het goed. Hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Abdel. Ik heb Facilicom eerst weer terug geroepen. Maar, ik heb de collega's van Infra gevraagd om ook eens zelf poolshoogte te nemen. Toch wel gek dat het steeds weer verzakt. Wanneer ze in de buurt zijn nemen ze ook meteen even een kijkje. Als daar iets bijzonders uitkomt dan meld ik mij meteen bij jou, @luxury83 🙂
Reputatie 1
πŸ‘ik hoor het graag.
Eigenlijk is het jammer dat het al is dicht gegooid voor Facilicom kwam hoe begrijpelijk dit ook is.
Ik heb het met water ingespoeld. Totdat het water niet meer door spoelde
Dit is een goede methode πŸ‘πŸ»

Er is nu vermoedelijk niks meer te zien om een goed oordeel te vellen. Als er weer een verzakking plaats vindt heeft een bezoek meer nut.

Het zal van het bezoek moment afhangen nu zal het oordeel zijn niks aan de hand. Terwijl een paar dagen later er een heel andere indruk kan zijn.

Reageer