Beantwoord

Zeer trage en haperende verbinding over de LAN poorten van de Experiabox

• 4 maart 2018
  • 5 reacties
  • 206 keer bekeken

WIj hebben hier in huis het volgende probleem: over de LAN-poorten van de Experiabox (nieuwste versie, ook net omgeruild, zelfde probleem) ontstaan haperingen bij het laden van site zoals YouTube, Facebook en Google Maps. Over de Wifi werkt alles prima. Dit is dus heel raar. KPN reeds gebeld. Hun eerste oplossing was de Box omruilen wat wij dan vorige week hebben gedaan.

Het is een heel vervelend probleem aangezien ik net een dure AC heb gekocht voor het voorste deel van onze boerderij waar de Wifi niet kan komen. Eerder al repeaters gebruikt. Nu een bedraade verbinding gelegd. Deze eerst op een goedkope TP-link router gehad als bridge aangesloten. Bleek nog steeds zwakke wifi te geven in het voorhuis. Dus toen naar Ubiquity AC Lite in ocmbinatie met een Negear 5 poorts gigabit switcht (GS 105E).

Onze situatie is een boerderij in het buitgebied van Hoogeveen. Alleen koper aanwezig. KPN is de enige aanbieder. Via speedtest haal ik wel een sneleheid van ca 7 a 8Mbit down/ 750 Kbit up.

De experia box is een ZTE H368N.

Wanneer ik op de laptop zit via wifi>AC>Switch>Experiabox of rechtstreek bedraad aan de Experiabox laden o.a. sites als Youtube helemaal niet (alleen bovenste regel), facebook idem, Google Maps geeft geen kaart. Het downloaden van grotere bestanden lukt niet. Foutmeldingen als 'netwerk fout' worden dan weergegeven na ca een halve minuut. Thunderbird kan bij accounts aanmaken geen goede verbinding met google zodat het proces niet kan worden afgerond. Youtube fimpjes draaien op de telefoon wel, haperend, en dan max op 144P, laagste kwaliteit. Mozilla, Chrome en Edge geprobeerd. Alle geven min of meer het zelfde resultaat.

Onze gedachte is dat TV signaal op de LAN poorten de verbindingen in de weg zit.
Hoe dit op te lossen? TV signaal uitschakelen, is dat mogelijk, als test?
icon

Beste antwoord door Joran 8 maart 2018, 16:59

Dank voor de gegevens! Ik heb de kosten van de monteur vergoed, als het goed is nog net op tijd voor de aankomende factuur. Dat betekent dat er geen kosten in rekening worden gebracht. Ik kan de monteur dit niet kwalijk nemen, de medewerker heb ik wel een terugkoppeling gestuurd. Mijn excuses hiervoor.

Jammer is dat de terugkoppeling van de monteur geen hoop biedt dat we op dit moment de verbinding kunnen verbeteren. Ik hoop voor jullie dat glasvezel binnenkort een optie wordt. Als dat niet het geval is; we gaan Sneller Internet Buitengebied vanaf de zomer breed uitrollen. De monteur heeft jullie gegevens hiervoor achtergelaten, dat betekent dat jullie via e-mail op de hoogte worden gehouden. Zodra we weten wanneer het beschikbaar is krijg je dat direct te horen. Ik verwacht dat dit in ieder geval een tijdelijke oplossing is voor deze tegenvallende internetsnelheden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum VeugerR, complimenten voor deze duidelijke omschrijving! Dit klinkt als een erg irritant probleem.

Ik weet nog niet waar we de oorzaak moeten zoeken. Zeker als je met verschillende Experiaboxen, en ook rechtstreeks op de Experiabox, deze problemen ervaart. Zijn er ook problemen met TV of uitsluitend met internet? Ik kan me voorstellen dat dit veroorzaakt wordt door een storing tussen de Experiabox en de centrale, maar dan zou je dat ook ervaren bij het kijken van TV.

Is de TV-ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? De ontvanger uit de ethernetpoort halen is voldoende om te testen of het TV-signaal de oorzaak is van deze storing. Kun je mij jouw adresgegevens sturen in reactie op mijn privébericht? Ik kijk graag de verbinding vanuit onze kant na.
Joran, bedankt voor je reactie.

De monteur is langs geweest. Die constateerde dat het gewoon ligt aan de zeer lage internet snelheid hier op de ADSL lijn. 8MBit max.

Helaas kost het monteur langs laten komen wel 50 euro voor ons zelf. Jammer want klantenservice had ons ook de monteur kostenloos kunnen sturen. Maar ze verwezen me door naar de site om zelf een afspraak te maken. Daardoor moet ik ook zelf betalen. Het probleem ligt iig niet bij de klant zelf maar bij KPN

4G voor buitengebied is de enige oplossing maar dat is hier ook nog niet beschikbaar...... we wachten af, wat eerder komt, de 4g modem of glasvezel via een lokaal initiatief....
Reputatie 7
Badge +30
Wat was de bedoeling van die monteur? Want als het echt een probleem is die KPN zelf moet oplossen en niet de klant moeten zij zich gewoon inzetten om dat op te lossen, en ook opdraaien voor de kosten.
Reputatie 7
Badge +28
Dit verbaast mij ook. Heeft de monteur helemaal niets kunnen doen? @VeugerR, kun je alsnog je gegevens sturen in reactie op mijn privébericht? Dan duik ik hier verder in
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de gegevens! Ik heb de kosten van de monteur vergoed, als het goed is nog net op tijd voor de aankomende factuur. Dat betekent dat er geen kosten in rekening worden gebracht. Ik kan de monteur dit niet kwalijk nemen, de medewerker heb ik wel een terugkoppeling gestuurd. Mijn excuses hiervoor.

Jammer is dat de terugkoppeling van de monteur geen hoop biedt dat we op dit moment de verbinding kunnen verbeteren. Ik hoop voor jullie dat glasvezel binnenkort een optie wordt. Als dat niet het geval is; we gaan Sneller Internet Buitengebied vanaf de zomer breed uitrollen. De monteur heeft jullie gegevens hiervoor achtergelaten, dat betekent dat jullie via e-mail op de hoogte worden gehouden. Zodra we weten wanneer het beschikbaar is krijg je dat direct te horen. Ik verwacht dat dit in ieder geval een tijdelijke oplossing is voor deze tegenvallende internetsnelheden.

Reageer