Vraag

zie geen bestanden op NAS na vervanging modem

  • 17 July 2021
  • 13 reacties
  • 124 keer bekeken

Na vervangen van experia box 10 naar v12, kan ik wel op mijn Iomega NAS komen, zie ik mijn map staan.

als ik erop klik zie ik echter geen bestanden staan.

Ik heb helaas geen verstand van een netwerk. Hoe kan dit opgelost worden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat gebeurt er als u probeert een bestand naar de map op de NAS te kopiëren?

Hallo Ernst-Jan,

 

Nog niet aan gedacht, maar dat lukt wel.

Reputatie 7
Badge +7

Ok. Dus de gedeelde map is goed benaderbaar. Dan zou het een rechtenkwestie kunnen zijn. Dus dat u nu andere rechten op deze map heeft dan eerder en u dus nu geen rechten meer hebt op de “oude” bestanden. Dat zult u moeten instellen ergens in de configuratie van de NAS. 
Weet u zeker dat u de goede map benadert? Met hetzelfde Windows account als eerst?

Ik weet 100%  zeker dat ik op de juiste map klik. Het is een eigen NAS verder kan er, als het goed is, geen 1 bij.

Het is de juiste map. Ik denk dan dat ik met delen moet aanvinken. Dat durf ik eigenlijk niet omdat ik bang ben dat iedereen dan erop kan.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op de webinterface van de NAS? En is er in die webinterface misschien ook nog een filebrowser ofzo?

Reputatie 7
Badge +7

 Om te achterhalen wat de oorzaak is gewoon even dat “delen” in de configuratie van de NAS aanzetten. Ziet u dan de bestanden is er een rechten probleem. Dan weten we tenminste wat er aan de hand is.

Ik zie geen vinkjes, maar dit zie ik als ik kijk

Reputatie 7
Badge +7

En de getoonde gebruiker was de gebruiker van de bestanden die u zoekt? Merkwaardige melding van de NAS.

Is er al een “administrateur” gebruiker? Ik denk dat een dergelijke gebruiker toegang heeft tot alle bestanden op de NAS. Wat gebeurt er als u als gebruiker “administrateur” toegang vraagt tot de NAS en de bestanden?

Het feit dat u in dit scherm de mogelijkheid hebt om gebruikers aan te maken doet me denken dat u als “administrateur” ingelogd bent. Dan zou u toch alle bestanden moeten kunnen zien.

Reputatie 7
Badge +24

Kies eens een gebruikersnaam zonder  vreemd teken. Gewoon 1 woord.

Dan geeft hij aan dat de gebruiker niet toegevoegd kan worden.

In de NAS zitten 2 Harde schijven die aan elkaar gekoppeld zijn. Als 1 stuk gaat staat het altijd nog op de andere.

Weet u of het mogelijk is dat als ik er 1 uithaal en die in een doc station zet en koppel met de computer, dan koet ik toch altijd kunnen zien wat op de schijf staat?

Reputatie 7
Badge +24

Dan geeft hij aan dat de gebruiker niet toegevoegd kan worden.

Dat lijkt me een probleem van de NAS.

In de NAS zitten 2 Harde schijven die aan elkaar gekoppeld zijn. Als 1 stuk gaat staat het altijd nog op de andere.

Weet u of het mogelijk is dat als ik er 1 uithaal en die in een doc station zet en koppel met de computer, dan koet ik toch altijd kunnen zien wat op de schijf staat?

De NAS zal een filesysteem gebruiken wat niet door Windows gelezen kan worden. Bijvoorbeeld XFS of Ext4. Windows kan alleen overweg met NTFS of FAT32/16.

Oke, bedankt in ieder geval tot zover.

Moet nu eerst weg, zal eens kijken en van me laten horen.

Reputatie 7
Badge +7

Lijkt me dus niets te maken te hebben met de verandering van het KPN modem. Is bij die vervanging de NAS uitgezet? Soms draait zo’n device jaren goed maar bij uit- en weer aanzetten zijn er problemen. Er zal in de Iomega user interface ergens wel een diagnose check zijn? Zijn beide schijven zichtbaar? Misschien (nogmaals?) een keer herstarten?