Beantwoord

Zonnepaneel omvormer Tannergy WiFi AP installeren op V10a

  • 6 August 2020
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Probeer zonnepanelen wifi te installeren op experia box 10a zonder resultaat.

Kan iemand stap voor stap duidelijk uitleggen hoe dit moet.

Fabrikant omvormer Tannergy wifi AP xxxxxxx.

Is er ook een nederlands software programma te installeren, want op youtube kom ik alleen maar engels tegen welke niet aansluit bij het huidige menu van kpn.


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Nick83 6 August 2020, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Alsjeblieft niet. Word het alleen maar onduidelijker van. In de ict zijn nu 1maal heel veel termen in het Engels. Vaak als je die gaat vertalen naar het Nederlands, dan is er niets meer van te volgen. Gateway bijvoorbeeld maakt men dan "poort" van. En zulk soort dingen als port forwarding worden ook de vreemdste creaties op verzonnen. Er is dan meestal niets meer van te volgen.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de omvormer al verbonden met de Experiabox? Staat er in de handleiding ook dat u daadwerkelijk poorten moet forwarden? Meestal is dat helemaal niet nodig. Ja er moeten poorten open staan. Maar die staan allemaal open. Binnen vandaan naar buiten.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Storm49, welkom op het forum! Inmiddels zijn we natuurlijk al even verder. Ik heb hier eerlijk gezegd ook weinig kaas van gegeten. In de handleiding van je omvormer zou stap voor stap moeten staan hoe je dit instelt. Waar loop je precies vast bij het installeren?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Helaas heeft de experia 10A geen nederlandse installatie handleiding, vandaar dat ik de instructies van Tannergy niet kan volgen.

De wizard en andere instellingen  kan ik niet vinden in de router en die in de installatie beschrijving worden genoemd.

Voor mij is het Chinees. Misschien dat KPN  duidelijk nederlands in de router installeert of een andere methode om zijn klanten te ondersteunen bij het installeren van bijv. Zonnepanelen.

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Terzijde.. In het algemeen wordt afgeraden om PV omvormers via WiFi te laten communiceren vanwege betrouwbaarheid van de verbinding (?)

Ga het wel met een kabeltje proberen. In ieder geval bedankt.:head_bandage: