Beantwoord

Zonnepanelen koppelen aan modem lukt niet

  • 26 May 2020
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Kabels zijn goed en functioneren op andere apparaten en in huis werkt verder ook alles goed. Alleen de omvormer kan niet communiceren…..

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Nadia 29 May 2020, 10:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Dat is een akelig probleem, @addict26. Misschien dat we je hier een beetje vooruit kunnen helpen. Welke Experiabox heb je? Krijg je een foutcode? Welke omvormer heb je?

Ja, klopt. Heel vervelend. Vervelender was alleen nog de reactie van de klantenservice van KPN. Daar was het; zoek het uit, wij weten het niet of je kan een abonnement afnemen en dan sturen we een monteur. Beetje jammer want ik heb t uiteindelijk aan iemand met kennis van pc / router / zonnepanelen gevraagd en binnen 5 minuten was t opgelost. Probleem zat m erin dat je 2 poorten open moest zetten en een plug en play moet aanzetten. 

Reputatie 7

Fijn dat het is opgelost, @addict26 :) 

Ik snap goed dat je het vervelend vindt dat de ‘normale’ KPN klantenservice jou hier niet verder mee kan helpen. Er wordt tegenwoordig steeds meer apparatuur aan het thuisnetwerk gekoppeld, de vragen hierover worden kennisintensiever. Je moet wel enige kennis van zaken hebben wil je het op kunnen lossen. Wij bieden daar een oplossing voor. Speciaal voor deze technische vragen is de KPN Tech Desk in het leven geroepen. Voor € 5,- p/maand kun je bij de Tech Desk terecht op het gebied van connectiviteit :) 

In dit topic: Experia Box V10 - veelgestelde vragen staat veel informatie, onder andere over poorten openzetten. Kom je er niet uit? Leg je vraag dan hier voor aan de KPN community. Hier helpen veel deskundigen je graag bij het optimaliseren van je thuisnetwerk. 

Reputatie 1

Is UPnP (zoals jij noemt plug en plat) voor dit apparaat echt nodig?

ik ben zelf absoluut geen voorstander er van.

zorgt voor beveiligings problemen door dat apparaten zelf poorten open mogen zetten. Ik zou het eens zonder proberen. Als heg nog werkt heb je geen beveiligings probleem door UPnP.

Reageer