Vraag

Zonnepanelen via TP link stekker en Experiabox V9 werken niet stabiel. Leverancier geeft aan poorten open te zetten

  • 12 January 2022
  • 20 reacties
  • 152 keer bekeken

Reputatie 1

Wij hebben zonnepanelen en volgens de leverancier is de internetverbinding niet stabiel. Er zit een lan kabel in een TP link stekker. Dus de wifi verbinding is niet stabiel. Het advies is nu om poorten open te zetten. Ik kan inloggen op de experia box V( maar ik weet natuurlijk niet hoe ik die poorten open moet gaan zetten. Of misschien is onze experiabox te oud.

Wie weet raad? Bedankt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Welke Experia box heb je?

Wat voor type is die tplink stekker?

Reputatie 5
Badge +5

Welke poorten zouden er open moeten en waarom zou dat de stabiliteit van de verbinding verbeteren?

Reputatie 1

Experiabox V9, TPlink AV600

Reputatie 1

Poorten: 22221 en 22222 en 443 en 80

Met vriendelijke groet

 

Reputatie 1

Ik heb geen idee waarom dat zou moeten. Maar ik werd zelfs teruggebeld met deze mededeling.

Maar misschien is een nieuwe experiabox ook wel een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Gerda

Hallo Gerda @vxvk ,

Welke Experia box heb je momenteel?

 

Lijkt me niet dat die poorten open zetten voor een stabiele verbinding zorgen.

Welk type tp link stekker is het?

Ah,ik zie je reactie al in de andere topic .

V9 en tplink av600.

Badge +19

Dit gaat nooit wat worden. U zal dit grondig aan moeten pakken. Dat betekent of een kabel trekken of met goede wifipunten werken. Dingen via het stopcontact zijn 8 van de 10x geen oplossing. 

Reputatie 1

Een kabel trekken vanaf de zolder naar beneden is geen optie voor ons. Wat zijn goede wifi punten. Dus geen TP link? Die is er wel in gezet door de leverancier van de zonnepanelen. Kan ik die TP link vervangen door iets ‘beters'? Ik heb wel eens iets gekocht dat geïnstalleerd moest worden en dat is ook niets geworden. Ik kan wel wat, maar niet alles lukt. Of toch een andere betere router? Gerda

Sowieso zou ik de V9 omruilen om de reden wat ik in mijn vorige bericht vertelde.

De V9 vervangen lijkt me ook voor dit probleem niet nodig.

Maar als je het wil kan het wel.Via de Wifi-manager kan je hem omruilen,je krijgt dan een V10(a) of box 12 terug.

Wil je superwifi meebestellen bij het modem?

Vul dan 2 verdiepingen in en 100m2

Wil je geen superwifi?

Vul dan 60m2 en 1 verdieping in.

De V9 word dit jaar EOL,Wat inhoud dat hij minder veilig wordt en dat itv en telefonie een keer er mee ophouden.Dus wil je dat voorkomen,ruil hem dan vooral om.

 

 

Super wifi werkt wel redelijk,je kan er 2 krijgen voor 59 euro via de Wifi-manager.

Die dingen hebben ook een ethernet out poort,daar kan je je zonnepanelen ook op aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Een kabel trekken vanaf de zolder naar beneden is geen optie voor ons. Wat zijn goede wifi punten. Dus geen TP link? Die is er wel in gezet door de leverancier van de zonnepanelen. Kan ik die TP link vervangen door iets ‘beters'? Ik heb wel eens iets gekocht dat geïnstalleerd moest worden en dat is ook niets geworden. Ik kan wel wat, maar niet alles lukt. Of toch een andere betere router? Gerda

Ik denk dat een kabel trekken de enige oplossing is. Poorten open zetten is onzin. Die staan open, binnen vandaan naar buiten toe. En WiFi kun je proberen, maar dat wil ook nogal eens niet goed lukken, volledig draadloos van beneden naar zolder.

Hallo @vxvk powerline-adapters in combinatie met zonnepanelen die via hetzelfde stroomnet stroom terug leveren gaat niet werken. Haal die dingen er maar snel tussenuit en vervang e.e.a. door een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e.

 

Hier haal ik dat wel,maar dat is voor elk huis natuurlijk anders

Een kabel trekken vanaf de zolder naar beneden is geen optie voor ons. Wat zijn goede wifi punten. Dus geen TP link? Die is er wel in gezet door de leverancier van de zonnepanelen. Kan ik die TP link vervangen door iets ‘beters'? Ik heb wel eens iets gekocht dat geïnstalleerd moest worden en dat is ook niets geworden. Ik kan wel wat, maar niet alles lukt. Of toch een andere betere router? Gerda

Ik denk dat een kabel trekken de enige oplossing is. Poorten open zetten is onzin. Die staan open, binnen vandaan naar buiten toe. En WiFi kun je proberen, maar dat wil ook nogal eens niet goed lukken, volledig draadloos van beneden naar zolder.

 

Badge +19

Hoi Gerda, data versturen via het electriciteitsnetwerk is gewoon niet stabiel. Haal ze weg en doe de Wifimanager met een beetje geluk krijg je het aanbod van 2 super wifi's voor een zeer aantrekkelijke prijs. Daar kan je het probleem mee oplossen. Klik op de groene tekst.

Reputatie 1

Ik heb inderdaad contact gehad met KPN en twee superwifi's besteld. Ik krijg ook een nieuw modem. Dat bleek nadat alles gecheckt was. Nu hoop ik maar dat alles gaat werken. Bedankt voor alle hulp. Vriendelijke groet, Gerda

Badge +19

We helpen je graag als je er niet uitkomt. 

Reputatie 1

Ik heb nu twee modems ontvangen en 2 super wifi's. Ik heb het modem vervangen en een super wifi aangesloten op het modem. Maar wat doe ik met de tweede wifi en met het tweede modem. Ik wil graag op zolder betere wifi hebben maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Gerda

Ik heb nu twee modems ontvangen en 2 super wifi's. Ik heb het modem vervangen en een super wifi aangesloten op het modem. Maar wat doe ik met de tweede wifi en met het tweede modem. Ik wil graag op zolder betere wifi hebben maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Gerda

Welke modems heb je gekregen?

Zijn die allebei hetzelfde?

Reputatie 1

Ik heb nu op een andere vraag in het forum antwoord gekregen. Het zijn twee dezelfde modems. KPN Box 12. Het is jammer dat er bij de super wifi’'s geen duidelijke handleiding zit. Ik heb het met de qr code geprobeerd maar op die manier kwam ik er niet uit. Uiteindelijk vond ik na lang zoeken een duidelijke uitleg op het internet en tegelijk kreeg ik via mijn andere vraag een duidelijke uitleg. Voor zover ik het nu zie, branden allebei de lampjes op de super wifi's groen maar het het tweede modem heb ik nog. Het schijnt ook een vergissing te zijn geweest om mij twee modems te sturen. Maar dat is natuurlijk wel verwarrend. Maar voor zover ik het zie, werkt alles weer. Ik krijg ook een melding van de zonnepanelen dat ze werken en dat heb ik al die tijd niet gehad. Maar wel bedankt voor je hulp. Met alle hulp is het nu toch gelukt. Gerda