Beantwoord

ZTE H368N V9 omwisselen voor een V10 modem

Goededag,

Ik heb een op dit moment een ZTE H368N (V9 modem op een koper aansluiting) en wil deze vervangen voor een V10.
In de V10 is het mogelijk om het DNS adres aan te passen, zodat ik voor alle devices ( o.a. mobiele telefoons, IPADs) in huis gebruik kan maken van PI-Hole, draaiende op een Raspberry PI.

Met PI-Hole kun je dit centraal advertenties voor de verschillende devices in 1x blokkeren.

Op de V9 is dit niet mogelijk.

Wat zijn de kosten om het modem om te wisselen ?

Ik hoor graag van jullie.:D
icon

Beste antwoord door annedijkstra2 11 juni 2017, 17:07

Helaas is dit niet mogelijk.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Helaas is dit niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @doitto, welkom op ons forum! Anne geeft het al aan: een modem ruilen we alleen om bij defect. Op het moment dat deze verder gewoon werkt, is er helaas geen mogelijkheid om deze om te ruilen voor een ander model.
Ook ik zit met dezelfde vraag als doitto.

Helaas geeft @annedijkstra2 een erg summier antwoord. Weinig argumentatie waarom dit niet mogelijk is. Niet echt een antwoord wat je verwacht van een zogenaamd expert. 😉 Gelukkig geeft @Marcia_ een iets uitgebreider antwoord.

Maar, hoewel het antwoord technisch gezien juist is, werkt het apparaat natuurlijk niet naar behoren als het niet voldoet aan de wensen van de klant! Dus omdat wij op een bepaald moment klant zijn geworden bij KPN en op dat moment de V9's uitgegeven werden, vissen we nu naast de boot wat betreft vrijheid betreffende ons thuisnetwerk? Dat is toch gek?!

Als ik nu expres een beetje lomp zou doen met de modem en deze dus defect zou raken (doordat bijvoorbeeld de LAN-poort beschadigd raakt), krijg ik wel gewoon een nieuwe? Natuurlijk hebben mijn ouders mij beter opgevoed dan dat, en zal ik zulke gekke dingen dan ook niet doen, maar in theorie is dat dus de enige manier om een fatsoenlijke(re) modem te kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +30
oerlemans schreef:

Als ik nu expres een beetje lomp zou doen met de modem en deze dus defect zou raken (doordat bijvoorbeeld de LAN-poort beschadigd raakt), krijg ik wel gewoon een nieuwe? Natuurlijk hebben mijn ouders mij beter opgevoed dan dat, en zal ik zulke gekke dingen dan ook niet doen, maar in theorie is dat dus de enige manier om een fatsoenlijke(re) modem te kunnen krijgen?

Dit laatste is correct. Als je hem gewoon uit je raam gooit. Of zegt dat hij per ongeluk stuk is gegaan krijg je een nieuwe. De vraag is dan of het een V10 wordt.
Ik zou dan ook gewoon de stekker er uit halen en zeggen dat ie stuk is. Je moet alleen zorgen dat je geen monteur krijgt
oerlemans schreef:

Helaas geeft @annedijkstra2 een erg summier antwoord. Weinig argumentatie waarom dit niet mogelijk is. Niet echt een antwoord wat je verwacht van een zogenaamd expert. 😉 Gelukkig geeft @Marcia_ een iets uitgebreider antwoord.

Het is echter, helaas, wel correct.
oerlemans schreef:

Maar, hoewel het antwoord technisch gezien juist is, werkt het apparaat natuurlijk niet naar behoren als het niet voldoet aan de wensen van de klant! Dus omdat wij op een bepaald moment klant zijn geworden bij KPN en op dat moment de V9's uitgegeven werden, vissen we nu naast de boot wat betreft vrijheid betreffende ons thuisnetwerk? Dat is toch gek?!

Nouja. KPN heeft eisen gesteld aan wat de Experiabox moet kunnen. Heel simpel gezegd is dat de internetverbinding doorgeven en dat doet 'ie nog steeds.
Het is niet zo dat je op een bepaald moment klant moet zijn geworden om met die V9 te zitten. Die worden nu nog steeds uitgegeven. En de V8 ook nog soms.

Robin

Reageer