Beantwoord

ZTE H396A V10 Experiabox poorten switchen niet op 1000M bit

Sinds een tijdje geleden merk ik dat bij gelijktijdig iets downloaden en bijv bestanden kopiëren naar mijn NAS, de bandbreedte wegzakt. Nu ben ik eens rondgaan kijken in de instellingen van de Experiabox en zie dat deze staat ingesteld op 100M Full duplex en ook knipperen de lampjes bij de netwerkpoorten oranje ten teken dat deze op 100M staan te switchen. Volgens de specs zou deze V10 op 1000M kunnen switchen, maar dit is blijkbaar niet het geval. Zou e.e.a. nog kunnen samenhangen met de firmware upgrade van de Experiabox een paar maanden geleden? Vraag is in elk geval hoe de Experiabox in te stellen dat deze op 1000M switched.
icon

Beste antwoord door wjb 11 juni 2017, 14:50

Het is correct dat bij de LAN poorten één ledje oranje knippert en één ledje groen. Op de Experia Box betekent dat 1000M. Je kunt op de Experia Box nergens de snelheid van de LAN poorten uitlezen, wel van de WAN poort. Ik neem aan dat je dan ook die 100M bij de WAN poort hebt zien staan.
Dat betekent dat jouw glasvezelmodem (NTU) een 100Mbps glasvezelmodem is.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Het is correct dat bij de LAN poorten één ledje oranje knippert en één ledje groen. Op de Experia Box betekent dat 1000M. Je kunt op de Experia Box nergens de snelheid van de LAN poorten uitlezen, wel van de WAN poort. Ik neem aan dat je dan ook die 100M bij de WAN poort hebt zien staan.
Dat betekent dat jouw glasvezelmodem (NTU) een 100Mbps glasvezelmodem is.

Reageer