Beantwoord

Zwakke en wegvallende Wifi

  • 5 July 2021
  • 12 reacties
  • 82 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Sinds 1 week weer klant bij KPN. TV en internet bekabeld doen het prima maar de wifi is zeer zwak tot afwezig. De wifi manager kan ik niet doorlopen, geeft een foutmelding, zie foto. Dit tot nu toe 20* geprobeerd.

De router hangt in de meterkast en op 2 meter afstand is de wifi al zwak en valt vaak weg. Het mobiel data gebruik gaat snel omhoog. Wat te doen?

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 6 July 2021, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? En heeft u SuperWiFi's?

KPN box 12 en geen superwifi maar met de oude experiabox en andere providers nooit een probleem gehad in huis.

Reputatie 7
Badge +24

Dan zal er denk ik een ander apparaat in de nabijheid zijn wat stoort op het WiFi. Zou dat kunnen?

Geen idee, er is niets veranderd alleen de provider en router dus. Ik heb de tv in de keuken aangesloten via een homeplug(220v) maar dat is al jaren zo zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +24

Geen idee, er is niets veranderd alleen de provider en router dus. Ik heb de tv in de keuken aangesloten via een homeplug(220v) maar dat is al jaren zo zonder problemen.

En die tv werkt?

Ja, prima. Andere tv via ethernet kabel ook prima.

Wel pik ik wifi signalen op van buurtbewoners die op redelijke afstand wonen met een sterker signaal dan mijn eigen router produceert. Vrijstaand huis overigens.

Ik zit nu in mijn werkplaats met ook een KPN abonnement, tussen heel veel staal en beton. Overal maximale wifi ontvangst. Dus het kan wel. Hier experiabox.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oso, welkom op ons forum!
Dit is wel precies waar de wifimanager een oplossing zou moeten bieden eigenlijk. Helaas kan ik je afbeelding niet (meer) zien. Wat voor foutmelding kreeg je precies?
Kun je hem anders eens doorlopen vanaf een ander apparaat en/of met een andere browser? Of iets dichter bij je experiabox?

Dag Thomas, inmiddels reset op afstand gehad door KPN. Wifi blijft zwak maar valt niet meer telkens weg. Meting is nu wel mogelijk en er zijn twee super wifi's onderweg met korting.

Ik hoop dat dan alles optimaal is.

Groet Peter

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat klinkt beter. Met de superwifi's moet je een hoop verschil kunnen merken!
Laat ons vooral weten hoe het afloopt!

Superwifi is geplaatst, beneden is beter maar op de verdieping is het maar marginaal merkbaar. Het eerste punt staat bedraad in de meterkast en de tweede in de serre voor de benedenverdieping/tuin. Op 5 meter afstand van het wifipunt, maar dan buiten met glas er tussen, is het al weer een stuk minder.

Moet op de KPN box 12 de wifi uitgeschakeld worden?

Hoe komt het dat ik volle wifi waaiers zie van netwerken die 50-80 meter verderop staan?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oso, als je wifiversterkers gebruikt hoort het wifi op de Box12 inderdaad uit te staan. Om die reden moet de eerste altijd in de buurt staan van de experiabox. Als het mogelijk is kan die beter net buiten de meterkast staan of op een plek waar hij het beste bereik geeft. In (de buurt van) een trapgat is altijd wel een goede als je meerdere verdiepingen hebt.

Dat de andere netwerken zoveel bereik hebben in jouw huis kunnen meerdere verklaringen voor zijn, dat is vanaf hier wat lastig te zeggen maar met 5Ghz zou je daar niet zo'n last van moeten hebben.