Beantwoord

Zwakke wifi in de tuin

  • 9 July 2021
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb 2 Qnect smart outdoor pluggen (stopcontacten) gekocht en in de app geïnstalleerd.

En wat denk je , ze werken niet in de tuin omdat de WiFi daar te zwak is.

ik heb niet eens een grote tuin, 5 meter verwijderd van de Experiabox)

Hoe kan ik dit oplossen ?

icon

Beste antwoord door Nick83 9 July 2021, 18:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dit soort wifi pluggen hebben vaak zeer simpele antennes aan boord die niet goed voor het bereik zijn. Ik zou eerst even zeer dicht in de buurt van de Experiabox proberen om vast te stellen dat het daadwerkelijk schakelt en dat er dus echt een bereiksprobleem is.

 Als het dan in de tuin toch niet werkt zal de Experiabox of dichterbij opgesteld moeten worden of een kwartslag draaien kan soms ook al het verschil maken.

Reputatie 1

De pluggen functioneren binnen prima. 
Maar de WiFi is in mijn tuin heel zwak. Ook als ik met mijn iPad in de tuin zit heb ik bijna geen WiFi en valt de ontvangst vaak weg.

 

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon repeaters begrijp ik? Zulke dingen zijn eigenlijk bijna altijd nutteloos. U heeft met uw iPad slecht WiFi. Als je dan zo'n ding plaatst, dan heeft die net zo goed slecht WiFi. En als die slecht WiFi ontvangt, dan kan die ook alleen maar slecht WiFi doorgeven. Hij kan het niet verbeteren ofzo. Dat is onmogelijk. 

Oplossing: kabel leggen naar buiten toe en daar een outdoor accespoint op aansluiten.