Apple Watch 4G komt naar Nederland

  • 15 September 2021
  • 116 reacties
  • 14353 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Goed nieuws voor liefhebbers van de Apple Watch: ook in Nederland komt de 4G Apple Watch eraan! We weten ook al welke provider als eerste mee gaat doen.

Hoewel Apple al sinds 2017 de 4G Apple Watch biedt, zit Nederland al sindsdien met lege handen. De providers bieden geen 4G Apple Watch in Nederland, omdat de eSIM lange tijd niet ondersteund werd. Intussen zagen we landen om ons heen wel de 4G Apple Watch krijgen: sinds oktober vorig jaar heeft België al de Apple Watch 4G. Maar nu is eindelijk het hoge woord eruit, want na het september 2021-event is duidelijk geworden dat ook Nederland de 4G Apple Watch krijgt.

Release Apple Watch 4G in Nederland is nabij

 

Met ingang van de net aangekondigde Apple Watch Series 7 brengt Apple ook de 4G-versie naar Nederland. Apple heeft een speciale pagina over de Apple Watch Series 7 gepubliceerd. Ook in Nederland is deze pagina beschikbaar. Wat daarbij direct opvalt is dat in de afbeeldingen de Digital Crown een rode ring heeft. Ook het woordje Series 7 is met rode letters geschreven. In beide gevallen doet Apple dit alleen als in dat land sprake is van de 4G-versie. Bovendien legt Apple op deze pagina, ook in het Nederlands, uit dat je de Apple Watch kan gebruiken om mee te bellen als je niet binnen het bereik van je iPhone bent. Hiermee is het zo goed als zeker dat de 4G Apple Watch naar Nederland komt. We hebben Apple al om een reactie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

KPN is aan boord

 

Tegenover RTL Nieuws zegt KPN dat de provider de 4G Apple Watch gaat ondersteunen. Eerder gaf de provider tegenover iCulture al aan dat ze de 4G Apple Watch  willen gaan ondersteunen. Nu zegt de provider dus dat ze de 4G Apple Watch inderdaad gaan aanbieden. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet zeker. Mogelijk wordt dit aangeboden bij de komst van de Apple Watch Series 7, maar ook van dat model weten we nog niet wanneer deze beschikbaar komt. Apple spreekt zelf van een release later dit najaar.

Hoeveel extra kosten KPN gaat rekenen voor het gebruik van de 4G-verbinding op de Apple Watch, is nog niet bekend. In andere landen gaat het om zo’n €5 tot €10 per maand extra. Vaak is dit gekoppeld aan je bestaande abonnement. Of ook de andere providers definitief mee gaan doen, is nog niet bekend. Zodra we meer weten, werken we dit artikel bij.

Ook goed nieuws voor huidige bezitters van 4G-model
Heb jij in de afgelopen jaren al een 4G-model uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk gehaald? Dan is er ook goed nieuws. Ook de vorige 4G-modellen van de Apple Watch zijn geschikt voor gebruik met de Nederlandse providers. Je hoeft dus niet per se een nieuw model te kopen als je al een 4G-versie hebt en niet van plan bent om een nieuwe Apple Watch te kopen.

BRON: iCulture

Paul van KPN 1 jaar geleden

Hi all,

Zie ons topic over Multisim bij KPN voor meer info: 

 

Heb je Multisim vorige week al kunnen activeren en ervaar je daar problemen mee? Dat issue wordt herkend en zou morgen opgelost moeten zijn. Advies voor nu hierbij is om de gekoppelde iPhone een keer helemaal uit te zetten.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

116 reacties

Reputatie 7

Ik praat natuurlijk ook alleen maar vanuit mijn eigen perspectief. De een ziet wel voordelen, de ander niet.

Het enige wat ik jammer vindt is dat Apple alleen de 4G modellen in Stainless steel beschikbaar stelt. Mijn eerste Apple watch zonder 4G was wel in stainless steel, nu kun je alleen de aluminium uitvoering krijgen als je geen 4G wilt.


Alleen stainless steel ja? Ik dacht dat de aluminium versie ook gewoon in Nederland beschikbaar zou komen? Hmmm, nog maar eens even wachten wat er gaat gebeuren dan.

Ik denk dat je de opmerking van @Hsd precies verkeerd om interpreteert.

Wat @Hsd zegt is dat er geen Apple Watches zonder 4G in stainless steel geleverd worden terwijl jij het interpreteert alsof er alleen Stainless steel 4G modellen zullen zijn. Dat laatste is niet zo, 4G modellen zijn zowel aluminium als stainless steel.

Apple Wartch is werkend in Nederland !

https://community.t-mobile.nl/diensten-en-services-563/apple-watch-cellular-t-mobile-multisim-335289

De reden waarom ik 4G op mn watch wil,  is omdat je wel bereikbaar bent. Maar je hebt verder geen afleiding.. geen social media of camera… gewoon lekker gezellig zijn whaha en natuurlijk sporten of zwemmen 

T mobile is goed bezig ja

Ik heb een apple watch cellular aangeschaft. Nu nog wachten op KPN, vraag me af hoelang het nog gaat duren. Ben nogal ongeduldig 😅.

 

Badge

Belachelijk dat KPN zijn mond dicht houd na een aankondiging bij RTL nieuws eerder. Echt te belachelijk voor woorden. 
 

Heb om die rede toen vervelend bij KPN met de gedachte dat hun hem ook gaan ondersteunen. Hopelijk houden ze woord. Vanaf morgen zouden de modellen uitgeleverd en beschikbaar worden toch? Wellicht dan nieuws?

Reputatie 2

Helemaal mee eens. Ik heb mijn Watch 7 cellular vorige week opgehaald in Oberhausen in de hoop dat KPN deze week de e-Sim faciliteit zou gaan bieden. Jammer dat de kaken daar stijf op elkaar worden gehouden nadat ze het wel als eerste hadden aangekondigd.

Beste KPN: wanneer zijn jullie er eens klaar voor?

Hier ook in het bezit van een Watch 7 Cellular en had ook gehoopt dat KPN het per heden zou aanbieden. Wanneer krijgt de consument iets te horen? Jammer dat KPN hier de boot weer mist.

Ik heb expres nog niet een Watch 7 gekocht. Vooral om dit dus af te wachten. Ik ben het met jullie eens dat ze de boot missen. Ze kunnen op ze minst duidelijkheid bieden. Waarom het zo lang duurt. 

 

Hoop dat ze snel komen met informatie.

 

Groetjes,

 

Dave 

Is er al meer bekend?

groeten,

Joost

Gewoon overstappen naar T-Mobile, net als veel anderen. Werkt prima.

https://www.telegraaf.nl/financieel/703522902/dure-telefoons-voorlopig-uit-beeld-bij-winkels-t-mobile-om-bescherming-personeel

“T-Mobile zag het aantal klanten, omzet en bedrijfsresultaat in het derde kwartaal opnieuw fors sneller toenemen dan zijn concurrenten KPN en VodafoneZiggo”

Ik snap wel waarom dit zo is. Alleen nog straks de hele thuis situatie omhangen naar T-Mobile zodra het mogelijk is. 

 

Reputatie 7

Alleen nog straks de hele thuis situatie omhangen naar T-Mobile zodra het mogelijk is. 

Daar zou ik nog maar eens heel goed over nadenken en je heel goed verdiepen in de ervaringen van anderen. Het gras is niet altijd groener aan de overkant.

Kom op KPN, zo moeilijk kan het toch niet wezen. Of leg in ieder geval aan je klanten uit waar het op vast zit. Ik heb (nog) geen zin om mijn hele KPN abo op te zeggen, maar ga nu wel twijfelen nu het doodstil blijft.

Ik zit met smart op de ondersteuning voor de 4G Apple Watch door KPN te wachten. Kom op! Jullie hebben het beloofd en hoeft toch niet zo lang te duren?

Dit duurt toch gewoon te lang… waarom geeft KPN geen gehoor? Ik twijfel toch om in februari over te stappen naar T-mobile nu. 

Dit duurt toch gewoon te lang… waarom geeft KPN geen gehoor? Ik twijfel toch om in februari over te stappen naar T-mobile nu. 

Het staat u vrij om over te stappen. Misschien een beetje flauw om te zeggen maar zo'n opmerking heeft inhoudelijk niets te maken met de vraag/het probleem. Als u bij KPN niet kunt krijgen wat u nodig heeft, dan is overstappen zinvol. Als KPN reageert met een datum kunt u overwegen te blijven.

 

Dit duurt toch gewoon te lang… waarom geeft KPN geen gehoor? Ik twijfel toch om in februari over te stappen naar T-mobile nu. 

Het staat u vrij om over te stappen. Misschien een beetje flauw om te zeggen maar zo'n opmerking heeft inhoudelijk niets te maken met de vraag/het probleem. Als u bij KPN niet kunt krijgen wat u nodig heeft, dan is overstappen zinvol. Als KPN reageert met een datum kunt u overwegen te blijven.

 

 

Klopt, en op die datum wachten we nu al even. De klantenservice kan ook geen enkel antwoord geven en verwijst naar deze topic. Het is geen dreigement, maar meer hopeloosheid. 

Snap ik. Overstappen voor de Apple Watch en de rest van de abbonementen bij KPN houden is toch ook niet een hele grote verandering... Dat is aan KPN minder inkomsten maar dan heeft u gewoon de diensten die u wilt.

KPN laat het dus afweten! Ze weten niet. wanneer ze gaan ondersteunen. Op naar T-mobile!

Iets veel vervelenders: je kunt op je Applewatch geen telefoon ontvangen die via whatsapp worden gevoerd! En dat doen tegenwoordig steeds meer mensen. Of, ik kan het niet vinden. Is het echt zo, of heb ik niet goed gezocht?

Wie weet hierop een antwoord?

Biebiene

KPN laat het dus afweten! Ze weten niet. wanneer ze gaan ondersteunen. Op naar T-mobile!

Iets veel vervelenders: je kunt op je Applewatch geen telefoon ontvangen die via whatsapp worden gevoerd! En dat doen tegenwoordig steeds meer mensen. Of, ik kan het niet vinden. Is het echt zo, of heb ik niet goed gezocht?

Wie weet hierop een antwoord?

Ik weet het niet, maar Apple heeft kwa communicatie technieken en macht beduidend meer in huis dan Meta (Facebook/WhatsApp). Voor Apple is WhatsApp eigenlijk concurentie, ik gok dat ze eerder zullen proberen iets met hun Facetime of wat dan ook te doen. Of dat populair wordt is wat anders, het grootste deel van de mobile gebruikers heeft Android, dus geen Apple en vooralsnog werkt ‘bellen’ gewoon wereldwijd op alles.

 

KPN laat het dus afweten! Ze weten niet. wanneer ze gaan ondersteunen. Op naar T-mobile!

Iets veel vervelenders: je kunt op je Applewatch geen telefoon ontvangen die via whatsapp worden gevoerd! En dat doen tegenwoordig steeds meer mensen. Of, ik kan het niet vinden. Is het echt zo, of heb ik niet goed gezocht?

Wie weet hierop een antwoord?

Ik weet het niet, maar Apple heeft kwa communicatie technieken en macht beduidend meer in huis dan Meta (Facebook/WhatsApp). Voor Apple is WhatsApp eigenlijk concurentie, ik gok dat ze eerder zullen proberen iets met hun Facetime of wat dan ook te doen. Of dat populair wordt is wat anders, het grootste deel van de mobile gebruikers heeft Android, dus geen Apple en vooralsnog werkt ‘bellen’ gewoon wereldwijd op alles.

 

dank voor je antwoord. Maar met de ‘gewone’ whatsapp kon Apple het zich ook niet permitteren om zo’n populaire app niet te ondersteunen. Het klopt dus helaas wel dat whatsapp bellen niet op de Applewatch binnen komt.

Reputatie 3

Wanneer?

Reputatie 7

Wanneer?

Ik denk volgend jaar dinsdag oftewel ... ooit.

Reputatie 3

Wanneer?

Ik denk volgend jaar dinsdag oftewel ... ooit.

Voel je je nu beter?

wat denk je zelf:grin: