Apple Watch 4G komt naar Nederland

  • 15 September 2021
  • 116 reacties
  • 14354 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Goed nieuws voor liefhebbers van de Apple Watch: ook in Nederland komt de 4G Apple Watch eraan! We weten ook al welke provider als eerste mee gaat doen.

Hoewel Apple al sinds 2017 de 4G Apple Watch biedt, zit Nederland al sindsdien met lege handen. De providers bieden geen 4G Apple Watch in Nederland, omdat de eSIM lange tijd niet ondersteund werd. Intussen zagen we landen om ons heen wel de 4G Apple Watch krijgen: sinds oktober vorig jaar heeft België al de Apple Watch 4G. Maar nu is eindelijk het hoge woord eruit, want na het september 2021-event is duidelijk geworden dat ook Nederland de 4G Apple Watch krijgt.

Release Apple Watch 4G in Nederland is nabij

 

Met ingang van de net aangekondigde Apple Watch Series 7 brengt Apple ook de 4G-versie naar Nederland. Apple heeft een speciale pagina over de Apple Watch Series 7 gepubliceerd. Ook in Nederland is deze pagina beschikbaar. Wat daarbij direct opvalt is dat in de afbeeldingen de Digital Crown een rode ring heeft. Ook het woordje Series 7 is met rode letters geschreven. In beide gevallen doet Apple dit alleen als in dat land sprake is van de 4G-versie. Bovendien legt Apple op deze pagina, ook in het Nederlands, uit dat je de Apple Watch kan gebruiken om mee te bellen als je niet binnen het bereik van je iPhone bent. Hiermee is het zo goed als zeker dat de 4G Apple Watch naar Nederland komt. We hebben Apple al om een reactie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.

KPN is aan boord

 

Tegenover RTL Nieuws zegt KPN dat de provider de 4G Apple Watch gaat ondersteunen. Eerder gaf de provider tegenover iCulture al aan dat ze de 4G Apple Watch  willen gaan ondersteunen. Nu zegt de provider dus dat ze de 4G Apple Watch inderdaad gaan aanbieden. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet zeker. Mogelijk wordt dit aangeboden bij de komst van de Apple Watch Series 7, maar ook van dat model weten we nog niet wanneer deze beschikbaar komt. Apple spreekt zelf van een release later dit najaar.

Hoeveel extra kosten KPN gaat rekenen voor het gebruik van de 4G-verbinding op de Apple Watch, is nog niet bekend. In andere landen gaat het om zo’n €5 tot €10 per maand extra. Vaak is dit gekoppeld aan je bestaande abonnement. Of ook de andere providers definitief mee gaan doen, is nog niet bekend. Zodra we meer weten, werken we dit artikel bij.

Ook goed nieuws voor huidige bezitters van 4G-model
Heb jij in de afgelopen jaren al een 4G-model uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk gehaald? Dan is er ook goed nieuws. Ook de vorige 4G-modellen van de Apple Watch zijn geschikt voor gebruik met de Nederlandse providers. Je hoeft dus niet per se een nieuw model te kopen als je al een 4G-versie hebt en niet van plan bent om een nieuwe Apple Watch te kopen.

BRON: iCulture

Paul van KPN 1 jaar geleden

Hi all,

Zie ons topic over Multisim bij KPN voor meer info: 

 

Heb je Multisim vorige week al kunnen activeren en ervaar je daar problemen mee? Dat issue wordt herkend en zou morgen opgelost moeten zijn. Advies voor nu hierbij is om de gekoppelde iPhone een keer helemaal uit te zetten.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

116 reacties

Blijft raar…. Net gebeld met KPN en de dame wist het niet zo goed! 

Mijn abonnement is niet geschikt ( neem contact op met KPN ) 

de ultra geeft aan geen sim dus geen verbinding ook, had gelezen dat het ook zou werken met een normale sim in je foon…. 

 

 

Ik heb ook met KPN gebeld maar ondanks goede intenties konden ze niet achterhalen hoe het moest. Bij mensen waar het werkt, hebben jullie een Sim kaart in je iPhone of een e-Sim?

Reputatie 6
Badge +2

Ook ik heb met KPN gebeld, telefoongesprek van bijna een uur (meer in de wacht dan iets anders). Volgens mij heeft de medewerkster zo ongeveer alle afdelingen binnen KPN gesproken maar het is niet geactiveerd, en ze heeft had geen idee hoe die mensen aan die screenshots kwamen.

 

Fysieke SIM of eSIM maakt niets uit.

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb ook met KPN gebeld maar ondanks goede intenties konden ze niet achterhalen hoe het moest. Bij mensen waar het werkt, hebben jullie een Sim kaart in je iPhone of een e-Sim?

E-sim in de iPhone

Reputatie 2

Ik heb ook met KPN gebeld maar ondanks goede intenties konden ze niet achterhalen hoe het moest. Bij mensen waar het werkt, hebben jullie een Sim kaart in je iPhone of een e-Sim?

Ik heb een E-Sim 

Ik heb ook met KPN gebeld maar ondanks goede intenties konden ze niet achterhalen hoe het moest. Bij mensen waar het werkt, hebben jullie een Sim kaart in je iPhone of een e-Sim?

Ik heb een E-Sim 

Naar aanleiding van de vorige reactie heb ik nu ook mijn e-Sim geactiveerd en afscheid genomen van de fysieke Sim. Geen verandering tot nu toe. 

Reputatie 2

Ook ik heb met KPN gebeld, telefoongesprek van bijna een uur (meer in de wacht dan iets anders). Volgens mij heeft de medewerkster zo ongeveer alle afdelingen binnen KPN gesproken maar het is niet geactiveerd, en ze heeft had geen idee hoe die mensen aan die screenshots kwamen.

 

Fysieke SIM of eSIM maakt niets uit.

 

Ja precies zelfde verhaal van KPN 1e lijner door wie ik net werd geholpen. Hij heeft zelfs tot zijn “hoogste baas” aan toe geïnformeerd en daarvan krijgen KPN agents achter 0800-0402 nu intern unaniem de bevestiging dat Multi(e)Sim voor de Apple Watch nog niet is te bestellen door hen voor klanten in hun backend. De introductie van KPN Multi(e)Sim voor Apple Watch zou echter “heel binnenkort gaan plaatsvinden”.👽

KPN agent die ik gisteren overigens sprak en aangaf wel “MultiSim” voor me te kunnen aanvragen heeft me vandaag een ‘ouderwetse’ fysieke 3in1 “DuoSim” via de post laten bezorgen! Dat was dus een misverstand.💩

Ondanks dat @Jarniii en @Ferry1984 Multi(e)Sim -gezien gegeven screenshots- schijnbaar wel actief hebben kunnen krijgen op hun Apple⌚️Watch, is deze optie voor mij en vele anderen vreemd genoeg (nog) niet te gebruiken als pre-launch ‘achterdeur’ onder AppleWatch Settings/Mobiel netwerk/:

 

… en zullen de meesten van ons nog even geduld moeten hebben tot de officiële introductie van KPN Multi(e)Sim.😇👿

 

Reputatie 2

Nou bij mij werkt het nu ook, geen aankondiging of wat dan ook. Ik kijk gewoon regelmatig op de app van m’n Applewatch en vanochtend kon ik ineens activeren. 
 

 

Reputatie 6
Badge +6

Las inderdaad al op iculture bij de reacties op het artikel dat het sinds vandaag bij meerdere abonnees werkt.

Reputatie 1

Hoe hebben jullie dit werkend gekregen? Bij mij staat het knopje “configureer” nog steeds op zwart.

Reputatie 6
Badge +2

Hoe hebben jullie dit werkend gekregen? Bij mij staat het knopje “configureer” nog steeds op zwart.

Denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. Bij mij lukt het ook niet niet, ik krijg nog steeds de melding de KPN dit niet ondersteunt.

Reputatie 1

Hoe hebben jullie dit werkend gekregen? Bij mij staat het knopje “configureer” nog steeds op zwart.

Denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. Bij mij lukt het ook niet niet, ik krijg nog steeds de melding de KPN dit niet ondersteunt.

Geluk? Is het niet een kwestie van het werkt of het werkt niet? Ik lees ook gebruikers die gisteren de dienst hebben kunnen activeren.

Reputatie 6
Badge +2

Hoe hebben jullie dit werkend gekregen? Bij mij staat het knopje “configureer” nog steeds op zwart.

Denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. Bij mij lukt het ook niet niet, ik krijg nog steeds de melding de KPN dit niet ondersteunt.

Geluk? Is het niet een kwestie van het werkt of het werkt niet? Ik lees ook gebruikers die gisteren de dienst hebben kunnen activeren.

En je hebt geluk als het werkt. Want je kan het niet "afdwingen". Er is niets dat je momenteel kan doen om het voor jou werkend te krijgen. Dat noem ik dan gewoon geluk hebben als het wel werkt.

Reputatie 2

Het enige wat ik kan verzinnen om te forceren is handmatig je carrier instellingen updaten. Maar geen idee of het effect heeft.

 

instellingen > algemeen > info
als er een update beschikbaar is popt dat op.

onderaan bij fysieke simkaart / esim staat bij aanbieder het versienummer. Bij mij staat er KPN NL 52.1

Reputatie 1

Het enige wat ik kan verzinnen om te forceren is handmatig je carrier instellingen updaten. Maar geen idee of het effect heeft.

 

instellingen > algemeen > info
als er een update beschikbaar is popt dat op.

onderaan bij fysieke simkaart / esim staat bij aanbieder het versienummer. Bij mij staat er KPN NL 52.1

52.1 is en blijft de laatste versie, ook na activering.

Reputatie 7

Ik neem aan dat jullie minimaal watchOS 9.1 en iOS 16.1 hebben en dat de laatste "aanbiederupdate" bij mobiel netwerk geïnstalleerd is.

Reputatie 6
Badge +2

Het enige wat ik kan verzinnen om te forceren is handmatig je carrier instellingen updaten. Maar geen idee of het effect heeft.

 

instellingen > algemeen > info
als er een update beschikbaar is popt dat op.

onderaan bij fysieke simkaart / esim staat bij aanbieder het versienummer. Bij mij staat er KPN NL 52.1

Bij mij staat er KPN NL 52.7.1 (dat impliceert dat het een nieuwere versie is? Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Reputatie 6
Badge +2

Ik neem aan dat jullie watchOS 9.1 en iOS 16.1 hebben en dat de laatste "aanbiederupdate" bij mobiel netwerk geïnstalleerd is.

Ik lig een stapje voor, watchOS 9.2 en iOS 16.2.

Reputatie 1

Ik neem aan dat jullie watchOS 9.1 en iOS 16.1 hebben en dat de laatste "aanbiederupdate" bij mobiel netwerk geïnstalleerd is.

Ik lig een stapje voor, watchOS 9.2 en iOS 16.2.

En daarom heb je een andere aanbiedersversie.

Reputatie 7

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Reputatie 1

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Misschien een beetje off-topic? :D

Reputatie 7

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Misschien een beetje off-topic? :D

Vandaar ook die eerste regel in mijn bericht.

Reputatie 6
Badge +2

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Omdat een iPhone de locatie blijft doorgeven (zelfs bij uitschakeling). Dat kan niet meer als een fysieke SIM verwijderd is.

Reputatie 7

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Omdat een iPhone de locatie blijft doorgeven (zelfs bij uitschakeling). Dat kan niet meer als een fysieke SIM verwijderd is.

Ook als de iPhone een factory reset krijgt of als de eSIM via de settings verwijderd wordt?

Reputatie 6
Badge +2

Off-topic:

Ben gisteren overgestapt van fysieke SIM naar eSIM (omdat de telefoon van een vriendin van mij gestolen is, en daar zat een fysieke SIM in, die natuurlijk meteen verwijderd werd. Een eSIM is wat dat betreft een stukje veiliger want is niet te verwijderen. Maar dat terzijde.)

Waarom is zou het niet kunnen verwijderen van een eSIM veiliger zijn?

Omdat een iPhone de locatie blijft doorgeven (zelfs bij uitschakeling). Dat kan niet meer als een fysieke SIM verwijderd is.

Ook als de iPhone een factory reset krijgt of als de eSIM via de settings verwijderd wordt?

Dan moet je toch al in de iPhone komen, en ook dat is niet zo eenvoudig.