Beantwoord

Google Pixel Watch LTE en ondersteuning KPN?

  • 21 October 2022
  • 7 reacties
  • 946 keer bekeken

Ik heb een Google Pixel Watch LTE gekocht en een Google Pixel 7 Pro. Op de 7 Pro heb ik via MijnKPN app mijn eSim geactiveerd. Graag zou ik ook op de Google Pixel Watch LTE de LTE functionaliteit willen gebruiken, maar ik krijg dit niet werkend. 

 

Via de Pixel Watch app is het de bedoeling dat ik bij Mobiel Netwerk de mobiele service kan instellen, maar KPN verschijnt hier niet. Online zie ik wel dat andere mobiele providers hier zichtbaar zijn.

Is het nog te vroeg voor KPN om Google Pixel Watch LTE te ondersteunen, of doe ik iets verkeerd? 

 

 

Edit:
Zojuist na het doorspitten van dit forum wel topics over Apple Watch Cellular gelezen. Daar speelt dit probleem al +1 jaar. Daar lijkt binnenkort verandering in te komen zie:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

 

De vraag is of dat Android LTE dan ook meteen ondersteund wordt óf is dit een heel ander traject?

icon

Beste antwoord door PixelwatchLTEvraag 21 October 2022, 13:25

Bekijk origineel

7 reacties

Op LinkedIn zie ik dit bericht, maar ook hier alleen de focus op de Apple Watch en niet Android.

Ik zat (zit) met dezelfde vraag. Wat ik heb begrepen is dat een provider (in ons geval KPN) het gebruik ven een eSIM op een smartwatch moet ondersteunen. En daarnaast is dit ook nog merk en OS afhankelijk. Zo ondersteunt andere Nederlandse provider bv LTE op Samsung watches (android) en Apple (iOS) maar (nog) niet op de Pixel watch. Los daarvan moet de provider ook multiSIM ondersteunen. Bij mijn weten is dat niet het geval bij KPN omdat ik mijn nummer niet tegelijk kan activeren en gebruiken op twee telefoons. Wil je de Pixel watch met LTE kunnen gebruiken is het wel essentieel dat je daarnaast ook je telefoon kunt blijven gebruiken…..wel zo handig.  

 

Nog zo iets: Google Wallet/Pay. Niet dat dat goed bruikbaar is in NL maar op Pixel telefoon kan ik daar zonder problemen mijn creditcard aan koppelen. Op mijn fitbit Sense kan ik dezelfde creditcard koppelen aan fitbit pay maar als ik hetzelfde probeer te doen met Google Wallet/Pay op mijn pixel watch dan krijg ik een foutmelding dat mijn bank het gebruik van kaarten op smartwatches niet ondersteunt………. Nog wat werk aan de winkel vrees ik

Badge

Hier ook hetzelfde “probleem” met de Pixel Watch LTE. 
Wanneer je de instellingen opent en vervolgens naar mobiel netwerk gaat is er een knop “Set up your mobile service” maar die doet vooralsnog niets. Zie hieronder.

Ik kan niet wachten totdat multisim ook voor de Pixel Watch beschikbaar is. Niet dat ik het tot nu toe heel erg heb gemist, nog nooit gehad, maar het lijkt me erg handig voor als ik mijn telefoon niet bij me wil/kan hebben. Het is te hopen dat doordat het op de AW wordt ondersteund het balletje gaat rollen dat er meer smartwatches ondersteuning krijgen (Samsung/Google/Huawei, etc.).

Ik zat (zit) met dezelfde vraag. Wat ik heb begrepen is dat een provider (in ons geval KPN) het gebruik ven een eSIM op een smartwatch moet ondersteunen. En daarnaast is dit ook nog merk en OS afhankelijk. Zo ondersteunt andere Nederlandse provider bv LTE op Samsung watches (android) en Apple (iOS) maar (nog) niet op de Pixel watch. Los daarvan moet de provider ook multiSIM ondersteunen. Bij mijn weten is dat niet het geval bij KPN omdat ik mijn nummer niet tegelijk kan activeren en gebruiken op twee telefoons. Wil je de Pixel watch met LTE kunnen gebruiken is het wel essentieel dat je daarnaast ook je telefoon kunt blijven gebruiken…..wel zo handig.  

 

Nog zo iets: Google Wallet/Pay. Niet dat dat goed bruikbaar is in NL maar op Pixel telefoon kan ik daar zonder problemen mijn creditcard aan koppelen. Op mijn fitbit Sense kan ik dezelfde creditcard koppelen aan fitbit pay maar als ik hetzelfde probeer te doen met Google Wallet/Pay op mijn pixel watch dan krijg ik een foutmelding dat mijn bank het gebruik van kaarten op smartwatches niet ondersteunt………. Nog wat werk aan de winkel vrees ik

 

Hoi Mark-010, 

Ik heb net een Pixel Watch LTE ontvangen, LTE is inderdaad ook bij mij nog niet mogelijk. Maar mijn Google Wallet is wel gekoppeld aan mijn Pixel Watch, ik zit bij bunq en die ondersteunen het blijkbaar wel. Eerder op een Galaxy Watch 4 deed hij het juist niet, zou erg fijn zijn dat er in NL net als Apple gewoon goede ondersteuning komt wat betreft netwerken en banken, dan werkt alles tenminste zoals het hoort.. 

 

Is er wel uitzicht naar wanneer LTE ondersteunt gaat worden voor de Pixel Watch? Ik heb en Pixel 7 en hiervan begrijp ik ook in het forum dat deze alle ondersteuning krijgt vanaf maart met de Feature Drop. In de Beta werkt namelijk alles al, met al bedoel ik VoLTE en VoWiFi. Zou fijn zijn als de Pixel Watch in maart dan ook alles kan

Kan iemand bevestigen of dit inmiddels werkt? Ik heb het vermoede dat dit werkt omdat sinds kort ook Samsung horloges worden ondersteunt die in de basis ook op Wear OS draaien die ook op de Pixel watch staat.
zou fijn zijn als de communicatie vanuit KPN iets duidelijk is. Een vermelding van operating system (WatchOS, WearOS etc.) en eventueel land van aankoop zou denk ik prettig zijn. In iedere geval in de kennisbank. Dit geldt trouwens ook voor E-Sim gebruik op mobiele telefoons. Het is zelfs voor de medewerkers aan de telefoon niet duidelijk of iets nou werkt of niet. Ze geven aan dat bijvoorbeeld E-SIM op telefoons die niet in NL te verkrijgen zijn niet zullen werken wat in het praktijk gewoon werkt. Uiteraard logisch omdat zij ook maar in het lijstje van ondersteunde telefoons kijken.

Dit werkt niet en gaat ook niet werken. Heeft niets met KPN te maken maar met Google zelf. Google blokt NL. De Pixel Watch 2 is nu wel via de NL-Google store te koop, maar dan alleen de wifi variant.

 

Het enige wat je kan doen is het volgende. Stop een Duitse simkaart in je Telefoon. Daarna kan je als het goed is wel een esim invullen in de pixel watch app

Ja ik had nog verder zitten kijken en het werkt idd alleen met een duitse simkaart en daarna de Nederlandse importeren met een qr code alleen dan heb je weer het probleem dat kpn esim activatie alleen met de app doet...de enige provider waarbij je esim met een qr code importeert kan worden is odido. Snel maar overstappen dan!

Reageer