Beantwoord

Hoe krijg ik weer een toestel na problemen met de iPhone 11?

  • 28 May 2023
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik ben 1 van de “gelukkigen”, die in het bezit is van een IPhone 11, die niet goed communiceert met het KPN netwerk. Op afstand konden ze dat uitlezen. Ik moest mijn telefoon opsturen en ik ben hem nu al 3,5 week kwijt!!!! Na 3 weken is dan geconstateerd , dat dit een van de probleem IPhones is. Een IPhone 12 zou ter vervanging moeten gaan komen. Maar dat kan nog wel even duren. Hoe kun je een klant zo lang zonder laten zitten? Iemand enig idee hoe dit kan worden versneld? By the way, ik heb voorgesteld voor een 13 tegen bijbetaling of een ander toestel, maar dat valt niet binnen de procedure.. en over 1,5 week ga ik op vakantie. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 June 2023, 15:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PrintQuest, welkom hier. 

Ik zie dat het juiste proces al loopt. dat is fijn. Ik kan dat niet versnellen. Hoe graag ik dat ook wil. Al begrijp ik zeker dat het voor je lang duurt, zeker nu de vakantie voor de deur staat. Het is helaas nog even afwachten. Ik hoop echt dat je het nieuwe toestel voor de vakantie binnen hebt. 

Dag Bart,

Bedankt voor deze ontroerende reactie. Misschien is het wel eens goed om te vermelden waar ik tegen aanloop. Ik gebruik mijn toestel zakelijk en kan gewoon niet zonder. Dan zul je wel  reageren met “dan had u beter een zakelijk abonnement kunnen afsluiten”. Dat klopt, dat wilde ik ook in eerste instantie. Op advies van een collega van de KPN-winkel in Middelburg kon ik het beste kiezen voor het huidige abonnement.  Als ik zakelijk had gehad, was een leentoestel verstrekt.

Toen de problemen duidelijk waren, KPN heeft dat kunnen uitlezen aan de hand van de gesprekken die ik had doorgegeven waarbij de problemen zijn voorgekomen, werd mij geadviseerd om het toestel op te sturen. Ik heb toen aangegeven dat ik de telefoon om zakelijke redenen niet  kan missen. “het gaat niet zo lang duren, maar u moet hem echt opsturen” Ik heb toen geopperd om eerst de IPhone 12 op te sturen, desnoods naar de winkel in Deventer, zodat ik niet zonder zou komen te zitten en de gegevens direct zouden kunnen worden overgezet. “Nee meneer, dat kan niet want dat is niet de procedure”. Ik denk dat het belangrijker is om eens mee te denken met de klant. Daar bestaan jullie toch van?

Maar goed, het toestel opgestuurd naar dat fantastische bedrijf, dat reparaties voor jullie verzorgd. Ik bel ongeveer 2 keer week, om te vragen hoe het er mee staat. Ik heb gelukkig, tijdelijk een telefoon van een collega mogen lenen die ze net wilde verkopen. Die geeft mij nu wekelijks aan dat ze het toestel nu toch wel eindelijk een keertje terug wil hebben.

 

Ik heb de volgende reacties gehad van het reparatiebedrijf: 

  1. “Och meneer, die checken we niet eens. Probleem bekend. U krijgt een nieuwe IPhone 12
  2. “Nou meneer, ik weet niet hoe hij daar bij komt. We gaan eerst het toestel nakijken, om te bepalen wat er mee aan de hand is”
  3. “Geen idee hoe lang het gaat duren meneer, u zult geduld moeten hebben”
  4. “We hebben het probleem gevonden (na 3 weken). Het toestel communiceert met G2…..”
  5. “U krijgt (besproken op 29 juni) van de week een berichtje voor de levering van het nieuwe toestel, want we handelen het binnen 4 weken af”
  6. “Nee meneer ( gesprek op 1 juni), hoe komt ze daar bij. Dat kan nog wel langer duren. In totaal staat hier 4 tot 8 weken voor”

Maar……. het proces loopt en de klant wordt goed op de hoogte gehouden. 

 

Ik heb verder een klacht ingediend. Ik betaal maandelijks abonnementskosten en toestelkosten  Het lijkt me niet meer dan normaal, dat ik voor de tijd dat ik geen toestel heb, niet betaal voor toesteldeel.“Nee meneer, dat is niet mogelijk. U wordt al gecompenseerd met een IPhone 12”. 

Tranentrekkend toch? Dit is waarschijnlijk de macht van een groot concern, die zich niet bekommerd om enkele klanten met een probleem, dat de KPN zelf heeft veroorzaakt. KPN vergeet echter, dat er ook andere aanbieders zijn.

Ik zie op het forum veel meer mensen die te maken hebben met dit probleem. Ik heb een eigen bedrijf. Als ik zo met mijn klanten omga, dan is het een kort leven beschoren. Oh ja, mijn contract loopt tot 4 juli. Ik hoop dat ik voor die tijd het toestel krijg.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap het volledig. Het loopt niet soepel en je wilt duidelijkheid. Het is ook niet fijn dat je zonder toestel zit. Ik ga je niet zeggen welk abonnement je beter had kunnen kiezen. Dat is het abonnement die het beste bij je past. Het is wel wat aan de late kant als je het mij vraagt aangezien dit probleem al heel lang speelt en eigenlijk. 

Ik hoop dat je dan ook snel jouw toestel ontvangt. Ik kan zoals ik al zei dit niet versnellen. Ik heb je nog wel privé een nummer gestuurd die je kan bellen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of die nog in de lucht is. Heb je daar contact mee gehad. 

Verder geef je aan al een klacht te hebben ingediend, daar kan ik niet tussen gaan zitten. Kan je vertellen dat je de toestelkosten wel gewoon moet betalen. Als je het toestel los koopt, betaal je die ook. De abonnementskosten vanwege het niet kunnen gebruiken, daar valt misschien nog iets aan te doen, maar dat is aan mijn collega die de klacht afhandelt. Hoor graag als er contact over de klacht is geweest.