Beantwoord

Hotspot op Galaxy S20 werkt niet of nauwelijks sinds overstap naar KPN

  • 5 October 2022
  • 42 reacties
  • 635 keer bekeken

Onlangs ben ik overgestapt van Vodafone naar een KPN onbeperkt abonnement.

Sindsdien werkt de hotspot functie van mijn telefoon nauwelijks meer. Hij is wel vindbaar en de laptop geeft ook aan verbonden te zijn en internet te hebben.

Deze verbinding is echter heel slecht. Als ik de internet snelheid op mijn telefoon test is deze zeer goed (zoewel 4g als 5g), maar zodra ik dit op de laptop doet schiet de snelheid alle kanten op en kan hij uiteindelijk ook geen goede meting doen .

Ik heb meerdere issues met vergelijkbare hotspot problemen voorbij zien komen, maar nog geen oplossingen. Iemand?

icon

Beste antwoord door MLE 12 November 2022, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@MLE bedankt voor je update! Ik heb het in het andere topic gelijk doorgegeven. 

Ik zal het ook bij de expert nogmaals navragen. Voorlopig zali k dit topic als opgelost aanmerken. 🙂

@Bram_ 

Helaas is het probleem weer volledig terug terwijl er niets is veranderd 😫

Ik zie dat anderen ook dezelfde problemen hebben:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/outlook-client-werkt-niet-op-samsung-galaxy-s20-ultra-met-office-365-bij-gebruik-hotspot-572665

Hebben Experts hier nog naar kunnen kijken?

@Bram_ 

Het probleem is nog altijd niet opgelost.

Afgelopen week was ik in het buitenland en maakte ik dus gebruik van een andere mobiele aanbieder. Toen deed alles het prima. Nu weer terug op KPN netwerk heb ik weer hetzelfde probleem

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@MLE in dat geval wil ik graag navraag voor je doen. Wil je in je profiel nog de volgende dingen laten weten:

  • het typenummer van je telefoon
  • welke aanbieder je gebruikte toen het wel werkte
  • welke versie van Android je nu precies hebt
  • welke snelheid je meet als je een speedtest doet terwijl je verbonden bent met de hotstpot
  • wat de snelheid is die je op diezelfde locatie meet met de telefoon zelf

@Bram_

@MLE in dat geval wil ik graag navraag voor je doen. Wil je in je profiel nog de volgende dingen laten weten:

  • het typenummer van je telefoon
  • welke aanbieder je gebruikte toen het wel werkte
  • welke versie van Android je nu precies hebt
  • welke snelheid je meet als je een speedtest doet terwijl je verbonden bent met de hotstpot
  • wat de snelheid is die je op diezelfde locatie meet met de telefoon zelf

In mijn profiel had ik al eea achtergelaten. Hieronder nog specifiek

  • het typenummer van je telefoon

Galaxy S20+

  • welke aanbieder je gebruikte toen het wel werkte

Eerder werkte het op T-mobile en Vodafone prima. Toen ik laatst in Duitsland was kon ik nergens vinden via welke profider ik werkte

  • welke versie van Android je nu precies hebt

Android 13

  • welke snelheid je meet als je een speedtest doet terwijl je verbonden bent met de hotstpot

De snelheid fluctueert continu en enorm. Dat lijkt het probleem te zijn om een stabiele verbinding aan te leggen. hij schiet van 200kbs, via een paar MBPS naar meer dan 200 MBPS en weer terug. Eerder heb ik al een animated gif geplaatst waarin je dit kan zien. Het eindigt meestal met het niet kunnen maken van een goede verbinding (zie ook de animated gif)

  • wat de snelheid is die je op diezelfde locatie meet met de telefoon zelf

Afhankelijk van de locatie tussen de 50MBS en 350 mbs. Stabiel en geen probleem

Reputatie 7
Badge +17

@MLE ik heb het nogmaals voor je doorgezet. Zodra hier reactie op is lees je dat gelijk hier.

Al duidelijkheid? Dit issue speelt nu al 6 maanden 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MLE. Ik heb nog steeds niet direct een volledige oplossing. Wel een reactie waarop ik je wil vragen het te proberen:

Bij het aanzetten van de hotspot krijg je de mogelijkheid deze op 5GHz te zetten. Is de verbinding beter als je deze alleen op 5GHz hebt staan? 

Verder is er ook een spaarstand. Deze zet je uit via Mobiele hotspot > Optie Configureren > Geavanceerd > Spaarstand.

Als je de spaarstand uit hebt staan en de verbinding alleen via 5GHz hebt lopen, gaat het dan beter?

Beste Bram,

Beide zaken / instellingen had ik eerder al getest.  Op dit moment staat hij standaard op 5ghz en zonder spaarstand. Dit maakt helaas niets uit

@Bram_- kun je in deze thread een honest no-nonsense antwoord geven over wat KPN wel of niet gaat doen? In een andere thread heb ik je ook getagd, maar daar reageer je helemaal niet. Deze thread sleept al maanden en komt ook niks verder.

 

Ik ben nu een maand of 9 KPN klant, betaal een kleine 400euro per jaar om onderweg te kunnen werken via 5G en heb dat nog nooit kunnen doen.

 

Komt KPN met een fix over de brug? Of ga ik weer terug naar mijn vorige provider?

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Reputatie 7
Badge +17

Hi @HB2! Ik heb zowel de technische dienst als een extra expert gevraagd. In beide gevallen is geen oorzaak vanuit ons netwerk gevonden. Daarmee heb ik alles gedaan vanuit onze kant om te proberen de oorzaak te vinden. En het probleem op te lossen. De oorzaak is alleen helaas dus nog niet gevonden. 

Als je wilt kunnen we ook voor jou het nog een keer doorsturen naar de technische dienst. Maak daarvoor je eigen topic aan. 

Hi @Bram_  de vorige keer dat ik dat deed werd ik juist gewezen op bestaande threads. :)

Anyhow, helaas inspireert je antwoord geen enkel vertrouwen bij mij. Laat ik nog een keer benadrukken dat dit probleem alleen speelt wanneer verbonden met KPN in NL. In het buitenland niet, met andere providers niet, enz enz. Mijn conclusie is dan simpel: het ligt aan KPN.

Ik ben niet van plan hier nog meer tijd of energie in te investeren door op een forum achter opvolging aan te leuren. Ik trek mijn conclusie, dien mijn contract uit en ben weg.

Het enige wat je op dit moment nog kan doen is mijn einddatum contract naar voren halen wat ik redelijk vind omdat KPN niet levert. Maar ook in het bepleiten van die wijziging ga ik geen energie meer steken.

Ik wens jou een fijne dag, alle anderen waar dit speelt heel veel success!

Reputatie 7
Badge +20

Dat is spijtig om te lezen. Ik weet niet waar het in zit. Beste is wel een eigenlijk topic, dan houdt alles overzichtelijk. 

Hoe dan ook, ik kan de einddatum niet naar voren halen. 

Mocht ik toch nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je. 

@Bart_Z  en @Bram_ 

Ik weet nu ook niet goed meer wat ik moet doen. IK heb alle technische routes uitgezocht en zoals HB2 ook schrijft (en ik kom het issue op internet veel vaker tegen) lijkt het toch echt de combinatie van KPN met Samsung te zijn. Andere providers geven geen issue en in het buitenland (want andere providers) dus ook geen probleem en kan ik genieten van veel en snel internet

 

Vanaf volgende week gaat mijn hotspot cruciaal worden voor mijn werk en zit ik nu wel met mijn handen in mijn haar. Waar kan ik aankloppen voor een passende oplossing? Hebben jullie wellicht mobiele hotspot apparaatjes die wel werken?

@Bram_  @Bart_Z 

Ik krijg inmiddels geen reactie meer op mijn issue. Ik heb naast KPN nu ook een t-mobile simkaart in mijn telefoon om een hotspot aan te maken. Deze geeft geen problemen

Ik vind het ongelooflijk dat ik na 8 maanden nog altijd geen oplossing heb terwijl ik een duur abonnement afneem
Ik zou daarom graag versneld van dit abonnement af willen of een ander soort compensatie ontvangen. Ik hoor graag wat jullie hier in kunnen betekenen

Hallo @MLE een niet-werkende hotspot is geen reden voor KPN om je te compenseren, in welke vorm dan ook.

Als je buiten je contract zit kun je opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Je kunt versneld je contract openbreken, je moet dan in 1 keer alle nog niet-verstreken termijnen afrekenen.

 

@JanD

Wellicht even het hele verhaal van de afgelopen maanden teruglezen, maar kort gezegd KPN netwerk is onstabiel bij het aanmaken van een hotspot (in tegenstelling tot alle andere netwerken) Â