Beantwoord

Ik kan niet bellen met mijn Samsung A7 tablet: hoe komt dit?

  • 30 November 2021
  • 6 reacties
  • 966 keer bekeken

Ik heb een Samsung a7 tablet met geïnstalleerde simkaart maar kan niet bellen hoe komt dit

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 November 2021, 09:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Cor 195410 , omdat een tablet géén telefoon is en de simkaart dient voor datadiensten en niet om te bellen. Als je er al mee wilt communiceren kan dat alléén in combinatie met een Samsung smartphone, zie daarvoor de specificaties en handleiding op de Samsung-site en/of de handleiding.

Als het goed is heb je een data sim met een 097 nummer en niet met een 06 nummer, die laatste mag namelijk niet in een tablet gebruikt worden.

Mocht je toevallig een 06 duo-sim gebruiken, die werkt dan ook maar op een apparaat tegelijk en nooit op een tablet.

 

 

 

 

Ook al is het de Samsung Galaxy Tab A7 variant met WiFi+4G en zou er een 06-SIMkaart in zitten, met een tablet kan je niet ‘bellen’.

‘bellen’ zoals een telefoon/smartphone dat doet, gaat via een aparte techniek via 2G/3G of 4G(VoLTE). Die technieken zijn door tablet fabrikanten doelbewust weggelaten.

Je kan wel gesprekken voeren via een tablet, maar dan via z’n internetverbinding met b.v. Skype of een van de vele andere apps.

Ook al is het de Samsung Galaxy Tab A7 variant met WiFi+4G en zou er een 06-SIMkaart in zitten, met een tablet kan je niet ‘bellen’.

‘bellen’ zoals een telefoon/smartphone dat doet, gaat via een aparte techniek via 2G/3G of 4G(VoLTE). Die technieken zijn door tablet fabrikanten doelbewust weggelaten.

Je kan wel gesprekken voeren via een tablet, maar dan via z’n internetverbinding met b.v. Skype of een van de vele andere apps.

Hallo @tmoesel , of zoals ik schreef i.c.m. met een Samsung smartphone volgens de website van Samsung.

Hallo @tmoesel , of zoals ik schreef i.c.m. met een Samsung smartphone volgens de website van Samsung.

Jouw reactie had ik niet echt gelezen, ik reageerde alleen op die ene regel van TS.

Maar zal best dat Samsung naast een 4G tablet ook nog graag een smartphone wil verkopen en is ook goed voor de providers. Is een mooie manier voor hun om de gemiddelde inkomsten per klant op te krikken.

Maar als TS graag via een telefoonnummer een gesprek wil voeren, je kan bij een VoIP provider een nummer regelen, e.v.t. het vastelijn KPN nummer er naar toe porteren en dan met SIP/VoIP ‘bellen’. Zit standaard in Android in smartphones. Ik heb dit in verleden in buitenland wel zo gedaan, er was toen nog niet echt 4G overal, maar 3G(HSPA) werkte ook prima, lopend over straat pratend enzo. Maar Skype is veel handiger, kan je ook even video bijschakelen om iets te laten zien of zo.

Ik zat eerder bij XS4ALL en bij die FritzBox kon je vastbellen uitzetten (niet aanvinken). In plaats daarvan dan de SIP account op je smartphone/tablet aanzetten met het vastelijnnummer. Werkt, alleen wel wat dure hobby gezien de belkosten/gesprekskosten die je bij OTT VoIP niet hebt.

Wat een kletskoek. Met bijna alle Samsung tablets met simkaart kun je gewoon handsfree bellen, ook met die van Huawei bijvoorbeeld. Meeste android tablets met simkaart hebben dat. Alleen Apple heeft het in al zijn tablets bewust geblokkeerd. Een tablet met lte (simkaart) is niets anders dan een gsm met groot beeld. Alle Apps werken er ook gewoon op. Heb ook nooit de hype van tablets begrepen. Alleen de grote zware modellen kun je bijna vergelijken met een laptop.. Ik werk al vele jaren met een fablet, zoals de kleine tablets ook genoemd worden. Juist bellen met mijn Huawei fablet is een verademing. Bellen met tablets of fablets is altijd handsfree. En het mooie is dat handsfree bellen met een tablet veeel betere kwaliteit geeft dan met een gsm... De techniek is veeeeel beter, geen piepen of rondzingen etc... Speciaal daarvoor gebruik ik een fablet of tablet, nooit meer zo'n zender aan je oor, en super duidelijk en hard.

 

Waarom deze Samsung het niet doet is me onduidelijk.. Iets niet goed ingesteld?? 

Reputatie 7
Badge +24

Op deze pagina staat dat je met een Galaxy Tab A7 zou moeten kunnen bellen:

https://www.androidtoestel.nl/nieuws/bellen-met-een-samsung-tablet