Sticky F.A.Q.

iPhone 15 bij KPN, levertijden en specificaties

  • 15 September 2023
  • 914 reacties
  • 58361 keer bekeken
iPhone 15 bij KPN, levertijden en specificaties

Toon eerste bericht

914 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Luciano Hoppenbrouwers nee, deze toestellen worden niet in de winkel verkocht

Ik vind het behoorlijk bijzonder en frustrerend dat ik twee exact dezelfde iPhones heb besteld afgelopen vrijdag op verschillende tijdstippen en dat de laatste order al op stap 3 staat en de eerste order niet verder komt dan stap 1: controleren.

Ik ontving een e-mail dat de iPhone gereserveerd is, maar dat zegt blijkbaar niet zoveel. Ik kan mij voorstellen dat het een lastige opgave blijkt om alle iPhones te koppelen aan orders, maar uitleveren op volgorde van binnenkomst lijkt me niet meer dan logisch en eerlijk.

Kortom: later bestellen en alsnog eerder geleverd krijgen is dus mogelijk en dat is niet iets wat ik netjes vind vanuit KPN.

Reputatie 2

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

 

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

 

Duimen dat dit klopt...

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

 

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

 

Duimen dat dit klopt...

Kom op zeg, ik heb om 14:01 uur besteld en 14:03 uur mijn bevestiging ontvangen. Het bestaat niet dat latere orders de iPhone wel geleverd krijgen. Ik vind het vrij irritant als ze niet volgorde van binnenkomst hanteren en er geen medewerker is die wat verder kan kijken wat er fout gaat.

Reputatie 1

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

 

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

 

Duimen dat dit klopt...

Kom op zeg, ik heb om 14:01 uur besteld en 14:03 uur mijn bevestiging ontvangen. Het bestaat niet dat latere orders de iPhone wel geleverd krijgen. Ik vind het vrij irritant als ze niet volgorde van binnenkomst hanteren en er geen medewerker is die wat verder kan kijken wat er fout gaat.

Ik kan niks meer zeggen dan dat ik het hier mee eens ben, niet netjes vanuit KPN. Vooral dat het niet vooraf duidelijk gemeld wordt naar de klant. Iets met een banner, “Als je een pre-order besteld is het mogelijk dat die mogelijk niet 22 september geleverd word.”. Nee, dat is slecht voor de verkoop dus we plaatsen maar gewoon “vanaf 22 september”. Beetje goedkope verkoop truc als je het mij vraagt.

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

 

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

 

Duimen dat dit klopt...

Kom op zeg, ik heb om 14:01 uur besteld en 14:03 uur mijn bevestiging ontvangen. Het bestaat niet dat latere orders de iPhone wel geleverd krijgen. Ik vind het vrij irritant als ze niet volgorde van binnenkomst hanteren en er geen medewerker is die wat verder kan kijken wat er fout gaat.

Ik kan niks meer zeggen dan dat ik het hier mee eens ben, niet netjes vanuit KPN. Vooral dat het niet vooraf duidelijk gemeld wordt naar de klant. Iets met een banner, “Als je een pre-order besteld is het mogelijk dat die mogelijk niet 22 september geleverd word.”. Nee, dat is slecht voor de verkoop dus we plaatsen maar gewoon “vanaf 22 september”. Beetje goedkope verkoop truc als je het mij vraagt.

Nou, het zijn twee verschillende kwesties: vanaf 22 september is op zich logisch. Het kan zomaar zijn dat er een type over is en je wel snel geleverd krijgt.

Maar als ik om 14:01 uur bestel en allerlei bevestigingen ontvang, bovendien krijgt mijn man die later hetzelfde type toestel besteld wel groen licht richting verwerking, verwacht ik gewoon levering vrijdag. Vorig jaar ging het exact hetzelfde, maar werd er wel uiteindelijk op launch geleverd.

Als je dan de klantenservice belt krijg je te horen dat NIEMAND vrijdag iets geleverd krijgt, want teveel bestellingen en ze kunnen het niet aan. Wat is dat voor communicatie? Ben echt wel tevreden over KPN, maar niet wat dit betreft.

Reputatie 2

 (ik heb ook op vrijdagmiddag besteld overigens, alleen niet gelijk om 14.00, om 15.31 heb ik de bevestigingsmail van m’n bestelling ontvangen)

Reputatie 1

Mag hopen dat dit een niet juiste uitspraak is van die medewerker.

Reputatie 4
Badge +4

HAHAHA, ben niet magisch, maar enige verschil is misschien dat ik verleng, en dus niet mijn toestel krijg wanneer het in gaat…. Inmiddels staat die op stap 2 en eenvinkje bij stap 3, en dat PostNL nu aanzet zou zijn. Plus mijn aankoop bon is nu gevuld met een IMEI.

:') ik heb ook verlengd, wel van sim only naar een abonnement met toestel maar er is nog niks betaald/afgeschreven. ik sta ondertussen wel op stap twee maar helaas nog geen IMEI… ik heb een pro max in het zwart besteld. 

Reputatie 4
Badge +4

:') ik heb ook verlengd, wel van sim only naar een abonnement met toestel maar er is nog niks betaald/afgeschreven. ik sta ondertussen wel op stap twee maar helaas nog geen IMEI… ik heb een pro max in het zwart besteld. 

Leuk, zelfde als wat ik gedaan heb. van sim-only naar abbo met toestel.

Inmiddels door naar Stap 2: Verwerking. Hopelijk komt er nu schot in de zaak en gaat ‘ie vandaag nog naar Stap 3 met IMEI-nummer op de factuur. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Reputatie 1
Badge

Hier al even stap 2 sinds gisteren. Helaas nog geen IMEI of 3e stap bereikt. Sterkte allemaal. 😥

Reputatie 1

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Misschien i.p.v. quotes weghalen de berichten inhoudelijk lezen en hierop reageren? Niet lullig bedoeld maar KPN communiceert verschillende dingen. Zoals hierboven iemand zei dat vrijdag niks geleverd gaat worden? Misschien hierop reageren? Klopt dit? Is dit waar?

Reputatie 7
Badge +25

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Misschien i.p.v. quotes weghalen de berichten inhoudelijk lezen en hierop reageren? Niet lullig bedoeld maar KPN communiceert verschillende dingen. Zoals hierboven iemand zei dat vrijdag niks geleverd gaat worden? Misschien hierop reageren? Klopt dit? Is dit waar?

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Reputatie 1

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Misschien i.p.v. quotes weghalen de berichten inhoudelijk lezen en hierop reageren? Niet lullig bedoeld maar KPN communiceert verschillende dingen. Zoals hierboven iemand zei dat vrijdag niks geleverd gaat worden? Misschien hierop reageren? Klopt dit? Is dit waar?

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Helemaal goed, bedankt voor de duidelijkheid!

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Is er een verklaring waarom latere bestellingen verder zijn als eerdere? Buitenom dat de kleur/model/capaciteit een verschil uitmaken? Ik lees namelijk verschillende dingen over mensen die exact het zelfde type toestel besteld hebben waar dit dus het geval is..

Reputatie 7
Badge +25

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Is er een verklaring waarom latere bestellingen verder zijn als eerdere? Buitenom dat de kleur/model/capaciteit een verschil uitmaken? Ik lees namelijk verschillende dingen over mensen die exact het zelfde type toestel besteld hebben waar dit dus het geval is..

  

Ik zal eerlijk zijn. Nee, die heb ik niet. In de basis moet het echt zo zijn dat wie eerder bestelt, heeft 'm eerder in huis. Wat ik wel weet is dat er elk jaar met de “iPhone-gekte” (ik heb 'm zelf ook besteld) heel veel klanten op verschillende manieren in korte tijd bestellingen/verlengingen doen. Hoe dat allemaal precies door de verschillende systemen wordt verwerkt weet ik ook niet.

Ik kan me voorstellen (is dus een kleine aanname) dat er kleine verschillen kunnen zitten in de verwerking via de verschillende manieren van bestellen in zeer korte tijd. Maar als iemand een dag of 2 later exact hetzelfde toestel bestelt (en verder geen bijzonderheden), maar 'm eerder krijgt, kan ik niet verklaren.

Ik hoop dat al jullie statussen “op groen” gaan en dat je 'm z.s.m. ontvangt. Maar op dit moment is het afwachten.

 

@Wes89 Wanneer had u besteld?

@Soof.vh vrijdag besteld icm nieuw zakelijk abbo

Hoi,

 

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe telefoon besteld bij jullie. Het gaat om een Iphone 15 Pro Max die vanaf vrijdag mogelijk leverbaar is.

 

in mijn bestelling staat dat de telefoon binnen 3 werkdagen al wordt geleverd. Nu is mijn vraag wanneer het precieze moment wordt vermeld? Ik werk namelijk niet thuis, dus ben niet standaard aanwezig. Wat als ik niet thuis ben? Mag een gezinslid de telefoon aannemen (het gaat namelijk om een verlenging van een bestaand abonnement)? Gaat de telefoon naar een afhaalpunt? 
 

Eerdere forumberichten geven geen concreet antwoord, omdat de antwoorden nogal verschillen. Vandaar mijn vraagstelling. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi,

 

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe telefoon besteld bij jullie. Het gaat om een Iphone 15 Pro Max die vanaf vrijdag mogelijk leverbaar is.

…….

 

Hoi Danny, het concrete aflevermoment krijg je nog per mail bevestigd. Bij een verlenging van een bestaand abonnement gelden dan de volgende voorwaarden:

  • PostNL levert de bestelling op het adres van de contractant dat bekend is op het moment van bestellen. Een ander afleveradres is niet mogelijk.
  • Iedereen op het afleveradres mag het toestel aannemen.
  • PostNL doet 1 afleverpoging.
  • Als je niet thuis bent, dan is het toestel 7 dagen lang op te halen bij een PostNL-punt. De contractant moet zich legitimeren.

 

Reputatie 7

in mijn bestelling staat dat de telefoon binnen 3 werkdagen al wordt geleverd. 

Kan je hier eens een screenshot van plaatsen?

Reageer