Vraag

iPhone SE (2020) heeft opeens ander toetsenbord en is traag bij zoekopdrachten

  • 30 November 2022
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb al een tijdje dat mijn telefoon zomaar opeens traag reageert. 
 

Nu ontdekte ik gisteren ook dat mijn schermtoetsenbord opeens een ander lettertype had bij het woord ‘spatie’ (let op de p, deze is afwijkend tov de huidige/eigenlijke vorm) en de cijferset ‘123’, zie foto Het was alsof ik weer mijn allereerste iPhone terug had (de iPhone 3). 
Ik vind het allemaal maar vreemd. Ik heb gezocht of er iets over te vinden was, maar ik kan niets vinden. Ik heb wel de nieuwste iOSupdate uitgevoerd vandaag. Nu is het toetsenbord weer normaal, maar net wilde ik een Sint-cadeau kopen en toen weigerde mijn telefoon opeens mijn bankier-app te openen terwijl dat normaal altijd lukt bij die site. Wel mocht ik buiten de app om betalen (niet gedaan). 
Ik voel me er niet lekker bij. Iemand tips?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ForumFemme 

Het enige wat ik aan je toetsenbord zie is dat je de hoofdletters hebt ingeschakeld.
Druk één keer op de shift-toets en de letters zijn weer normaal.
Waarschijnlijk heb je twee keer kort achter elkaar op de shifttoets gedrukt waardoor je de hoofdletters permanent hebt ingeschakeld.

En dat je niet bij de bankier-app kon komen kan een storing zijn.
Of gebruik je misschien KPN-beveiliging?
Zo ja, gooi die er met een noodgang af, daar heb je alleen maar last van en heb je op een iPhone echt niet nodig.
 

Reputatie 2

Beste Huistijger,

Mijn excuses, maar ik ben geen digibete BOOMER! Ik weet het verschil tussen hoofdletters aanzetten en uitzetten. Daar heb ik het niet over.  
Ik heb het over de volgende onderdelen van mijn schermtoetsenbord. Normaal is: 

Niet normaal is:

 Ik hoop dat het verschil duidelijker is door in te zoomen. De cijfers en letters staan dichter op elkaar, bovendien heeft de p een kleine schreef aan de bovenzijde. Dat lijkt mij niet het gevolg van hoofdletters aanzetten. Ik heb al op verschillende plekken gezocht, maar nog niets gevonden. 
Vandaar dat ik het via het forum probeer. Ik heb tenslotte hier een abonnement.

Hoi @ForumFemme 

Het enige wat ik aan je toetsenbord zie is dat je de hoofdletters hebt ingeschakeld.
Druk één keer op de shift-toets en de letters zijn weer normaal.
Waarschijnlijk heb je twee keer kort achter elkaar op de shifttoets gedrukt waardoor je de hoofdletters permanent hebt ingeschakeld.

En dat je niet bij de bankier-app kon komen kan een storing zijn.
Of gebruik je misschien KPN-beveiliging?
Zo ja, gooi die er met een noodgang af, daar heb je alleen maar last van en heb je op een iPhone echt niet nodig.
 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ForumFemme 
Misschien beter om je iPhone naar fabrieksinstellingen terug te zetten

Instellingen - Algemeen -Zet over of stel opnieuw in -Stel opnieuw in.

Reputatie 7
Badge +8

Heb je l bij de instellingen gekeken onder toetsenbord?

Of er daar iets anders is dan voorheen of in vergelijking met je iPhone 13?

Reputatie 2

Hoi @ForumFemme 
Misschien beter om je iPhone naar fabrieksinstellingen terug te zetten

Instellingen - Algemeen -Zet over of stel opnieuw in -Stel opnieuw in.

Dat is een wel heel rigoureuze maatregel. Maar er is niemand die dit herkent als iets geks?

Reputatie 7
Badge +28

Kijk eens in het menu bij Algemeen en dan Toetsenbord of je daar iets geks ziet. 

Bij mij staat de instelling op Nederlands, Eenhandig toetsenbord op uit en voor de rest alle schuifjes naar rechts. 

Reputatie 2

Heb je l bij de instellingen gekeken onder toetsenbord?

Of er daar iets anders is dan voorheen of in vergelijking met je iPhone 13?

Ik heb geen iPhone 13. Ik heb een iPhone SE (2020). Wat ik bedoelde was dat hoe het lettertype op het screenshot eruitziet, lijkt op het lettertype van een heel oude iOS-versie, van ten tijde van mijn iPhone 3.

Bij de instellingen had ik direct al gekeken en daar staat niets opvallends/anders

Reputatie 2

Kijk eens in het menu bij Algemeen en dan Toetsenbord of je daar iets geks ziet. 

Bij mij staat de instelling op Nederlands, Eenhandig toetsenbord op uit en voor de rest alle schuifjes naar rechts. 

Daar staat niets vreemds, ik had daar ook al gekeken. Ik heb zes toetsenborden aan staan, maar dat is gewoon hoe ik het zelf heb ingesteld. Ik spreek deze talen. Verder identiek aan hoe jij het beschrijft. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb dus ook een iPhone SE2020…. 

Al bij menu gekeken en dan lettertypen? Bij mij staat dan : Geen lettertypen geïnstalleerd. 

 

Reputatie 2

Ik heb dus ook een iPhone SE2020…. 

Al bij menu gekeken en dan lettertypen? Bij mij staat dan : Geen lettertypen geïnstalleerd. 

 

Heb ik ook niet..

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @ForumFemme 
Misschien beter om je iPhone naar fabrieksinstellingen terug te zetten

Instellingen - Algemeen -Zet over of stel opnieuw in -Stel opnieuw in.

Dat is een wel heel rigoureuze maatregel. Maar er is niemand die dit herkent als iets geks?

Als het probleem irritant blijft, dan dit toch maar overwegen. 

 

Reputatie 2

Hoi @ForumFemme 
Misschien beter om je iPhone naar fabrieksinstellingen terug te zetten

Instellingen - Algemeen -Zet over of stel opnieuw in -Stel opnieuw in.

Dat is een wel heel rigoureuze maatregel. Maar er is niemand die dit herkent als iets geks?

Als het probleem irritant blijft, dan dit toch maar overwegen. 

 

Irritant is het niet, mijn toetsenbord doet het nog, anders had ik dit ook niet kunnen schrijven, maar ik vind het wel vreemd