Beantwoord

Mobiel betalen werkt niet meer sinds upgrade naar Android 13 (Samsung S20+)

  • 30 November 2022
  • 6 reacties
  • 976 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds de upgrade naar Android 13 (officiële release) op mijn Samsung S20+ werkt het contactloos betalen (via ING) niet meer. 

Nu lees ik iets dat ik nu een simkaart moet hebben zonder NFC? Klopt dat of geldt dat alleen voor bepaalde type telefoons. 

Ik hoor het graag of ik een nieuwe simkaart moet aanvragen. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat kan checken. 

Al jaren betaal ik met de telefoon en dat is wel zo makkelijk. 

 

Met vriendelijke groet,

Ad van Rooij.

icon

Beste antwoord door Hoopvol 30 November 2022, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @AdvR heb je NFC wel geactiveerd binnen je mobiel?

Je hebt wel een geschikte simkaart nodig, dus met NFC + een geactiveerde NFC op je mobiel.

 

 

Reputatie 1

Hoi @JanD, jazeker.

Op de dezelfde telefoon, dezelfde simkaart. Voor de update werkte het jaren probleemloos en heb alle instellingen gecontroleerd. Ze staan goed. Bedankt voor de tip

 

 

Hallo @AdvR zet NFC eens uit op je telefoon, herstart de telefoon, zet daarna NFC weer aan binnen je telefoon en herstart de telefoon weer, werkt het nu wèl?

 

Reputatie 7
Badge +9

@AdvR op tweakers staat ook een stukje. Misschien kan je hier wat mee. 
 

Tweakers

Reputatie 1

@Hoopvol Tweakers doorgelopen maar bij mij opent de ING app wel maar krijg ik de melding dat de app even online wil terwijl alles on-line is.  Een harde reset zie ik vooralsnog niet zitten. De telefoon heb ik al eens herstart en ook de cache partitie geleegd/verwijderd wat ik overigens na elke upgrade doe. 

Ik ga ook maar weer eens de ING lastig vallen. We zoeken verder. 

Dank voor de tip!!

Reputatie 1

Uiteindelijk is het opgelost maar ik weet niet waardoor. Ik heb langdurig met de ING aan de lijn gehangen en opeens was het opgelost…  Ik kon ook geen betaalpas opnieuw aanmaken voor het mobiel betalen en dat werkt dan ook ineens. Hopelijk hebben ze iets gevonden waardoor andere klanten met Android13 er geen last meer van hebben. 

Case closed zullen we maar zeggen.