Beantwoord

Toestel ingeleverd via Recommerce en nu ineens een ander aanbod

  • 5 July 2022
  • 18 reacties
  • 2941 keer bekeken

ik heb recent gebruik gemaakt van de optie oude telefoon inleveren. dit gaat via Recommerce. Alle vragen ingevuld en kwam uit op bedrag van €250 voor een iphone11 van 2 jaar oud met nieuw scherm en nog goed werkend. Toestel opgestuurd en krijg nieuw voorstel dat ik nog slechts €146 terug krijg. Wat een aanfluiting. Had hem dus beter zelf via marktplaats of een dergelijk platvorm kunnen aanbieden. 

icon

Beste antwoord door RBxx 5 July 2022, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Had hem dus beter zelf via marktplaats of een dergelijk platvorm kunnen aanbieden. 

Hoi @Ascot .  Dan accepteer je dit aanbod toch niet? Het toestel wordt dan gratis naar je teruggestuurd en kan je het alsnog op MP zetten.

 

Wat als ik toch niet akkoord ga met het aangeboden bedrag?

Als je niet akkoord gaat met de definitieve waarde, dan kan je ervoor kiezen het toestel gewoon weer gratis terug te laten sturen.

bron: Lever je oude mobiele telefoon in: duurzaam en goed voor je portemonnee | KPN Community

Hallo @Ascot je had je vraag/opmerking beter in het daarvoor bestemde topic kunnen zetten, is minder verwarrend:

Als je de voorwaarden goed gelezen had, had je kunnen weten, dat men met een tegenbod kon komen.

 

Wat een klote service, 

Een zo goed als nieuw uiziende en 100% werkende note 20 opgestuurd nadat ik 382 zou terug krijgen.

Krijg je een bericht dat de knoppen niet werken en ik kan accoord gaan met 49 euro....…

Ik laat het toestel terugsturen. 

En kpn, maak je borst maar nat als ik mijn toestel beschadigd terug krijg. 

Gr,

Mario

Badge

Hier eenzelfde ervaring. iPhone 11 Pro Max 256 gb die er nog fantastisch uitziet. Altijd in een hoesje gezeten en zelfs het scherm is praktisch onbeschadigd. Zou volgens hun beoordeling 236 euro opleveren en dat is inclusief de 75 euro omdat ik een 14 Pro Max nieuw kocht. Ze willen er zelf dus maar 160 voor betalen….

Ik heb hem direct terug laten sturen. Op Marktplaats krijg ik er veel meer voor. Sneaky taktiek van die partij…

Hallo @EddyD en @Mario04 

Als je de voorwaarden goed gelezen had, had je kunnen weten, dat men met een tegenbod kon komen.

 

Ja maar ze moeten niet liegen.

Badge

Hallo @EddyD en @Mario04 

Als je de voorwaarden goed gelezen had, had je kunnen weten, dat men met een tegenbod kon komen.

 

Een tegenbod is wat anders dan halvering van de aanbieding. Ook nog eens met een leugen. Als reden voor het waardeloze tegenbod gaf men dat het toestel beschadigd was. Maar het toestel was onbeschadigd (altijd in een hoesje gezeten) en werkte perfect.

Hier hetzelfde verhaal. Goedwerkende en goed uitziende telefoon ingeleverd. Zou deze beschadigd zijn. 151 euro kan ik krijgen maar dan wel inclusief de 100 euro bonus die ik zou krijgen bij het nemen van een nieuwe telefoon via kpn. 

Wat een smerig spelletje. Ik heb deze verhalen nu al zoveel gehoord. Of ze nu wel of niet kunnen komen met een tegenbod, ze belazeren je gewoon knoerdhard en ze weten het. 

Ook hier exact hetzelfde verhaal: goedwerkende telefoon ingeleverd met slechts een paar kleine krasjes op het beeldscherm. Had vanwege die paar krasjes ook aangegeven dat het toestel in gebruikte staat is, maar alles verder naar behoren werkt (en er zo op het oog netjes uitziet). Ik zou er niet de hoofdprijs voor krijgen (€44,-), maar met de trade-in bonus erbij van €100,- een prima bedrag.

Kreeg gisteren een mail dat zij het toestel onderzocht hebben en a) het beeldscherm niet werkt en toestel als beschadigd staat omschreven. Zodoende kon ik alleen de trade-in bonus krijgen.

Ik herken mij niet in de beoordeling, omdat het toestel voorheen nog prima werkte! Ik heb gelijk op retourzenden geklikt en hoop gauw het toestel (in dezelfde staat waarin ik deze verstuurd heb) terug te krijgen… Ik verbaas mij erover - met alle negatieve verhalen - dat KPN zaken doet met deze partner.

In november n nieuwe I phone gekocht met de inruilactie, 85€ en extra inruilafhankelijk van de conditie van je tel. Vorige week n mail verstuurd naar re commerce dat ik nog wacht op mijn uitbetaling van 85€, hierop hoorde ik dat ik niet de juiste factuur verstuurd had. Ik had  wel n bericht dat ze alles ontvangen hadden en ik bericht zou ontvangenissen de uitbetaling.

ik geantwoord dat ik zeker wel het juiste toegestuurd heb en nogmaals mijn factuur.

hierop bericht dat het nu te laat is!!!! Actie is 2 maanden gesloten. Dit terwijl ik alles correct binnen de termijn afgehandeld heb!

ik wacht op mijn €85 euro al 3 maanden.

denk erover om radar, Consumentenbond, oplichting in te schakelen.

ben vooral erg teleurgesteld in de kpn, dit lijkt de enige manier waarop je het kan uiten?????

Update: gisteren formele klacht ingediend bij KPN. Toen vrij vlot een medewerker aan de lijn gekregen, dus dat was netjes. In eerste instantie met de boodschap dat we toch echt bij Recommerce moeten zijn en KPN hier niets mee te maken heeft. Uitgelegd dat ik dit toch echt anders zie: zij zijn met dit bedrijf in zee gegaan, hebben hun naam eraan verbonden en adverteren er mee op de website. Uitgelegd hoe het bedrijf te werk gaat: eerst met een net bod komen en daarna opeens met een tegenbod komen, omdat het toestel beschadigd zou zijn. Meeste mensen denken dan "laat maar, ik ga wel akkoord met nieuwe voorstel" en laten niet het toestel retourzenden. Het bedrijf kan dan het toestel doorverkopen en/of stript het toestel (haalt o.a. metalen en andere onderdelen eruit) om te verkopen.

Zo had de medewerker van KPN het nog niet bekeken. 

Nu met KPN afgesproken dat zij volgende week weer bellen of mijn toestel weer terug is. Zo niet gaan zij dit verder oppakken met het bedrijf. 

Dit lijkt mij - zoals in vorige bericht van Boehoe ook benoemd wordt - wel een interessante zaak voor Radar of Consumentenbond om zich eens verder in te verdiepen. Op het internet staan meer dan voldoende recensies met allemaal dezelfde ervaringen...

Ik heb donderdag bericht gekregen van Chronopost, dat mijn telefoon is afgeleverd bij Recommerce. Alleen bij de status van recommerce staat er: product nog niet ontvangen. 

Email gestuurd naar recommerce, geen reactie.

Hadden jullie dit ook?  

Reputatie 1

Mr.mbj,   Ja, ik heb het zelfde gehad begin deze week. De administratie loopt daar wat achter.

Twee dagen later alsnog een e-mail gekregen met bevestiging van ontvangst. Weer twee dagen later het betr. bedrag gekregen. Nu nog wachten op de “bonus” van 100 euro.

Had ik hier maar eerde gekeken :( Ik heb een telefoon opgestuurd zonder beschadigingen (inclusief accessoires, in origineel doosje) en goed werkend. Ook alle benodigde documenten netjes opgeupload

Ik kreeg een mail dat ik ipv 300,- maar 274 zou krijgen. Oké, vooruit, doe dat dan maar.

Een paar uur later volgt een mail dat ik maar 124,- krijg omdat ik niet de juiste documenten heb geupload.

Dat had ik wel, maar vooruit, dan doen we het nog een keer. Dat lukt alleen niet, want ik krijg nu voortdurend een foutmelding: Gelieve u op een later tijdstip opnieuw aan te melden..

 

Echt heel vervelend hè. Word er moedeloos van 🥺.

Reputatie 1

Een Samsung S10 opgestuurd naar Recommerce Group, toestel zeer zuinig mee geweest in een hoesje met screenprotector, alles nagelopen en werkt 100%. Afspraak is €150,- toestel met €100,- extra inruil bonus. Normaal hou ik het toestel als backup maar zo'n cashback actie kon ik niet laten liggen.

Nu krijg ik een voorstel dat ik €100,- retour krijg inclusief bonus want het toestel zou beschadigd zijn?

Prima als ze zakken met €50,- en dat je totaal €200,- ontvangt maar dit neigt naar oplichting. Ik ben bang dat als ik het toestel terug vraag, deze kapot terug zal krijgen.

Je betaalt een hoge abonnement omdat je graag gebruikt maakt van de service die KPN zijn klanten biedt maar hier trekken zij hun handen duidelijk van af. 

 

Hier hetzelfde verhaal: een in zeer goede staat verkerende S20+ opgestuurd, met hooguit een paar zeer kleine micro krasjes op het scherm. Zou ik 168 EUR voor krijgen (plus 300 EUR inruilbonus van KPN). Nu krijg ik een mail dat er toetsen of het touch screen niet zouden werken, en dat het toestel 'beschadigd' is. Nu krijg ik maar 21 EUR voor het toestel. Dit is wat mij betreft gewoon oplichting! Niets meer en niets minder. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen allen, ik zet dit topic op slot omdat ik hier vanuit KPN jullie helaas niet mee kan helpen.

Met jullie klachten kun je echt het beste bij Recommerce zelf terecht. Op hun contact pagina kun je het telefoonnummer, mailadres en contactformulier vinden.