Vraag

Voicemail app op Galaxy S21 5G met Android 13 gaat altijd via speaker, niet via bluetooth

  • 8 March 2023
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Dag,

Sinds enige tijd gebruik ik de KPN Voicemail app voor android. In het begin ging het prima, maar op een gegeven moment besloot de app alleen nog maar via de luidspreker af tewillen spelen, óók als de betreffende instelling ‘uit’ staat. Een herinstallatie maakte niet uit. Al mijn andere apps spelen gewoon geluid af via de bluetooth headset, maar alleen deze app weigert dat consequent.

In de settings van de telefoon staan bij ‘apps’,’machtigingen’ geen geweigerde rechten.

Betreft Galaxy S21 5G met Android 13.

Iemand enig idee hoe dat te verhelpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @tuckson 

 

Ik heb dat ook wel eens gehad maar dan andersom, een app moest juist niet over BT en begon ineens wel via BT geluid af te spelen, oplossing bij mij was BT even uit en weer aan te zetten.

De keren daarna bleef het gewoon weer goed gaan.

Misschien helpt dat ook bij jou.

Dank voor je antwoord, maar helaas. Been there, done that.

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, dit is niet iets dat ik eerder bij de hand heb gehad. Je geeft aan dat je bluetooth al uit- en weer aangezet hebt. Heb je ook je toestel in z'n geheel herstart?

Yes. Dit speelt al maanden.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de vertraging, @tuckson. Ik heb navraag hierover uitstaan, maar nog geen uitsluitsel. Zodra ik meer weet kom ik er hier bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +30

Aanvullende vraag, @tuckson. Je gaf al aan dat ‘Afspelen via de luidspreker’ uit staat in de instellingen van de voicemail app.

Zou je willen kijken of het luidspreker icoon bij jou wél aan staat? En zo ja, wat er gebeurd als je deze uitzet (door erop te klikken).

 

 

Goed punt.

Het blijkt dat het geluid wat ik hoor niet via de speaker komt maar via het reguliere telefoonspeaker. Zeg maar, die je normaliter tegen je oor houdt. Het geluid blijkt nogal hard, dus vandaar ws. Zet ik het speakericon aan, dan gaat het nog harder, via de echte speaker.

 

Desalniettemin blijft de hamvraag, waarom loopt het niet via bluetooth zoals andere apps dat wel doen?

 

Als ik het speakericon uit zet, dan naar instellingen ga en afspelen via luidspreker aan zet, en dan weer naar de messgaes ga, stast de speakericon weer aan. Ik kan ze individueel weer uitzetten, dus de setting werkt kennelijk alleen als initiële instelling. Is prima, maar moet je even weten.

 

Maar wat ik ook doe, geen bluetooth. Nochtans stast de mediauitvoer instelling van de telefoon naar mijn bluetooth device.

Reputatie 7
Badge +30

Goed punt.

Het blijkt dat het geluid wat ik hoor niet via de speaker komt maar via het reguliere telefoonspeaker. Zeg maar, die je normaliter tegen je oor houdt. Het geluid blijkt nogal hard, dus vandaar ws. Zet ik het speakericon aan, dan gaat het nog harder, via de echte speaker.

 

Ja, dat is ook de bedoeling van dat icoon. Dat het geluid dan via de echte speaker gaat. 

 

Maar als jij die dan ook uitzet, of als die al uitstond, dan zou het dus via de belspeaker moeten gaan. En ook gewoon via bluetooth als je headset of oortjes gekoppeld hebt.

Dus dit:

Desalniettemin blijft de hamvraag, waarom loopt het niet via bluetooth zoals andere apps dat wel doen?

Als ik het speakericon uit zet, dan naar instellingen ga en afspelen via luidspreker aan zet, en dan weer naar de messgaes ga, stast de speakericon weer aan. Ik kan ze individueel weer uitzetten, dus de setting werkt kennelijk alleen als initiële instelling. Is prima, maar moet je even weten.

Maar wat ik ook doe, geen bluetooth. Nochtans stast de mediauitvoer instelling van de telefoon naar mijn bluetooth device.

is heel gek. Vooral omdat collega getest heeft met eenzelfde toestel en Androidversie, en daar gaat het wel goed. 

Wat voor bluetooth apparaat gebruik jij, @tuckson, (merk en type) voor luisteren?

Het betreft hoortoestellen, in mijn geval van het merk Oticon, type ‘More 2’.
Maar dat maakt weinig uit, want ook met de bluetooth in mij auto heb ik hetzelfde issue. HEt gekke is zelfs dat als ik onderwijl aan de volumeknop zit, deze wel de volume van bluetooth laat zien. Maar zoals gezegd, apps als spotify en youtube en zelfs gewoon een webbrowser spelen wél via die bluetooth koppeling af. En voicemail bellen (1233) net als gewoon bellen dus ook. Het betreft alleen deze app die er echt gewoon geen zin in heeft.