Beantwoord

Whatsapp op apple watch als de iPhone niet in de buurt is

  • 1 December 2022
  • 8 reacties
  • 354 keer bekeken

Hoe krijg en beantwoord ik whatsapp berichten op Apple Watch E-sim zonder dat de iPhone in de buurt is. Met WhatchChat lukt het me wel alleen wanneer de Apple Watch en iPhone op hetzelfde wifi netwerk zit…. heeft iemand een oplossing hiervoor? 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 8 December 2022, 16:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Paul BeoVision 7

De E-sim is dus wel actief? Je kan op andere applicaties wel gebruik maken van  mobiele data? 

Oftewel Whatsapp is de enige app die niet werkt als jouw iPhone niet in de buurt is?

 

Inderdaad E sim actief en zaken als mail en apple music werkt als mijn telefoon niet in de buurt is en met de apple watch 4g heb. Whatsapp krijg ik niet door maar misschien gebruik ik de verkeerde app? 
 

ik gebuik nu whatchat 2. Dit werkt prima wanneer ik op het zelfde wifi netwerk zit als mijn Iphone echter zodra ik de telefoon niet in de buurt heb en op 4 g ben krijg ik geen berichten meer door. Ik heb het oop geprobeerd met een iphone aan thuis en watch aan buitenshuis maar ook dat werkt niet.

 

 voordat ik de Apple watch heb aangeschaft heb ik specifiek gevraagd of ik whatsapp berichten op mijn apple watch kon ontvangen terwijl mijn iphone uitgezet was. Men vertelde dat dit kon. Toevallig deze chat bewaard. Maar mij lukt het niet en kan hier ook niks van terugvinden op internet dus graag een goede guideline indien iemand weet hoe dit wel kan. Voor de rest top om overal bereikbaar te zijn en af te kunnen rekenen zonder zware kostbare telefoon mee te hoeven sjouwen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen iWatch, ik weet niet alles. Maar je kun je daar niet gewoon whatsapp zelf op zetten?

Ik had verwacht dat binnen dit forum gebruikers zaten met een Apple watch E-sim en me hiermee kon helpen. Ga er nu dus maar vanuit dat wanneer ik mijn Iphone thuis laat en de stad in loop met mijn Apple watch, verbonden met het 4g netwerk,ik wel kan mailen, bellen etc maar whatsapp berichten niet kan binnen krijgen. Whatsapp zal dit dus wel hebben geblokt ivm privacy redenen. Whatsapp is dus niet te downloaden op een Apple watch. Mocht er tzt toch iemand een oplossing weten dan hoor ik deze graag. 

De data snelheid van een Apple watch is 768/384 Kbps. Dat vindt WhatsApp mogelijk te laag en werkt dan niet. 🤔

Bron .

Reputatie 7

Er is geen officiële Whatsapp app voor de Apple Watch.

De app Watch Chat is een app van een ander (Duits) bedrijf en werkt alleen al er een bluetooth verbinding tussen de Watch en iPhone actief is.

Idd, erg frustrerend. Watchchat insinueert dat je berichten kunt ontvangen en kunt terugsturen met je Apple Watch. Helaas helaas, alleen met WiFi en telefoon in de buurt. Daar gaat je geld denk je dan, maar heb contact gezocht via het gmail account. Alex reageerde en benoemde dat de 4G functie ‘under construction’ is en dus nog niet goed werkt. 5,99 uitgegeven aan iets, waarvan ze hadden kunnen benoemen dat het enkel werkt met WiFi 😩 tot die tijd dus….dag centen

Helaas lees ik hier wat ik al vermoedde, ook ik heb geld uitgegeven en wel volledig lifetime voor €12,99
Blijkt inderdaad dat de app Watch Chat werkt als je telefoon verbonden is via bleutooth.
Dit kon ik in eerste instantie nergens lezen en heb dus niets aan de app.
Immer als ik mijn telefoon bij heb app ik daar wel op.
Zal het dus moeten doen met de doorgestuurde berichten van Whatsapp vanuit mijn telefoon.
De insteek was om de telefoon thuis te laten op bepaalde momenten en dan toch te kunnen reageren op appjes(hoef niet constant te appen. Met de doorgestuurde berichten vanuit de telefoon heb je niet de mogelijkheid om te scrollen of om te schakelen naar een andere chat.
Zonde van de centen.

Reageer